Shoplog – Action

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

action

Chica’s! Er is sinds kort een Action-filiaal op Hoog Catharijne, het overkapte winkelcentrum dat vastzit aan Utrecht Centraal. Hier ben ik zó blij mee, er had gewoon geen betere plek kunnen zijn voor een nieuw Action-filiaal (behalve in mijn straat, bij de buurman!) en toen ik in de buurt was, sjeesde ik meteen naar binnen. Zoals je kunt zien heb ik ook wat geshopt, dus kijk snel verder!

Behalve frutsels voor in huis en kattensnoepjes, kocht ik deze twee dingen: een Smokey Eye set van Action make-upmerk MAX en de neusstrips waar ik al zoveel lovende verhalen over heb gehoord.
Het Smokey Eyes setje kost 1,59 en de poriënstrips kosten 0,99. Geen geld, zoals we van Action gewend zijn!

smokey kit

Het Smokey Eye setje bestaat uit drie producten: een mascara, een kohlpotlood en een klein oogschaduwtrio in blauwe tinten. Het setje was er ook in het zwart (maar dat vond ik niet heel spannend) en verder kon ik geen andere kleuren vinden. Misschien zijn ze er wel, maar op dat moment even niet. Ik zou het bijvoorbeeld ook heel tof vinden om hier een setje in het groen of bruin van te proberen, dus laat het me vooral weten als je die ergens hebt gespot!

achter

Op de achterkant staat een ‘gebruiksaanwijzing’ van het setje. Als studente Engels vind ik het altijd fascinerend om te zien hoe krom sommige logische, makkelijke zinnen vertaald worden, maar ik heb netjes de Engelse aanwijzingen gevolgd. (Ik heb het idee dat alles vanuit het Engels wordt vertaald, omdat die aanwijzingen het meest duidelijk zijn – hoewel we mascara op z’n Fins aanbrengen: “to finnish…” eeks.) Verder wordt er wel gesproken over een ‘basiskleur’ en een ‘contrastkleur’ (of ‘base’ & ‘contour’), maar niet over de highlighter, dus die heb ik er zelf maar bij verzonnen.

palette

swatches

Zoals je ziet zijn de oogschaduws best poederig, maar met de juiste techniek en een goede kwast kun je ze goed aanbrengen. De ‘truc’ is om ze deppend aan te brengen, in plaats van vegend, dan voorkom je de fall-out van zulke oogschaduws. De oogschaduws zien er in de pan net wat gepigmenteerder uit dan op mijn arm, maar dat mag de pret niet drukken. Over de highlighter ben ik overigens wel verbaasd, wat een kleur komt daar vanaf, en dat voor zo’n lichte kleur!

potlood

potlood swatch

Het potlood ziet er goed uit! Lekker intens zwart, niet heel stroef, én een gratis puntenslijper. Wat wil je nog meer? ;)

mascara

mascara open

Dan de mascara, die je aanbrengt met een heel dun, bijna buigbaar borsteltje. Als dat maar goed gaat… Aan het borsteltje zitten plastic stekels en hij ligt lekker in de hand.

potlood swatch weg

Dit gebeurde er trouwens toen ik de swatch van het kohlpotlood eraf wilde halen! In heb twee keer geboend (zie rode plek naast de swatch) met mijn Biotherm reiniger, maar hij bleef lekker zitten. Tuurlijk, hij is er wel bijna af, maar helemaal weg is hij niet. Ik ben benieuwd hoe dat op mijn ogen zal gaan!

pore strips

Ook had ik nog Renigende Poriënstrips gekocht, omdat ik deze erg graag wilde uittesten. Ik heb er al heel veel hele goede verhalen over gehoord en telkens als ik eens toevallig in een Action was, kon ik de strips niet vinden of waren ze uitverkocht, grr! Nu lag het hele schap netjes vol (daar hou ik van!) en heb ik mooi een pakje mee kunnen nemen.

zes

strip

In het pakje zitten nog eens zes verpakkingen, met hierin de losse poriënstrips. Hygiënisch!

Ik ga beide aankoopjes snel uittesten want ik ben erg benieuwd! Van de poriënstrips weet ik eigenlijk al dat ze goed zijn, maar ik wil ze nog steeds graag zelf testen. Van het Smokey Eye kitje had ik niet erg veel verwacht, want hoe goed kunnen drie producten – een oogschaduw trio, kohlpotlood en mascara – nu helemaal zijn voor 1,59 samen? De swatches van de oogschaduws en het potlood hebben mij meteen al verbaasd: hoe doen ze dat toch bij Action? Ze gaan allemaal lekker in de testfabriek en je hoort er snel mijn oordeel over!

Hebben jullie een van deze producten wel eens gebruikt? Of andere make-up en/of verzorging van Action? Wat vonden jullie ervan?

Liefs,
Lidewij

P.S. Morgen is alweer de laatste dag dat mijn Etos winactie loopt, dus schrijf je in nu het nog kan!

Follow on Bloglovin

31 gedachtes over “Shoplog – Action

  1. Pingback: Review – Action neusstrips | so... Lidewij

  2. Pingback: Shoplog – Action | so... Lidewij

  3. wat leuk dat ze nu van die setjes verkopen! hadden ze dat maar gehad toen ik een klein meisje was, had ik heel wat blunders kunnen afstrepen hahaa..
    Die strips zijn echt heel fijn, je neus is daarna echt superzacht!

  4. Leuke aankopen heb je gedaan! Zelf heb ik de mee-etersstrips ook weleens meegenomen, nouja een stuk of drie keer. :’) Ik pak ze automatisch mee, ondanks dat ze niet echt werken. Ik houd de hoop hoog!

  5. Nou misschien moet ik daar dan maar naar toen want in Nieuwegein was het weer verschrikkelijk vanmiddag :(
    Uiteindelijk niets gekocht er stond zo’n lange rij en niet eens alle kassa’s open!
    Je hebt wel leuke spulletjes gekocht!

    • Ach, wat slecht dat! Jammer, maar ik vind Action zo leuk, zeker nu ik zomaar even binnen kan lopen als ik toch in de buurt ben. Was wel altijd een teleurstelling als ik er speciaal naartoe ging en er dan niet zoveel was ;)

  6. Die porienstrips lijken me best fijn! Heb zelf niet zo’n beste huid! Dat potlood! woow! Ik zoek steeds naar een intense kleur, maar kan er nooit een vinden. Wel jammer dat je ‘m er niet afkrijgt haha.

    • ’s Avonds nadat ik er een look mee had gemaakt ging het verbazingwekkend makkelijk, misschien dat mijn gezicht wat vetter is dan de binnenkant van mijn pols. Maar hij is super intens, ja! Zeker een aanrader :)

  7. Leuke dingetjes heb je gekocht! Ik heb ooit de strips uitgeprobeerd, maar die werkten helaas niet zo goed bij mij. Oh dat setje is echt goedkoop! Dat potloodje ziet er wel goed uit. Snap niet dat ze dat voor dat geld kunnen produceren en dan ook nog met winst kunnen verkopen haha

    • Nee he, dat snap ik dus ook nooit! Alleen die cassières kosten al hartstikke veel, en dan heb je nog de winkel, het onderhoud, en daar bovenop nog eens het ontwikkelen en vervoeren van al die spullen…dit moeten ze echt voor 1 cent per set maken ofzo.

    • Oh, jij ook al! Ik eh… ben niet heel enthousiast ;) vanavond gaan ze nogmaals in de test, eens kijken of ze dan beter werk afleveren. Doe jij er nog iets mee waardoor ze goed werken?

share the love...

