Review – Nivea deodorants

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

deo's

Remember de twee deo’s die ik laatst bij Etos kocht? Ik heb ze de laatste tijd goed kunnen testen en vandaag heb ik mijn mening voor je. Benieuwd? Lees dan snel verder!

deo creme

Na wat ge-google ben ik erachter gekomen hoe ik dit vreemde goedje moet gebruiken. Het is namelijk wel een op zichzelf-staande deodorant, en geen extra product, zoals ik half vermoedde. Het is de bedoeling dat je deze deodorant-crème ’s avonds opdoet en dan werkt het 24 uur lang. Dat komt goed uit, want ik douche altijd ’s avonds en daarna doe ik deodorant op, dus deze deo past goed in mijn ritme. Als je altijd ’s morgens doucht kan het wat apart worden, want dan moet je ’s avonds deodorant op ‘vieze’ oksels doen, daar mee slapen, en de ochtend erna douchen… Of dat dan ook optimaal gaat werken, weet ik niet, maar ik ben blij dat ik altijd ’s avonds douche.

creme

Zoals je ziet komt er een crème-achtige substantie uit het kleine gaatje in de tube als je hier zachtjes in knijpt. De hoeveelheid die ik nu op mijn vinger heb is genoeg voor één oksel. De crème ruikt een beetje medicinaal fris, en smeert makkelijk uit. De substantie laat geen vlekken achter in kleding en droogt vrijwel meteen op. Ook zitten er geen parabenen en alcohol in de deodorant. Ideaal!

De crèmedeodorant van Nivea werkt goed, en dat komt omdat het een anti-transpirant is. Een anti-transpirant zorgt er, in tegenstelling tot een ‘normale’ deodorant voor dat je minder transpireert. Een normale deodorant zorgt er alleen voor dat je, wanneer je transpireert, niet naar zweet gaat ruiken, maar naar de deodorantgeur. Het nadeel van een anti-transpirant deodorant is natuurlijk dat je lichaam niet zomaar gaat zweten, dat doe je voor een reden. Die reden is dat je het warm hebt door de buitentemperatuur en/of door inspanning en je lichaam zijn temperatuur wil verlagen door de gaan zweten. Als dit zweet verdampt, onttrekt dit warmte aan je lichaam. Hetzelfde gebeurt als je hebt gedoucht en je je niet afdroogt, dan verdampt het water van je lichaam en krijg je het ook heel koud, zelfs als de kamertemperatuur warm is.
Omdat je met een anti-transpirant voorkomt dat je onder je oksels gaat zweten, zul je ergens anders gaan zweten als je het echt nodig hebt. Dat is dus een nadeel van deze deodorant. (En heel je lichaam insmeren met anti-transpirant is geen optie omdat je dan 1) dertig tubetjes nodig hebt, en 2) je dan geen warmte kunt verliezen en dat is een heel naar gevoel. Mijn vriend zweet nooit en die heeft het echt heel zwaar als het warmer is dan 25 graden).

Anyway, de Nivea dry comfort doet zijn werk goed. Zó goed, dat ik mezelf een mooi zweetpatroon op mijn rug geef als ik het héél warm heb. Lekker dan ;) Maar eerlijk is eerlijk, met deze deodorant zweet ik niet meer onder mijn oksels!

deo nivea

Dan de volgende Nivea deodorant. Deze bad boy ziet er uit als een gewone deo, en het is ook een traditionele spuitdeodorant in plaats van de crème deo hierboven. Ook op deze verpakking staat dat het een anti-transpirant is, en ook dat de deodorant ervoor zorgt dat je 48 uur lang fris blijft. Toe maar.

nivea spuit open

Ik heb deze deodorant niet 48 uur lang getest, want ik douche elke dag. Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze adverteren met zulke uren, want wie wil nu 48 uur lang niet douchen?
De geur van de Energy Fresh vind ik heel lekker, het is een hele frisse geur die me doet denken aan frisgewassen was die lekker buiten hangt te drogen. Mhh! Ik heb ook deze deodorant getest en ondanks dat het net als de bovenstaande een anti-transpirant is, scoort deze een tikkie minder. Als ik deze deodorant namelijk gebruik, zweet ik nog wel een beetje en dat was nou juist niet de bedoeling. Ondanks dat vind ik het wel een hele lekkere deodorant en zit hij nu standaard in mijn tas om wat frisheid bij te sprayen als ik daar gedurende de dag behoefte aan heb.

allebei

Love it or leave it?

Dat ligt er een beetje aan waar je naar op zoek bent. Zoek je een deodorant die je 100% beschermt tegen transpiratie en nare okselgeurtjes en vindt je het niet vervelend om hiervoor ’s avonds te douchen? Ga dan voor de Nivea Dry Comfort en leave de Energy Fresh.
Zoek je echter een deodorant die lekker fris is, of zweet je niet zoveel en douche je altijd ’s morgens? Ga dan voor de Energy Fresh en leave de Dry Comfort.

De Dry comfort deodorant crème van Nivea kost 4,25 en de Energy Fresh, ook van Nivea, kost 3,69.

En, wat voor deodorant gebruiken jullie? Welke lijkt jullie het fijnst?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

18 gedachtes over “Review – Nivea deodorants

share the love...

