so… smitten – series op tv 2

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

series smitten

Remember het artikel over mijn favoriete series? In dat artikel heb ik je verteld over de eerste vier series die nog actief zijn waar ik helemaal dol op ben. Vandaag is het tijd voor de volgende vier, dit zijn de horrorseries. Kijk je mee naar mijn favorieten?

horror collage

Het vorige artikel bevatte mijn áller-áller-favorietste series, en hoewel The Vampire Diaries en American Horror Story natuurlijk ook horror series zijn, vond ik ze zó leuk dat ze echt in mijn favorieten-artikel hoorden. De series van vandaag zijn allemaal horror series die het nét niet haalden tot de vier allerfavorietste series. Ze zijn wel heel erg leuk, dus lees vooral verder voor wat ik van de series vind en waar ze over gaan!

666

666 Park Avenue gaat over een enorm ‘premium apartment building’, genaamd The Drake, dat staat op nummer 666 in de straat Park Avenue aan de Upper East Side (de chique buurt) van New York. De titel slaat dus op het adres van het gebouw, waar de serie zich afspeelt. Je volgt het jonge stel Jane en Henry dat in The Drake gaat wonen omdat ze daar een baan hebben gekregen. Vanaf de eerste dag dat ze er wonen, gebeuren er vreemde dingen in het gebouw. Langzaamaan kom je er als kijker achter dat er iemand is die de wensen van mensen uit kan laten komen, maar dat wel doet voor een bepaalde prijs. Als Jane steeds meer te weten komt over de vreemde gebeurtenissen in het hotel, die toch ook niet waar lijken te zijn, denkt ze dat ze gek wordt. Dat denk je als kijker ook regelmatig, want er gebeuren zulke rare dingen, en die kun jij ook niet verklaren. Het is een hele spannende serie, maar omdat hij in de VS niet goed bekeken werd, hebben ze de serie niet vernieuwd voor het volgende seizoen dus is het eerste seizoen het enige dat er zal zijn. Jammer, want ik vond de serie qua mystery-factor wel wat weg hebben van Lost, waar Terry O’Quinn ook een grote rol in speelt. Ook zijn de volgende afleveringen nu opgeschort tot ergens in juni, wat heel jammer is want nu kunnen we niet verder kijken dan aflevering 11. Ronduit teleurstellend natuurlijk, maar als je een seizoen toffe serie wilt zien en daarna met je handen in het haar wil zitten omdat je niet weet wat er precies aan de hand is, kijk dan 666 Park Avenue. Dan ga ik nog even verder sippen over het feit dat er geen volgende seizoenen zullen komen… :(

walking dead

Smakelijk, niet? Dit is een beeld dat regelmatig voorbij komt in The Walking Dead: een zombie die zich even lekker volvreet met een homp mensenvlees. Yummie? Not so much. Maar als je goed naar de foto kijkt, zie je dat de effecten in deze serie echt heel goed zijn gemaakt. De zombie-ogen staan echt op standje morsdood, het bloed ziet er goed uit, de decaying stukken zombie-huid zijn mooi gemaakt, kortom: het ziet er niet zo smakelijk, maar wel heel goed uit!
De serie gaat over een groep mensen, met Rick in de hoofdrol, die probeert te overleven in een post-apocalypse wereld. (Nee, ze hebben geen Rimmel Apocalips, jammergenoeg!) De groep komt van alles tegen en verandert ook constant, omdat er mensen worden opgegeten of doodgaan en ze ook nieuwe mensen tegenkomen. Momenteel zijn ze in de VS bezig met het derde seizoen alweer, en deze serie heeft ook al het ok gekregen voor een volgend seizoen. Vanwege de prachtige effecten en het goede verhaal, is dit echt een must-see voor elke horror-liefhebber!

grimm

Grimm is een echte soft-horror serie. Als je niet van bloed houdt en series en films snel eng vindt, maar wel van supernatural dingen houdt, is Grimm de serie voor jou. Ik vind hem, als echte doorgewinterde horrorfanaat totaal niet eng, en de effecten in deze serie zijn nog best leuk gedaan. Niet zo prachtig als in The Walking Dead, maar wel geloofwaardig mooi. Het is een serie zonder echt meta-verhaal, dat wil zeggen, je kunt in principe alle afleveringen door elkaar kijken omdat er niet echt een overkoepelend verhaal in zit. Het is er wel een beetje, maar het vordert heel langzaam en dus is het niet storend als je een aflevering kijkt terwijl je de vorige bijvoorbeeld nog niet hebt gezien. Om die reden vindt mijn vriend er niet zoveel aan, maar ik vind het niet storend.
De serie gaat over Nick, een politieagent, die erachter komt dat hij een Grimm is geworden. Vanaf dat moment kan hij andere supernatural wezens zien en herkennen. Het is soms komisch om te zien dat elke aflevering hetzelfde patroon volgt: er gebeurt iets vreemds, Nick gaat op bezoek bij zijn Blutbaten buddy Monroe, en samen lossen ze die hap op. Monroe wordt trouwens gespeeld door Silas Weir Mitchell, die ook in Prison Break en 24 speelde en ik een leuke acteur vind. Niet knap, wel leuk ;)

supernatural

Saved the best for last! Supernatural is naar mijn mening de leukste van dit rijtje. Het gaat over twee broers, Sam en Dean Winchester, die al op jonge leeftijd te maken krijgen met the supernatural omdat hun vader een zogeheten hunter is. Nadat er wat naars met hem gebeurt, nemen zij het samen van hem over. Ze rijden in Deans prachtige oude Chevvy Impala en zoeken in advertenties van lokale nieuwsbladen naar vreemde dingen die gebeuren, zoals lijken die verdwijnen en mensen die vreemde verschijnselen vertonen. Omdat ze veel demons doodmaken, krijgen ze het op een gegeven moment ook aan de stok met de duivel himself en worden ze geholpen door een engel, Castiel. Ik vind Misha Collins, de acteur die Castiel speelt, heel leuk. Het is vaak grappig om te zien hoe hij dingen niet begrijpt omdat hij geen emotie heeft, en subtiel is hij ook niet ;) Ondanks dat er vaak afleveringen in zitten die vooral grappig bedoeld zijn en niet met het grote verhaal te maken hebben, is het verhaal heel goed en spannend. Na bijna acht seizoenen ben ik helemaal dol op klunzige engel Castiel, hamburger-verlsaafde Dean en de moeilijk-kijkende Sam. Ze redden ons elke keer toch maar weer mooi van de plannen van de duivel!

Zo, dit waren alweer vier series waar ik blij van word. De volgende keer zal ik mijn laatste vier favoriete series bespreken die nog worden uitgezonden, dus mis het niet!

Kijk je ook naar één of meerdere van deze series, en van vindt je ervan? Wat zijn jouw favoriete series?

Liefs,
Lidewij

Enne…niet vergeten morgen terug te komen, want dan komt er een winactie online!

Follow on Bloglovin

12 gedachtes over “so… smitten – series op tv 2

  1. Pingback: so… smitten – series op tv #3 | so... Lidewij

  2. Oeh 666 PA kende ik nog niet, ben hem gelijk aan het binnen halen. Zelf kijk ik graag naar True blood, once upon a time en american horror story. Nip/tuck is ook een geniale serie.

    • Nip/tuck is ook tof ja! Is die niet heel oud al ondertussen? Volgens mij keek ik die voor het eerste zes/zeven jaar geleden :O
      666 PA is een aanrader, maar ik vreet me nu al op omdat ik er nooit achter zal komen wat er precies aan de hand is…aaargh!

  3. Ik aanbid the Vampire Diaries en Damon. xD Ik houd echt van de persoonlijkheid die hij speelt + het goddelijke hoofd van het joch. The Walking Dead kijk ik ook, ik ben er pas in seizoen twee ingerold, dus moet het even van seizoen één gaan kijken en dan draai ik pas weer mee. xD

  4. 666 park avenue en Supernatural llijken me gave series! Ik hou daar wel van. Hou alleen niet zo van die gore vieze bloederige series, maar verhalen met gebouwen en geesten enzo vind ik heel tof! Meer psychologische thriller/horror.

    • Wat leuk!! Haha, kan toch bijna niet anders, dezelfde kale kop, dezelfde mysterieuze dingen en achteraf blijkt hij ook ongeveer dezelfde soort… jeweetwel ;) en Lost <3! Alleen het einde vond ik stom.

share the love...

