FOTD – a little action goes a long way

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

look

Was je gisteren ook zo benieuwd naar het Smokey Eye setje dat ik bij de Action had gekocht? Ik ook! Nadat ik de foto’s had gemaakt, ben ik meteen begonnen er een look mee te maken. Ook heb ik de poriënstrips ’s avonds getest, of ik daar blij mee ben hoor je later… ;)
Kijk snel mee voor de look!

alles

Omdat ik echt wilde testen of het smokey kitje me een mooie smokey look zou kunnen geven heb ik niets anders gebruikt dan de producten uit het setje. Nou ja, goede kwasten heb ik wel gebruikt, en oogschaduwbasis, maar verder niets.

look

look collage

Ik heb de aanwijzingen op de achterkant van het setje opgevolgd, maar heb de highlighter zelf toegevoegd omdat daar niets over in de aanwijzingen stond. Dat vond ik wel een beetje vreemd, maar ach. Ik ben dus begonnen met de highlighter onder mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoek aan te brengen. Daarna heb ik, zoals het pakje vermeldt, mijn ogen helemaal omlijnd met het kohlpotlood. Dit is iets wat ik normaal nooit doe, meestal gebruik ik sowieso geen kohlpotlood om een lijntje boven mijn bovenste wimperrand te tekenen, maar ik gebruik ook amper kleur onder mijn onderste wimpers. Nadat ik het lijntje had aangebracht zag het er een beetje shocking uit, want een harde, zwarte lijn rondom je hele oog flatteert natuurlijk niemand.

Daarna heb ik de lichtblauwe kleur op mijn bewegend ooglid aangebracht, en de kohllijn een beetje vervaagd met de lichtblauwe kleur. Hierna heb ik de donkerste kleur rondom mijn oog, over het kohlptlood aangebracht, en heb het potlood hier verder mee vervaagd. Daarna heb ik de donkere kleur gebruikt om mijn arcadeboog mee aan te zetten. Als laatste heb ik wat mascara aangebracht. Om de look helemaal af te maken heb ik mijn wenkbrauwen nog wat aangezet en een lipgloss opgedaan; Welcome to Pink Tropez uit een oude zomercollectie van Catrice.

oordeel

Mijn oordeel? Dit is een yay! Als ik hem nogmaals zou gebruiken (en dat zie ik zeker gebeuren!), zou ik het wel anders aanbrengen dan ik nu heb gedaan. Ik zou bijvoorbeeld de kohlpotloodlijn niet helemaal om mijn ogen trekken, maar me bij de onderste wimpers beperken tot de ooghoeken. Ook zou ik mijn vloeibare eyeliner van Urban Decay liever gebruiken (of extra) dan alleen het kohllijntje. Ten slotte heb ik de kohllijn goed moeten vervagen omdat het zo’n harde lijn was, en met vloeibare eyeliner maak je je ogen toch net wat sprekender. De mascara moest ik wat vaker over mijn wimpers halen om wat effect te zien en het was vooral lastig aanbrengen omdat het borsteltje zo’n softie was.

Wel wat kritiekpuntjes, maar eerlijk is eerlijk: het is een hele goede set voor het geld. Wat zeg ik? Het is een hele, hele goede set voor dat geld! Het is een heel leuk setje voor als je nog een smokey set zoekt, of een paar mooie oogschaduws, of een mascara, of een puntenslijper… Ik zeg: kopen!

Heb jij wel eens iets van Action make-up gebruikt? Wat vind je van mijn look?

Liefs,
Lidewij

P.S. Vandaag is de laatste dag van de winactie, schrijf je dus nog snel in als je dat nog niet hebt gedaan!

Follow on Bloglovin

24 gedachtes over “FOTD – a little action goes a long way

  1. Pingback: Review – Action neusstrips | so... Lidewij

  2. Pingback: Shoplog – Action | so... Lidewij

  3. Je look is schitterend geworden! Ik vond wel – bij mij was dat zo – dat de kleuren op elkaar leken nadat ik de look had gemaakt. Alsof ik overal één kleur had aangebracht. :’) De pigmentatie was wel top!

    • Dan hebben we een andere uitvoering gehad haha. Mijn lichtblauw was redelijk slecht gepigmenteerd en het verschil was wel te zien – op zich ;) wil je trouwens nooit meer zo’n enge saw look doen! Schrok me helemaal kapot :O

  4. Ik snap ook niet hoe ze toch altijd kunnen adviseren een lijntje om je gehele oog te trekken. Dat staat mij ook echt VOOR GEEN METER. Maar verder dus een fijne look, met een fijn paletje, voor een fijn prijsje. Fijn!

  5. Staat je heel mooi! Ik heb eigenlijk nog nooit make-up van de action gekocht! Dat potloodje zag ik gister al idd, en die lijkt me super fijn! Alleen wel een karweitje om het eraf te halen lijkt me ;)

share the love...

