FOTD – Bird of Paradise

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

fullface bird of paradise

Laatst scoorde ik de prachtige Catrice mono Vanessa’s Paradise en omdat ik er zo benieuwd naar was heb ik er meteen een look mee gemaakt. Kijk je mee hoe hij is geworden?

collage look

Ik vind het best lastig om een look te maken met blauwe oogschaduw, want voor je het weet zie je eruit alsof je zo uit de jaren tachtig bent gelopen. Ik heb Vanessa’s Paradise daarom gecombineerd met twee lichtblauwe oogschaduws en heb hem in de arcadeboog geblend met bruin, om het geheel wat minder blauw te maken. Ook heb ik een lijntje onder mijn oog gezet met een donkergroen oogpotlood. Daarna heb ik er een zwarte eyeliner en wat mascara aan toegevoegd.

oogproducten

Dit zijn alle losse producten die ik op en rond mijn ogen heb gebruikt. De producten die je ziet zijn (van voor naar achter en van links naar rechts): Zoeva oogpotlood Jungle Fever, Catrice Vanessa’s Paradise, Urban Decay Chubby Pencil Sin, Urban Decay liquid eyeliner Perversion, Yves Saint Laurent Shocking mascara, Max Factor Masterpiece mascara, Urban Decay oogpotlood Zero, Catrice highlighter pen 01, en Anastasia wenkbrauwgel transparent.

UD NY

Ook heb ik nog oogschaduws uit palette’s gebruikt, namelijk uit het Urban Decay Book of Shadows III, Urban Decay Smoked palette en het Sephora 33-kleuren palette (medium). Uit het Book of Shadows heb ik Sin gebruikt als highlighter op het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek. Sin zie je op de onderste rij, het is de tweede kleur van links. Ook heb ik Aquarius gebruikt, een hele mooie lichtblauw met shimmer. Die zie je op de tweede rij van onderen en het is de tweede kleur van rechts. Aquarius heb ik aan de kant van mijn binnenste ooghoek op ongeveer 1/3 van mijn ooglid gebruikt. Goddess is de kleur in de hoek linksonder in het palette en die heb ik gebruikt op de buitenste 1/3 van mijn ooglid. De rest van mijn bewegend ooglid heb ik ingekleurd met Vanessa’s Paradise.

UD Smoked

Zoals ik zei heb ik in de arcadeboog geblend met bruin, en die bruine kleur komt uit het Smoked palette van Urban Decay. De kleur die ik hiervoor heb gebruikt is Backdoor, een matte donkerbruin. Het is de tweede kleur van rechts in de bovenste rij.

sephora

Verder heb ik de lichtbruine kleur onder de oranje kleur in mijn Sephora palette gebruikt. Dit palette heb ik al heel lang en ik gebruik hem heel vaak! Voornamelijk omdat ik die lichtbruine kleur gebruik om mijn wenkbrauwen mee in te kleuren, en als ik hem dan toch vastheb kijk ik meteen welke andere kleurtjes ik ook kan gebruiken.

face

De overige producten die ik heb gebruikt voor deze look zie je op deze foto. Dit zijn voornamelijk gezichtsproducten, maar ook de lipstick die ik vandaag op heb zie je hier: het is de lipstick uit de Glossybox! In de zomer is het een nude lipstick voor me, maar nu ik wat bleker ben is het meer een ‘my lips but better’ kleurtje.

fullface

Dit is dan de fullface! Ik vind het best een leuke look geworden, met mooie sprankelende ogen. Omdat ik ook ‘volwassen’ kleuren zoals bruin en zwart heb gebruikt, en omdat ik geen roze lipgloss maar een rustige lipstick heb gekozen, vind ik de look heel draagbaar. Ja, dit zou ik vaker dragen!

Wat vind jij? Draag je vaak blauwe oogschaduw? En als je de Glossybox lipstick ook hebt: hoe is deze op jouw lippen?

Liefs,
Lidewij

share the love...

