Review – reinigingsdoekjes dr. van der Hoog & milk Biotherm

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

reinigers

Een duo-review deze keer, gewoon omdat het kan. En omdat duo’s leuk zijn. Vandaag een review over nieuwe reinigers: de dr. van der Hoog reinigingsdoekjes en de Biotherm reinigingsmelk die ik laatst bij Sephora kocht. Kijk je mee hoe ze het doen?

doekjes

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit erg fan ben geweest van reinigingsdoekjes, ook niet toen ik jonger was. En dat terwijl ze juist heel makkelijk en snel zijn. Natuurlijk heb ik wel eens doekjes gebruikt om mijn gezicht mee te reinigen, maar echt lekker vond ik dat nooit, en veel sneller ook niet echt. De doekjes van dr. van der Hoog heb ik al eens in een Glossybox gevonden en omdat ik ze eigenlijk nooit gebruik en stiekem ook niet verwachtte dat ze heel goed zouden zijn, heb ik ze weggegeven aan een vriendin. Toen ik echter de heerlijke goodiedoos van beautyjournaal ontving en ik weer deze doekjes tegenkwam, heb ik er eens beter naar gekeken. En wat bleek? De reinigingsdoekjes van dr. van der Hoog zijn vrij van parfum, alcohol, en kleurstoffen. Een stuk beter dan ik had verwacht, dus ik besloot ze toch maar te testen. Omdat ik vooral benieuwd was naar hoe goed de doekjes mijn Urban Decay 24/7 vloeibare eyeliner zouden kunnen verwijderen, heb ik ze een keer gebruikt toen ik een look had gemaakt met die eyeliner. Gelukkig doe ik dat best vaak ;) Om het nog extra moeilijk te maken voor de reinigingsdoekjes (en voor mezelf) heb ik ook nog een extra langhoudende creamy lipstain van Sephora opgedaan in kleur 03.

doekjescollage

Ik moet zeggen dat de reinigingsdoekjes het beter doen dan verwacht. Met één doekje heb ik al mijn make-up eraf kunnen halen, en dan zat zelfs de helft van het doekje onder de rode lipcream. Het werkt dus goed, maar het duurde wel even voordat mijn Urban Decay 24/7 vloeibare eyeliner eraf ging, en ook met de lipcream had het doekje wat moeite. Dat laatste komt natuurlijk vooral door het feit dat het een lipstain was en dus sowieso lastig te verwijderen is. Al met al hebben de doekjes dus een goede voldoende gescoord. Het zal niet mijn favoriete reinigingsmanier worden, maar als ik een weekendje weg ga, weet ik wat er in mijn koffer gaat! – Ja, ik zei koffer! ;)

milk biotherm

De milk van Biotherm is natuurlijk een heel ander soort product dan de reinigingsdoekjes van dr. van der Hoog, maar reinigen doen ze allebei. Omdat ik op beautypedia al had gezien dat de reiniger Paula-proof was, had ik hoge verwachtingen. Paula-proof betekent dat er geen schadelijke stoffen in het product verwerkt zitten, en wel goede, verzorgende stoffen. Het enige minpunt aan deze reiniger was volgens Paula Begoun het mini-beetje parfum dat erin zit, en dat stond in de onderste 1/3e van de ingrediëntenlijst, wat betekent dat je ervan uit kunt gaan dat er minder dan 1% in zit. Goed dus!

Hoge verwachtingen dus, maar heeft de reinigingsmilk deze ook waargemaakt? Jazeker. Ik gebruik hem nu elke ochtend en avond en zelfs mijn make-up haalt hij er vanaf. Soms moet ik een tweede pompje gebruiken voor wat hardnekkige eyeliner, maar over het algemeen doet hij het heel goed. Ik heb ook het gevoel dat de milk al een beetje voedt, en dat vind ik nu het wat kouder is wel lekker. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik mijn gezicht ’s avonds altijd onder de douche reinig, en dat mijn make-up er dus altijd onder de douche vanaf gaat. Om dat proces wat te versneller ga ik na een paar minuten zachtjes met mijn vingers over mijn wimpers om zo de meeste mascara er al af te halen, zodat ik niet het eerste pompje bezig ben met mascara verwijderen. Dit doe ik altijd, en heb ik altijd bij alle reinigers gedaan. Ook deze verwijdert hierna prima de rest van mijn make-up, ook al zitten er geen harde reinigers (surfactanten) in.

Eindoordeel: Love it or lose it?

Voor beide reinigers geldt dat ik er tevreden over ben. De Biotherm reinigingsmilk gebruik ik dagelijks en de dr. van der Hoog reinigingsdoekjes gaan zeker mee als ik een weekendje weg ga. Voor beiden geldt dus: love it!

En jij? Heb je ook één of beide reinigers geprobeerd? Wat vond jij ervan?

Liefs,
Lidewij

8 gedachtes over “Review – reinigingsdoekjes dr. van der Hoog & milk Biotherm

  1. Pingback: Review – dr. van der Hoog maskers | so... Lidewij

  2. Pingback: FOTD – red lips ahead… where? | so... Lidewij

  3. De dr. van der Hoog reinigingsdoekjes vind ik zelf helemaal niets, veel te droog en ik moet teveel wrijven om mijn make up eraf te halen. Ik zweer bij de doekjes van Nivea die zijn heerlijk zacht, alleen tja niet helemaal natuurlijk wat betreft de ingredienten zoals deze.

    • Dat ik goed moest boenen viel mij ook op, maar die van mij was gelukkig niet droog. Misschien als ik wat verder in het pakje kom, maar dit was doekje nummer 1 ;)

share the love...

