Stash – Mijn Parfums

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

stash parfums

Ik heb niet heel veel luchtjes, maar de luchtjes die ik heb wil ik wel graag met jullie delen want ze zijn heerlijk. Ik hou van lente-achtige, zomerse geurtjes; fruity-florals. Licht zoet, licht bloemig, en om hartstikke vrolijk van te worden! Benieuwd naar mijn stash en de verhalen achter de luchtjes? Lees dan snel verder!

biotherm eau

We beginnen met deze vrolijkerd, Eau d’Énergie van Biotherm. Dit luchtje heb ik ongeveer anderhalf jaar gewonnen in een enorm beautypakket. Wat was ik blij toen ik van mijn vriend (die het voor mij uitpakte en aan door de telefoon vertelde wat erin zat – ik was niet thuis) hoorde dat er een doosje van Biotherm in het pakket zat! Ik had stiekem gehoopt op iets van de Aquasource lijn, maar achteraf zijn die niet Paula-proof, en dit geurtje is errug lekker. Ik kan niet vinden in welke volgorde de geurnoten zich ontwikkelen, maar de top- en hartnoten bestaan uit mandarijn, citroen, cyclamen, abrikoos en jasmijn en in de basis vind je musk- en cederhoutnoten. Als je de eau de toilette opsprayt ruik je inderdaad meteen frisse mandarijntjes en hier en daar een bloemetje. Alsof je in een heerlijk bloeiende tuin een lekker sappig mandarijntje aan het opsmikkelen bent, mhh. Later vind ik het luchtje minder lekker worden, en dat kan kloppen, want ik houd niet zo van muskus. Dan is het dus tijd voor een nieuwe spray ;) Het geurtje blijft niet heel lang hangen, halverwege de dag moet je wel even bijsprayen. Ik gebruik het daarom vaak als layergeur over een ander luchtje heen, of om even wat op te frissen als ik thuiskom.

be delicious

Next in line is een heerlijke, wat oudere geur. Het is Be Delicious van DKNY, en dan de allereerste, originele versie. Ik rook hem als geursample in een tijdschrift en was meteen verkocht. De volgende maand kreeg ik hem voor mijn verjaardag, yay! Ook dit is een lekkere fruit floral geur. De topnoten zijn: violet blad, appel, grapefruit en magnolia, het hart bestaat uit tuberoos, lelie, roos en violet, en de basis bestaat uit sandelhout, amber en muskus. Weer muskus, maar hier vind ik het niet vervelend. Dit geurtje doet me denken aan een gezellige, vrolijke middag met vriendinnen en, vooruit, een sappig appeltje toe. Ik vind het wel grappig dat een sappige appel centraal staat in de campagne rondom dit parfum, maar er nog zoveel meer geuren in zitten! Er zitten meer bloemengeuren in dan appelgeuren, en toch werken de bloemengeuren goed ter ondersteuning van de appelgeur. Dit luchtje blijft lekker lang hangen, als je hem ’s morgens opsprayt heb je er ’s avonds nog plezier van.

womanity

Wat een genot om naar te kijken, deze flacon! Dit is echt, without a doubt, de aller-allermooiste flacon die ik ooit heb gezien. Ik vond de campagnefoto’s voor Womanity van Thierry Mugler meteen al heel mooi, en flacon was prachtig, en toen ik de geur rook was ik helemaal om. De geur is vrij scherp en indringend, maar ook zoetig en het heeft ook wel iets van frisheid. De precieze geurnoten en de volgorde zijn niet bekend, maar de hoofdnoten zijn vijg, zwarte kaviaar en vijgenboom. Deze geur wordt omschreven als oriëntaals en is tot nu toe de enige geur die geen fruity-floral is die ik lekker vind. Voor mij is het echt een zomergeur, omdat het echt een sterkere geur is die ik wat minder bij het najaar en de winter vind passen. De lente zou kunnen, maar als ik deze geur ruik, denk ik aan hete zomerdagen, korte rode jurkjes en een zacht briesje. De geur blijft heel lang hangen en is naar mijn idee ’s avonds nog net zo aanwezig als een uurtje na opsprayen.

ange ou demon

Dat Ange ou Démon mijn favoriet is, zie je zo, want hij is veruit het verst op van al mijn luchtjes. Nu zegt dat niet alles want ik draag pas sinds een jaar echt elke dag een luchtje. Voorheen snapte ik nooit waar mensen het over hadden als ze zeiden dat ze het idee hadden dat ze iets ‘misten’ als ze geen geur droegen, nu wel. Als ik nu gehaast de fiets op spring en geen heerlijk luchtje in mijn neusgaten vind, ben ik geneigd weer af te stappen en snel nog wat te gaan sprayen. Een geur maakt je compleet. En deze geur vind ik heerlijk en goed bij mij passen. Ange ou Démon opent met groene thee, citrusvruchten en rode bessen (dit vind ik alledrie echt heerlijke geuren!), in het hart ruik je een jasmijn-hedione combomnatie. Als hedione samenvloeit met jasmijn, komt de jasmijngeur blijkbaar helemaal tot ‘bloei’ in het parfum, en dat ruik je! De basis is hout- en muskusachtig, maar wel heel zacht. Dit luchtje wordt omgeschreven als een ‘florale aquarel’ en daar kan ik me wel in vinden. De geur is niet heel zoet en inderdaad een beetje aquarel; heel zacht en licht aanwezig. Deze geur doet me denken aan een lichte ballerina die de sterren van de hemel danst met op de achtergrond een meer bij maanlicht. Omdat het een zachte geur is vind ik het lekker om hem in de lente te dragen, maar door de warm-zachte basis vind ik het ook een prima geur voor de winter. En tsja, daarom is er nu al zoveel uit; ik gebruik hem gewoon altijd. Dit is mijn go-to geur en ik hou ervan. Wel is het jammer dat hij vaak en snel wordt overschaduwd door heftigere geuren die andere mensen dragen. Als ik met een vriendin afspreek die een pittige geur draagt, ruiken we Womanity allebei niet meer. Helaas, want het is een goddelijke geur.

Wat zijn jouw lievelingsluchtjes? En ben jij ook zo gek op de Womanity flacon?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

23 gedachtes over “Stash – Mijn Parfums

  1. Pingback: Tag – I love spring | so... Lidewij

  2. Pingback: Stash – sieraden | so... Lidewij

  3. Mooie parfum stash heb je! Ik vind de flacon van van womanity ook heel mooi, maar vind de geur een beetje te sterk. Zoo herkenbaar dat als je buiten bent en je komt erachter dat je je parfum vergeten bent dat je dan gewoon terug naar binnen gaat haha heb ik ook!

  4. Aaaah DKNY is mijn favoriete zomerparfum! De goddelijke geur van appeltjes is echt een plezier voor het reukorgaan. :) Ik houd echt van DKNY, alle parfums vallen bij mij in de smaak! Behalve die rode. xD

  5. Ik houd ook van dat soort geurtjes! Op dit moment draag ik graag het Bambi geurtje van Disney (te krijgen bij Douglas), ook zo’n zoet en fruitig luchtje.

  6. Ange ou Demon heb ik ook, ik vind hem heel erg lekker zo lang ik ‘m niet heel erg vaak draag. Ben wel benieuwd naar womanity. Die ga ik eens besnuffelen binnenkort.

    • Hij is heel lekker, maar wel een beetje ‘scherp’ fris zeg maar, niet zacht. Ik kan het niet zo heel goed uitleggen, maar ben benieuwd wat je ervan vindt!

    • De supersize flacon is nóg net een tikkeltje mooier, die is namelijk helemaal van metaal aan de bovenkant, ook het hoofdje zeg maar, echt prachtig. Maar die kostte toch wel erg veel in een keer ;)

  7. Ik heb geen van alle 4 eigenlijk gehad. Die van DKNY is overigens wel echt heel erg lekker. Mijn lievelingsgeur is denk ik Miss Dior cherie.

share the love...

