Stash – Winter Lifesavers

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

handcremes

We moeten er helaas toch echt weer aan geloven: handcrème. Na de twee heerlijke lentedagen zijn we gewoon weer terug bij af en wij zijn niet de enigen die daarvan schrikken, onze huidjes krijgen ook de schrik van hun leven! Ik heb mijn winter lifesavers verzameld; de producten die mij tijdens het gure winterweer helpen mijn handen lekker zacht en soepel te houden. Kijk je mee?

vaseline

Als eerst natuurlijk de ‘gouwe ouwe’ Vaseline. Hoewel Vaseline niet verzorgt, beschermt het wel tegen verdere schraalheid van je handen want het zorgt ervoor dat je huid minder vocht verliest. Ideaal als je naar buiten moet, maar je handschoenen bent vergeten. Of als je handen er echt heel erg aan toe zijn. Een pot Vaseline kost tussen de drie en vier euro.

occitane

Dan de heerlijke handcrème van l’Occitane, met maar liefst 20% shea boter. Shea boter is een heel goed verzogend en vochtinbrengend ingrediënt en 20% is erg veel! Dit merk ik vooral in de verzogende kwaliteiten van deze handcrème, en in het feit dat hij niet zo snel intrekt. Dat is dan ook meteen het enige minpunt dat ik kan bedenken, want het is een hele goede handcrème die mijn handen goed verzorgt tijdens guur en koud weer. Een tube l’Occitane handcrème voor de droge huid kost 7,00.

Een andere hele fijne crème is deze van KOH, de Essential Hand Nourisher. Ook dit is een hele volle, rijke crème die de huid van mijn handen lekker soepel maakt en goed verzorgt. De crème heeft een geur waar ik niet een hele grote fan van ben en hij doet me een beetje aan mijn oma denken. Ondanks dat gebruik ik hem graag omdat hij echt veel goeds doet voor mijn huid (en mijn oma is best leuk – ik wil alleen niet naar haar ruiken :P), dat kun je ook wel zien aan het potje, want alle letters zijn er al afgesleten! De KOH Essential Hand Nourisher kost wel redelijk veel, namelijk 19,50.

sabon

Nadat ik veel goeds had gehoord over de handcrèmes van Sabon, was ik heel blij om er eens eentje in mijn Glossybox te vinden. Mijn mening is er echter nogal over verdeeld. Aan de ene kant is het namelijk een crème die snel intrekt en als enige geen vettig laagje achterlaat, maar eerder een soort poederig laagje. Dat vind ik er heel fijn aan, maar doordat het niet zo’n voedende crème is heb ik soms het gevoel dat mijn huid nog wel wat extra’s kan gebruiken na deze crème. Ook de geur van patchoeli, lavendel, en vanille vind ik veel te sterk, dat had ik liever wat subtieler gehad. Nu weet ik dat Sabon bekend staat om hun geurtjes, maar ik heb liever niet dat mijn handen naar een bruisbal ruiken ;) Deze gebruik ik dus tussendoor, en als mijn handen niet zoveel verzorging nodig hebben. De handcrèmes van Sabon kosten 11,95.

allemaal

Dit zijn mijn winter lifesavers in de categorie handcrèmes. Stuk voor stuk zijn het producten die ik bij koud weer uit de kast tover en over mijn bureau, tas, en nachtkastje verspreid. Ze werken goed samen om mijn arme winterhandjes soepel en schraalloos te houden, en ze doen het goed! Ondanks dat ik niet van alle geuren even vrolijk wordt, zijn het hele goede producten en aanraders.

Wat zijn jouw winter lifesavers? Gebruik jij ook één of meer van deze crèmes, en wat vindt jij ervan?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

10 gedachtes over “Stash – Winter Lifesavers

  1. Vaseline gebruik ik vaak gewoon als lippenbalsem. In de winter smeer ik altijd zo een super dikke laag voordat ik ga slapen, toch niemand die het ’s avonds ziet :). Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de handcreme van L’occitane, dus die moet ik ook maar eens gaan proberen.

  2. Vaseline gebruik ik serieus op m’n gezicht in de winter. Vooral rond de ogen en neusvleugels. En als lippenbalsem! Verder is mijn nieuwe lifesaver de lemony flutter van lush (vandaag een review over gepost haha). De rest ken ik niet, maar l’Occitane wil ik ook graag proberen!

share the love...

