Sup! Get to know me tag – I’m it!

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

introphoto

Omdat jullie mij natuurlijk nog helemaal niet kennen, en ik het zelf ook altijd heel leuk vind om te lezen, doe ik de get to know me tag. Hij heet eigenlijk get to know me better, maar ja, jullie kennen me nog helemaal niet dus voor nu is het de get to know me ;) Lees je mee?

Geboortejaar? 1989
Hoe lang ben je? 1.70
Waar dat je aan toen je vandaag wakker werd? Bluhhhh.. Ik ben ’s morgens niet iemand van veel woorden ;)
Waar ben je op dit moment? Achter de pc, deze tag aan het doen natuurlijk! Verder lekker thuis.
Beschrijf jezelf kort, maar krachtig: Lief, zorgzaam, eigenwijs, apart.
Guy/Girlcrush: Hugh Jackman en Christian Bale. Die laatste noem ik altijd lipje, omdat je in Batman eigenlijk alleen z’n lippen ziet en ik hem daaraan herken, haha. Een girlcrush heb ik toch zeker op Lauren Conrad en Emma Stone.
crush collage
Wat zou je op dit moment graag willen? Een heerlijke zak Doritos paprika en een knuffel. Ben zo terug ;)
Wat is je doel in het leven? Succesvol zijn in die dingen waar ik voor kies. Ik zou bijvoorbeeld naast docent Engels ook graag decaan/studieadviseur worden en leerlingen echt helpen. Maar ik wil ook een goede vriendin zijn, zowel voor mijn vriend als voor mijn vriendinnen, en ook een succes van mijn blog maken. Oja, en mijn studie nog even succesvol afronden, natuurlijk!
Waar ben je bang voor? Spinnen. Ieuw. Er komen soms van die hele grote, 15 cm brede spinnen naar binnen in onze slaapkamer. Soms kom ik er pas achter als ik er bijna naast sta en ik schrik me dan echt helemaal wild. Ook ben ik niet weg van clowns, die gekke gezichten vind ik maar raar. En van thrillers lig ik soms ook wel eens wakker.
Heb je je rijbewijs? Nee, nog steeds niet! Zo frustrerend vind ik het, het lijkt wel alsof iedereen om me heen zijn rijbewijs al heeft en ik niet. Ik heb gewoon niet echt een reden om het te halen, en daarnaast is het wel heel duur. Maar als ik zometeen een baan heb, wil ik toch echt in mijn autootje naar mijn werk kunnen rijden, dus dat wordt even sparen, tanden op elkaar, en een rijbewijs regelen. Ik weet dat ik het kan, want voor mijn theorie ben ik al op geweest en ik had maar 1 fout! Helaas is die alweer verlopen. De volgende keer ga ik voor nul fout, haha.
Nagellak of lippenstift? Aj, dat is een lastige. Aan allebei ben ik niet verslaafd, maar ik vind ze wel allebei hele leuke extraatjes! Ik moet nu kiezen tussen mijn leuke holografische- en glittertopcoats en mijn Nicki Minaj lipstick. Ik ga dan toch voor nagellak en dan smeer ik wel wat extra lipgloss.
Wat is je favoriete seizoen van het jaar? Herfst. Prachtig hoe alles dan mooi van kleur veranderd. Ik hou ook van de wind, behalve als ik lipgloss op heb, haha. Alle nieuwe dingen beginnen voor mij tot nu toe in de herfst, want dan begint het nieuwe schooljaar. En ik ben jarig in de herfst, dat is altijd leuk!
herfst
Wil je ooit gaan trouwen? Hmm, lastig. Ik denk het wel, al is het alleen maar om een verdomd goede reden te hebben om alles op alles te zetten om de meest perfecte versie van mezelf tevoorschijn te toveren, ook al is het maar voor één dag. Het lijkt me leuk om een keer mee te maken (en dan ook echt maar één keer!), dus ja.
Ben je een healthy-freak? Uhmm. Tsja, wat kan ik hier over zeggen? Ik wil het wel zijn, het lijkt me namelijk heel tof om een keer zo’n übergezonde week te doen, waarin je geen gluten, koolhydraten, vlees, suiker en zuivel eet. Maar de praktijk is anders, want ik ben dol op koolhydraten, suiker en zuivel! Het liefst begin ik elke dag met een lichte hamburger en een glas milk & fruit. Maar ik vind mezelf wel verstandig qua avondeten, ik probeer meestal wel voor een gezonde maaltijd te gaan. En van vlees gaat mijn hartje ook niet sneller kloppen: geef mij maar een visje!
Wat voor kleur haar en lengte heb je? Sinds ik mijn lengtes heb gedoneerd aan Stichting Haarwensen heb ik een lange bob, tot net boven de schouders. Ik heb er toen ook meteen een kleurtje in gestopt, dat ‘donker mahonie koperblond’ heet. Als je ’t mij vraagt is dat de meest vreemde kleuromschrijving ooit, want donker, mahonie, en blond tegelijk? Succes daarmee… Het werd op mijn haar, zoals ik al dacht, een mooie donkerbruin met een rode gloed. Erg mooi! En ook nu hij vervaagt, hou ik een mooie warme gloed over mijn steeds lichter wordende haar. Enne.. die uitgroei heet tegenwoordig ombre, dus ik ben helemaal hip ;)
haar
Welk kleding/of make-up item wil je op dit moment heel graag? Qua kleding zou ik nog graag zo’n leuke skinny met bikerdingen erop aan mijn collectie willen toevoegen, maar ik ben bang dat ik dan net een rollade lijk, dus ik heb mezelf beloofd dat ik hem krijg als ik een maatje minder ben, hihi. Van make-up zou ik echt heel graag nog iets van Sleek of Too Faced willen hebben, nu heb ik alleen een oogschaduwbasis van Too Faced (en dat telt niet echt) en helemaal niets van Sleek. Ook wil ik nog wel meer van MAC. En als we het er dan toch over hebben, wil ik ook een mooie Lancôme in Love lipstick. Oja, en de eerste twee Book of Shadows edities van Urban Decay, en dat Vice palette lijkt me ook wel wat!
Heb je tattoos? Nee. Hoe mooi is ze soms ook vind bij anderen, ga ik er toch niet aan beginnen. Ik hou niet van zulke permanente veranderingen aan jezelf. Iets wat je vandaag mooi vindt, hoef je over veertig jaar natuurlijk helemaal niet meer leuk te vinden, en dan zit het er nog wel.
Heb je piercings? Nee, ook al niet! Ik heb wel gaatjes in mijn oren, maar ik draag er nooit iets in. Ik vind oorbellen meestal wel leuk staan bij anderen, maar nooit bij mezelf, haha. Ik wacht dus al heel lang totdat de gaatjes weer dichtgroeien, maar dat doen ze maar niet…
Draag je een bril? Soms. Ik heb een bril, maar ik heb maar -1 dus ik heb hem niet altijd nodig. Meestal draag ik hem als ik wegga, veel moet lezen, of veel achter een scherm zit. Maar ook niet altijd ;) Ik vind mijn brillen (ik heb er twee) wel heel leuk en ben ook blij dat ik ze op kan, maar dat het niet altijd hoeft: nu heb ik drie keuzes!
Wat is jouw perfecte pizza? Als ‘ie niet sloppy is: een quattro stagioni. Als ‘ie wel vies sloppy wordt, zoals bij de pizzeria waar wij hem halen: dan een salami. Ik zou ook heel graag eens zo’n dikke pizza pie willen proberen die je ze in Amerika vaak ziet eten. Yummie!
Favoriete eten/drinken? Qua eten heb ik echt een voorkeur voor dingen waarvan het de bedoeling is dat je ze met je handen eet. Zoals hamburgers, of pizza, maar ook spareribs. Mhh! Over het algemeen ben ik daar echt dol op. Ik vind een gebakken ei op brood bijvoorbeeld ook lekkerder als ik het brood dubbel vouw en met mijn handen eet. Beetje kooky, maar goed. Qua drinken ben ik dol op speciale koffie. Met een zwarte koffie maak je me niet blij, met een vanille latte machiato wel :)
Wat is je favoriete parfum? Ange ou demón le secret van Givenchy en Womanity van Thierry Mugler. De Givenchy is heel zacht en zwoel, maar niet te zwaar en Womanity is heel fris en een beetje scherp. Best anders, maar allebei echt heerlijk.
perfumecollage
Wat is het laatste wat je kocht? Voor een hernia aan boodschappen.
Wat deed je vanochtend om 08:00 uur? Lekker slapen, zoals het hoort.
Favoriete ijsje? Magnum almond! En dan het liefst de kleine, daar zit in verhouding meer chocola om ;)
Ben je een hevige slaper, of sta je altijd vroeg op? Ik ben echt een hevige slaper. Al valt dat qua uren op zich nog mee, want ik ga ook best laat naar bed. Tsja, wat wil je met lessen die vaak pas om drie uur ’s middags beginnen? Heerlijk vind ik het.
Wat zijn je plannen voor 2013? Het theorie-jaar van mijn master succesvol afronden en een mooi cijfer halen voor mijn masterscriptie. Verder wil ik een balans vinden tussen blog, school, en sociaal leven en dat lijkt me nog best een uitdaging. En natuurlijk wil ik mijn blog steeds verder uitbreiden en veel volgers halen en blij maken!
Met hoeveel kussens slaap jij? Dit vind ik altijd zo’n vreemde vraag… waarom zou je met meer dan één kussen slapen? Ik snap het niet. Maar dat heeft misschien ook met mij te maken, want ik gebruik zelfs van dat ene kussen nog niet eens de helft, haha. Ik word heeel vaak ’s nachts wakker omdat ik onder mijn kussen slaap in plaats van erop. Ik begin namelijk aan het begin van de nacht met het kussen tot net onder mijn oor, ongeveer tot mijn kaak, en kruip dan geleidelijk steeds verder naar beneden. Niet echt ideaal, maar heel lastig af te leren. Tsja.
Ben je een ochtend of avond persoon? Ik ben echt een avond persoon en daar baal ik best wel van. ’s Morgens heb ik moeite met opstarten, ’s middags gaat het ook nog niet op topsnelheid, en ’s avonds gaat het pas echt full speed ahead. Als er allerlei leuke programma’s op tv zijn en leuke films in de bioscoop, en leuke feestjes en verjaardagen… ach.
Ben je geordend of rommelig? Ik vind mezelf erg geordend, maar mijn vriend klaagt vaak over ‘al mijn rotzooi’. Tsja, mannen zien gewoon niet dat alle tijdschriften bij elkaar liggen, dat de kleren gesorteerd zijn per outfit en dat de schone was in een hele nette hoop op het bed ligt.
rommeltje
Wat wil je op dit moment graag zien? Een vooruitblik voor over een half jaar, om te zien hoeveel volgers ik dan heb!
Wat verwacht je in 10 jaar te hebben bereikt? Ik verwacht dat ik dan al aardig op weg ben decaan te worden en al een hele poos docent Engels ben op een middelbare school. Ik hoop dat ik dan al een hoop leerlingen heb geholpen met van alles, maar vooral met hun Engels. Ook hoop ik dan een kei van een blog te hebben! Verder heb ik niet zoveel doelen voor over tien jaar, behalve misschien in een leuk huisje wonen, maar ik vind het lastig om daar in deze tijd over na te denken ;)
Wie mis je op dit moment? Mijn vriendinnen, die ik bijna allemaal al een hele poos niet meer gezien heb. We hebben het ook zo druk allemaal!
Wat is jouw favoriete lichaamsdeel van jezelf? Ik vind mijn hoofd wel mooi, en dan vooral mijn ogen. Nu is het iets minder, omdat het zo kort is, maar ook mijn haren vind ik erg mooi. En mijn voeten hebben een mooie golf, die vind ik ook mooi.
Ben je verlegen? Een beetje wel, ja. Vooral met nieuwe dingen ben ik vaak nogal een kneus, en dat maakt een mens nu eenmaal verlegen.
Heb je een accent? Ik heb heel lang een heel erg Brabants accents gehad, omdat ik in Brabant ben geboren en opgegroeid. Later ik heb dat mezelf helemaal afgeleerd, maar nu ik langer Engels studeer krijg ik steeds vaker de vraag of ik uit Amerika kom. Eh, wut? I wish! Ik ben er zelfs nog nooit geweest, maar blijkbaar heb ik een Amerikaans accent. Wat dat ook mag betekenen.
Zussen/broers, hoe oud? Ik heb een oudere zus van 38 en een jonger zusje van 15. Wat een verschil, hè?
Hoe ziet jouw dagelijkse leven eruit? Wakker worden, aankleden, make-up doen (niet elke dag), ontbijten, naar school of aan school werken of aan mijn blog werken, boodschappen doen, eten koken, eten, opruimen, nog wat schoolwerk doen, blogs lezen, film of serie kijken, douchen, naar bed. Niet heel spannend maar wel leuk :)

share the love...

