Dr. van der Hoog dagcrème & ooggel review

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

ooggel

Toen ik dat prachtige Dr. van der Hoog pakket kreeg, was ik heel blij met de ooggel die erin zat, maar inmiddels ben ik ook helemaal weg van de dagcrème. Lees je mee waarom?

ooggel

Laten we beginnen met het oogproduct, want wat is dat heerlijk! Als de dop eraf haalt, komt een heerlijk metalen rollerballetje tevoorschijn, dat is erg lekker ’s morgens vroeg en maakt je ogen ook meteen een beetje wakker. De gel trekt snel in, voelt lekker aan, en zoals ik meteen al merkte, heeft geen parfum en irriteert je ogen dus niet. Ik heb in de winter best wel een droge huid en ook rondom mijn ogen. Ik heb het gevoel dat de ooggel me wel een beetje beschermt, maar het niet helemaal wegneemt. Ik denk dat de gel ervoor zorgt dat het niet erger wordt, maar minder wordt het er ook niet van. Dat is op zich prima, want ’s nachts gebruik ik een dikkere crème die dat wel doet, en die is overdag weer niet fijn omdat concealer dan gaat glijden. Voor overdag en voor als mijn huid niet kurkdroog is, is het een hele fijne ooggel.

creme

Dan de dagcrème. Toen er op de verpakking stond dat het een crème was voor de droge tot zeer droge huid, werd ik een beetje bang. Mijn huid is dan wel droog, maar niet zeer droog en zelfs gecombineerd… als dat maar goed gaat! Toen ik de crème echter begon te testen, kwam ik er achter dat hij wel goed voedt, maar geen vettig laagje achterlaat. Ik weet niet hoe hij werkt voor hele droge huidjes, maar voor mij is hij perfect! Er zit alleen één nadeel aan: er zit geen SPF in, zo jammer! Ik vind het altijd een beetje vreemd wanneer er geen SPF in een dagcrème zit. Ook al is dit een crème voor de droge huid waardoor hij vaak in de winter gebruikt zal worden, ook dan heb je SPF nodig, want ook in de winter schijnt de zon en heb je hier bescherming voor nodig.

collage

Zoals ik al zei is de dagcrème niet heel vettig en dik, ook al doet de naam dat wel vermoeden. De Natural Intensive lijkt een beetje te zijn ‘gewhipped’, zoals je soms ook whipped bodybutters ziet. Die zijn net wat luchtiger dan gewone body butters, en dat idee krijg ik ook bij deze dagcrème. Ik had al een dagcrème van Dr. van der Hoog, namelijk de Fresh Expression en ondanks de naam is die een stuk dikker en voedender dan deze. Ik heb ze hierboven geswatcht. Op de eerste foto zie je de dagcrème, het masker en de ooggel (of nou ja, je ziet een glansje, want de gel is kleurloos), en daarnaast zie je de Fresh Expression, dan Natural Intensive, en dan het masker. Nu zie je het niet heel goed, maar op de foto waar ik ze allemaal uit ga smeren zie je dat de Fresh Expression veel dikker op de huid blijft liggen dan de Natural Intensive. Ook het masker blijft wat dikker, maar niet heel erg, wat mij doet vermoeden dat het een soort dikke crème is die in een maskerverpakking is gestopt. Kan nog steeds lekker zijn, maar zal dan niet veel meer voor je huid doen dan hydrateren. Een review hiervan volgt!

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen ben ik best blij met deze producten. Hoewel ze niet perfect zijn, doen ze voor mij op dit moment goed hun werk en dat is fijn. Ik ben alleen een beetje in de war door de twee dagcrèmes, want in de rijke crème zit wel SPF, en in de minder rijke niet… Ik wissel nu een beetje af welke dagcrème ik overdag en welke ik ’s nachts draag, want ik vind ze wel allebei erg lekker. Als er SPF in de Natural Intensive had gezeten, was het gewoon een topper geweest.

Heb jij wel eens een dag- of nachtcrème van Dr. van der Hoog gebruikt? En gebruik je verzorgende oogproducten? Laat het weten in de comments!

Liefs,
Lidewij

Een gedachte over “Dr. van der Hoog dagcrème & ooggel review

  1. Pingback: Review – dr. van der Hoog maskers | so... Lidewij

share the love...

