Shoplog – Sephora

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

sephora

Toen dat horrifying bericht naar buiten kwam dat Sephora zich zou terugtrekken uit Nederland, viel alles ineens op z’n plaats: de sale die wel heel lang duurde, de oudere producten die ineens weer in de winkel te vinden waren, de enorme afprijzingen… Helaas, het was geen slechte grap: Sephora gaat echt weg uit Nederland. Mijn persoonlijke theorie is dat Sephora en haar merken ervoor kiezen verkoopbaar te blijven in Azië en dus alle producten te testen op dieren, iets wat sinds kort verboden is in de EU. Ons mooie plan heeft dus gezorgd voor een massive backfire: in plaats van ervoor zorgen dat merken vanaf nu niets meer op dieren testen, verhuizen ze de boel gewoon lekker naar Azië en verkopen ze hier niets meer. Als dit waar blijkt te zijn, vind ik dat echt een hele, hele slechte zaak en een belachelijke keuze van Sephora. Ik bedoel, business is business, maar dit gaat wel heel ver.
Aaanyway, ik was dus weer meteen in Sephora te vinden om nog wat lekkers te scoren voor het te laat is. Kijk je mee naar mijn aankoopjes?

drie

Dit zijn ze dan, mijn drie nieuwe aanwinsten. Ik kocht een Yes to baby Carrots shampoo, een Burt’s baby Bees shampoo, en een L’Oréal Solar Expertise zonnebrand. Allemaal met 70% korting, aw yiss!

babycarrot

De babycarrot shampoo moest ik meteen hebben. Zó cute! Omdat ik mijn haar kleur, en ook nog eens in een roodtint die erg snel vervaagt, ben ik altijd op zoek naar dé ultieme kleurvasthoudende shampoo. Babyshampoo klinkt dan goed, en helemaal deze van Yes to baby Carrots, want hier zitten geen harde reinigers in! Sterker nog, als ik naar de ingrediëntenlijst kijk kan ik helemaal niet ontwaren welk ingrediënt voor de reiniging zorgt, dus het is vast een hele onbekende en zachte variant. Het product komt uit de fles door op het pompje te drukken, waardoor het door een mousse-tuutje wordt gepompt en dus als lichte mousse uit het pompje komt. Tadaa! Hij staat in de testfabriek.
Baby Carrots is normaal 9,10 en was nu nog maar 2,75.

babybee1

babybee2

Nog zo’n schatje, deze Burt’s Bees Baby Bee shampoo. 99% natuurlijk en ne pique pas les yeux, wat wil je nog meer? ;) Allebei deze dropjes kunnen trouwens ook gebruikt worden als douchegel, maar ik ga ze als shampoo gebruiken. Dit bevestigt wel weer mijn vermoeden dat tussen een goede, harde-reiniger-vrije douchgel en shampoo weinig maar verschil zit. Zo heb ik de Yes to Tomatoes douchegel uit dit artikel ook regelmatig als shampoo gebruikt en dat ging prima. In de Baby Bees zit wel parfum, maar daar heb ik overal het algemeen nooit last van. Het zorgt er wel voor dat de shampoo lekker lichtjes ruikt naar honing in tegenstelling tot de Baby Carrots, die niet echt ergens naar ruikt.
Baby Bees kost normaal 13,20 en was nu afgeprijsd naar 3,95

zonnebrand

Dan een zonbeschermer, deze is van L’Oréal en komt uit de Solar Expertise lijn. Deze zonnebrandcrème biedt een UVA en UVB bescherming van SPF 20. Ik heb nog een restje zonnebrand van vorig jaar en dat is natuurlijk lang niet genoeg voor komende zomer. Toen ik deze fles dus ook voor 70% korting zag staan, heb ik hem snel meegenomen. Het is immers nooit te vroeg voor zonnebrandcrème! Mocht ik hem dit jaar toch niet gebruiken, dan kan ik hem gewoon in de kast laten staan voor volgende zomer, geen probleem!
Deze zonnebrand kost normaal 18,30 en nu slechts 5,50

alles

Ik vind het heel, heel jammer dat Sephora weggaat uit Nederland en ik hoop dat er in elk geval een luxe drogisterij voor in de plaats zal komen die al mijn favoriete merken ook overneemt (en meer! Als we dan toch aan het wensen zijn…) en net zulke leuke acties heeft als Sephora. Maar…dat Sephora hier weggaat vind ik een hele slechte zet, en als het echt is om de reden die ik vermoed daalt Sephora heel hard van mijn lijstje met favoriete winkels. Ondanks dat heb ik nog een laatste keer (vast niet, maar shh!) lekker kunnen shoppen, en ik hoop dat jullie ook nog je favoriete producten kunnen bemachtigen voor ze weg zijn!

Vergeet niet: vandaag begint de voorverkoop (om 18:00 uur) van het Prijzencircus dus als je echt nog iets van Sephora wilt hebben, sla dan nu je slag! De actie is dit jaar wel aangepast: in plaats van 3 voor 10 euro en 2 foundation production voor 10 euro, zul je alle Sephora eigen merk producten nu kunnen kopen voor 5 euro per stuk. Iets duurder dus voor de non-foundation producten, maar met als voordeel dat je alles los kunt kopen en niet een x aantal producten ‘moet’ hebben om mee te kunnen doen.
Ook zijn de parfums goed afgeprijsd, waar ikzelf ook op hoopte! Ga dus zeker even snuffelen!

Wat wil jij nog graag scoren bij Sephora? Wat vind je van mijn aankoopjes?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

18 gedachtes over “Shoplog – Sephora

  1. Pingback: Review – Burt’s Bees Baby Bee Shampoo | so... Lidewij

  2. Bedankt, Lidewij ;p Lees ik je blog, voel ik opeens de hevige compulsie geld uit te geven aan MUFE omdat het zo niet meer kan. You’ll ruin me!

  3. Ik denk niet dat Sephora weggaat vanwege de dierproeven aangezien Sephora een Frans merk is en dat ook in Europa ligt. Volgens mij loopt het gewoon niet zo in Nederland. Wel heel jammer dat ze in ieder geval weg gaan. Ik dacht dat ze zeiden dat er geen korting zou komen maar die 70% is toch wel heel aantrekkelijk hoor!

  4. Hmm Jammer dat ze weggaan, ze zouden ook kunnen zeggen” hey laten we gewoon niet op dieren testen”
    Anyways leuke spulletejs geshopt, ben benieuwd naar de baby carrot shampoo!

  5. Als dat echt zo is als jij redeneert is het inderdaad wel een bummer van Sephora zeg! Jak. Ik baal vooral van de terugname in verkooppunten van OPI, haha. Trouwens, babyshampoo is helemaal niet altijd zacht. Als je de ingrediënten goed hebt gechecked zal deze van jou het wellicht wel zijn hoor! Je hebt ze natuurlijk in allerlei soorten en maten. Maar ik begon ooit babyshampoo te gebruiken voor mijn gevoelige hoofdhuid, waarop de kapper mij adviseerde daar ONMIDDELLIJK mee te stoppen, omdat babyhoofdhuidjes veel vetter zijn dan die van ons en babyshampoos daar dus op afgesteld zijn. Blijf dus altijd de ingrediënten checken en ga er niet standaard vanuit dat babyshampoo wel zacht zal zijn!

share the love...

