Opgemaakt – Februari

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

opgemaakt feb alles

Ik ben flink aan het opruimen geweest en heb veel dingen opgemaakt de afgelopen maand. Kijk je mee naar mijn allereerste opgemaakt artikel? Dan vertel ik je meteen wat ik van alle opgemaakte producten vind!

haar

Allereerst heb ik drie haarproducten opgemaakt. Omdat ik mijn haar pas weer heb gekleurd, heb ik alle kleurbeschermende shampoo’s en maskers weer uit de kast opgedoken. Toen kwam ik er alleen achter dat ik een aantal flessen terug in de kast had gezet die al bijna op waren… beetje stom. Die heb ik dus als eerste opgemaakt, zodat ik weer wat ruimte kan creëren.
De eerste fles shampoo die ik heb gemaakt is die van Etos eigen merk. Hier heb ik vorige week maandag ook al wat over gezegd in het artikel waarin ik je vertelde over de Etos eigen merk sale. Het is een hele fijne shampoo die goed schoonmaakt, lekker schuimt, lekker ruikt en mijn haar niet droog aan laat voelen. Helaas zit er wel SLES in, dus helemaal happy wordt mijn haar er niet van. De shampoo kost 4,99 en heb ik al opnieuw gekocht.
Daarna heb ik meteen nog een fles op kunnen maken, en wel de Essensity van Schwarzkopf die ik een poos terug in mijn Glossybox vond. Dit vind ik een hele fijne shampoo! Ik heb er maar heel weinig van nodig en hij ruikt heel lekker. Ook hier zit SLES in, maar deze shampoo is wel vrij van parfum en parabenen, dus dat is wel een pluspunt. De shampoo maakt mijn haar goed schoon, ruikt lekker fris naar groene thee en is heel zuinig in gebruik. Deze shampoo kost 15,30 en dat vind ik redelijk veel. Ik ga hem denk ik niet opnieuw kopen, door de prijs. Dan koop ik liever een vergelijkbare shampoo voor iets minder.
Als laatste zat er nog een heel klein beetje masker in het schattige L’Oréal Vitamino Color potje, dat ik ook ooit eens uit een Glossybox heb getoverd. Dit masker ruikt goddelijk zoet en voedt mijn haar heerlijk. Nadat ik het masker heb uitgespoeld, ruikt mijn haar heel lekker naar de lichtzoete geur van het masker. Dit masker kost 18,40. Ook hiervoor geldt: ik vind het een lekker masker, maar alleen om de prijs zou ik het niet nogmaals kopen.
Toen ik mijn haren weer kleurde, wilde ik eigenlijk een shampoo zonder SLS, SLES, parabenen, etc kopen voor mijn gekleurde haar, maar moest eerst mijn oude flessen opmaken. Zoals je ziet is die missie geslaagd!

emergin-c

Next in line was deze heerlijke reiniger van Emergin-C. Hoewel ik de naam ontzettend cheesy vind, is de reiniger echt een aanrader. Ook deze Multi-fruit Cleanser vond ik in een box, en wel de Beautybox. Ik heb hem heel lang gebruikt en toen hij bijna op was, heb ik hem snel opgeborgen zodat hij niet op zou gaan. Dat is een vreselijke tic die ik heb… Laatst kwam ik hem weer tegen en heb ik hem helemaal op gemaakt. De cleanser gebruikte ik ’s morgens en ’s avonds en hij verwijdert ook mijn make-up zonder enige moeite. Ik heb bij deze cleanser echt het gevoel dat hij wat goeds doet voor mijn huid en vind het heel jammer dat hij nu op is. Er zitten geen surfactanten zoals SLS of SLES in en de cleanser kost 35 euro. Ondanks de hoge prijs van deze reiniger ben ik toch aan het overwegen om hem opnieuw te kopen, omdat hij zo goed werkt.

douchegels

Dan twee douchegels, allebei van Etos eigen merk. Dit zijn nog twee van de vele douchegels die ik vorig jaar in de 1-euro actie bij Etos heb gekocht. Ik denk dat ik dit allerlekkerste douchegels van Etos eigen merk vind die ik ooit heb geprobeerd! De groene-thee variant ruikt lekker en fris naar, je raadt het al, groene thee. Hij maakt mijn huid goed schoon en droogt hem niet uit. Wel zit er SLES in, wat wel een beetje jammer is, maar gelukkig heb ik er geen last van. Deze douchegel kost 1,82 – echt geen geld!
De volgende douchegel vind ik nóg net een tikje lekkerder. Dit is de Vitaminerals douchgel in de geur Goji Berry & Cupuazú. Ook hier zit, helaas, SLES in, maar ook bij deze heb ik er geen last van. Als je de geur van deze douchegel nog nooit hebt geroken, ren dan nu naar de Etos om hem te ruiken! Het is de allerlekkerste zoete geur die ik ooit heb geroken, en ik vind het heel jammer dat hij niet wat langer blijft hangen na het douchen. Ik hoorde in de Etos dat de bodylotion er wel voor zorgt dat de geur extra lang blijft hangen, dus die moet ik binnenkort maar eens bij gaan kopen ;) Deze douchegel kost 4,06.

Ook heb ik twee voedende bodyproducten opgemaakt. De eerste die ik heb opgemaakt is de Shea Body Butter Olive van Freeman. Hij voedt heel goed, ruikt aangenaam en smeert lekker uit. Het duurt even een minuutje of twee voor hij helemaal is ingetrokken, maar daar wil ik graag op wachten! De bodybutter kost 4,99 en als ik hem kan vinden, koop ik hem meteen weer opnieuw.
Mijn Dream Cream is ook op – eindelijk. Hij voedt goed en zorgt voor lekkere, gevoede benen zonder velletjes, maar van de geur ben ik echt geen fan. Ook hier zat nog een laatste beetje in, wat ik met een wasknijper op mijn neus heb opgesmeerd. Dream Cream van Lush kost 20,30 en ik zou hem niet opnieuw kopen. Zowel de prijs als de geur zorgen hiervoor.

Deze deodorant van Rexona heb ik ook opgemaakt. Over de Biorhythm deodorant kan ik niet zoveel interessants vertellen, het is gewoon een spuitdeodorant die niet veel bijzonders doet. Ik kan je wel vertellen dat hij niet ultra-dry is, en ook geen 48-uur lange ‘protection’ biedt, maar hij ruikt wel lekker. De deo kost 5,19 en zou ik niet nogmaals kopen omdat hij niet speciaal is. Als hij dan toch geen extra bescherming tegen transpiratie biedt, kan ik net zo goed een goedkopere deodorant kopen.

mascara & concealer

Als laatste heb ik ook twee make-up producten opgemaakt, namelijk een mascara en een concealer. De mascara is de Volume Million Lashes van L’Oréal en die is me heel goed bevallen! Hij scheidt mijn wimpers mooi én geeft ze volume. De mascara kost 16,99 en zou ik opnieuw kopen als hij in de aanbieding is.
De concealer is de vloeibare Re-Touch Light-Reflecting concealer van Catrice. Ik gebruik hem voornamelijk onder mijn ogen en stip er af en toe een pukkeltje mee aan. Hij werkt vooral onder mijn ogen goed, voor sommige oneffenheden dekt hij helaas net niet genoeg. De concealer kost 3,99 en heb ik al opnieuw gekocht.

alles op

Zo, dat was aardig wat! Ik ben blij dat mijn kastjes weer een beetje opgeruimder zijn, alhoewel ik het wel jammer vind dat de L’Oréal mascara en de Freeman body butter op zijn.

Wat heb jij opgemaakt deze maand? En wat vind je van mijn opgemaakte producten?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

28 gedachtes over “Opgemaakt – Februari

  1. Pingback: Shoplog – Etos eigen merk | so... Lidewij

  2. Whow, super veel producten heb je opgemaakt. De shampoo van Schwarzkopf en de Dream cream heb ik ook nog liggen bedenk ik me nu. Hoop dat de dream cream nog niet over de datum is.

  3. Wat leuk, zo’n opgemaakt logje. Ga ik misschien ook eens doen in de toekomst! Het geeft zo’n grappig kijkje in je persoonlijke beautyleven. Zo’n beautybox is toch wel een aanrader. Leuk om dingen te proberen die je normaal gesproken zou laten staan vanwege de prijs. Waar ruikt die dream kream naar trouwens? Want ik heb een testertje van karma kream die ik op zich heel lekker vind ruiken, maar niet voor een romantisch avondje in bed :p. Maar de dream kream moet ik dus ook laten staan?

    • Is echt leuk hoor! Ik vind het zelf ook leuk om zo een terugblikje te doen op de maand :)
      Van die boxen ben ik alweer af, er zit naar mijn idee te vaak onzin in, zoals alweer een haarspray, of parfumtestertjes. In het begin vond ik ze wel heel leuk, maar daarna werden het meer marketingboxen voor merken.
      Hij ruikt heel apart, naar echte natuurlijke Lush-geur, maar dan net wat kruidiger. Zeker geen aanrader voor een gezellig avondje ;)

      • Oh oké! Dus misschien toch geen beautybox nemen? ;) En tja, die dream kream kan ik dus qua geur onder dezelfde categorie als karma kream scharen, haha. Weet ik dat ook weer, thanks!

    • Ja zo zonde! Ik kom soms echt heerlijke dingen tegen, met nog een bodempje…echt stom. Vroeger liet ik ook al mijn snoep over de datum gaan omdat ik het niet op wilde eten :S wil ik met m’n beautyproducten niet laten gebeuren!

    • Ja, vind ik zelf ook erg jammer. Maar ik lees in de comments dat er mensen ook weer helemaal dol zijn op de geur, dus ik zou er even aan gaan ruiken als je twijfelt!

  4. Zo, dat zijn toch best wel veel producten! Geen van alle heb ik ooit geprobeerd maar die concealer van Catrice klinkt eigenlijk wel heel goed!

share the love...

