Review – douchegels

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

allebei

Remember mijn Etos shoplog van een poosje geleden? Ik vond een bak afgeprijsde producten en daar lagen deze enorme fles Yes to Carrots en regular-sized Bourjois douchegel in. Je snapt wel dat ik die meteen heb meegenomen en ben gaan testen. Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!

Héél enthousiast was ik, toen ik eindelijk eens iets van Yes to… kon gaan gebruiken! Al jaren lees ik erover en zou ik er wel graag wat van willen gebruiken, maar de prijs (en het feit dat heel mijn badkamerkast vol staat met douchegels) hield me toch iedere keer tegen. Maar een fles van 500ml voor 1 euro kon ik natuurlijk niet weerstaan ;)

Zoals je ziet is hij uitvoerig getest, want inmiddels is al bijna de helft van de fles leeg! Ik zal je vertellen hoe dat komt. Allereerst is de douchegel behoorlijk dun, waardoor je snel teveel gebruikt. Daarnaast heb ik hem door de zachte reinigers ook een aantal keer als shampoo gebruikt – ik hou wel van een experimentje ;) En omdat hij heel zacht is voor mijn arme winterhuidje heb ik hem bijna elke keer als ik ging douchen gebruikt. Ondanks de geur, waar ik echt geen fan van ben, blijf ik hem trouw gebruiken. Want een lekkere, gehydrateerde huid is natuurlijk altijd welkom. De geur kan ik trouwens niet echt omschrijven. Het ruikt in elk geval totaal niet naar tomaten! Ik denk dat dit de standaard douchegel-geur is, wanneer er nog geen parfum aan is toegevoegd. Niet heel uitnodigend in elk geval, maar hij doet zijn werk goed en dat maakt me blij genoeg.

De tweede douchegel heb ik wat minder gebruikt, maar niet omdat hij minder lekker is. De geur hiervan is veel lekkerder dan die van de Yes to Tomatoes douchegel, deze van Bourjois ruikt lekker fris, het doet me een beetje denken aan schone was. Ook deze douchegel is ontzettend dun van substantie, waar dat mee te maken heeft weet ik niet, maar fijn vind ik het niet. Ook bij deze douchegel gebruik je dus al snel teveel, en gebeurt het ook nog wel eens dat er wat ongebruikte douchegel zo het putje inspoelt, jammer! Deze douchegel van Bourjois bevat net als de Yes to Tomatoes douchegel geen harde reinigers en dat is een enorm pluspunt. De enige reden waarom ik deze wat minder heb gebruikt van de twee douchegels is omdat ik al zoveel van de Yes to Tomatoes fles had opgemaakt, dat ik die helemaal op wil maken voor ik verder ga met een andere. (Ook al is dat alweer verstoord door de nieuwe Etos douchgels, maar dat terzijde.)

allebei2

Deze twee douchegels zijn allebei aanraders als je op zoek bent naar een lekkere douchegel zonder harde reinigers. Als je het niet vervelend vindt dat de douchegels allebei erg vloeibaar zijn, tenminste. En hoewel de Bourjois douchegel lekker ruikt, betaal je daar in verhouding ook meer voor. Voor allebei dus een yay!

Wat vindt je van deze douchegels, zou je ze willen proberen? Heb jij weleens iets van de Yes to… lijn geprobeerd?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

18 gedachtes over “Review – douchegels

  1. Pingback: Review – yes to… Shampoo & conditioner duo | so... Lidewij

  2. Ik ben wel op zoek naar douchegels zonder harde reinigers! Maar heb dan inderdaad liever een wat romigere substantie (maar ja, dan krijg je vaak ook weer harde reinigers, want die werken vaak ook verdikkend). Keuzes, keuzes ;).

  3. echt balen dat die van bourjois zo dun is! zelfde met shampoo/conditioner… als het inderdaad eerder het putje in gaat dan op je hoofd dan heb je er niet echt veel aan :’)

  4. Ik heb nog geen van beide merken gebruikt. Ik douch me meestal met de producten van Rituals. Die hebben echt zoveel lekkere geuren! Iets fris om ’s ochtends mee wakker te worden, nog een andere om te ontspannen,….

  5. Ik heb nog nooit iets van Yes to gebruikt, maar ben er eigenlijk nog wel erg benieuwd naar. Jammer dat de substantie zo dun is. Wel fijn dat je ze hebt kunnen scoren voor 1 euro, anders was het toch een beetje zonde van het geld.

  6. Yes To wil ik graag nog eens proberen. Bourjois skip ik tegenwoordig. Ik heb er één van gehad die mijn huid ontzettend uitdroogde (naam weet ik eventjes niet meer), terwijl er duidellijk op de verpakking stond dat ‘ie verzorgend was… :-(

share the love...

