so… smitten – series op tv #3

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Dit is hem dan eindelijk, het laatste deel van mijn favoriete series die nog lopen. Vandaag ga ik je vertellen over Homeland, Californication, Game of Thrones en Nikita, dus lees snel verder!

Deze vier series horen totaal niet bij elkaar qua categorie, behalve dat het de laatste vier series zijn die ik erg leuk vind. Alle vier erg verschillend, maar allemaal topseries!

Allereerste Homeland. Wat ben ik blij met deze serie! Ik vind hem qua feel en thema een beetje lijken op 24, en sinds die van de buis is, is er geen serie geweest die eraan kan tippen. Tot Homeland. Veel actie, intrige en politieke manoeuvres kenmerken deze serie. Het hoofdpersonage Carrie is bipolar en dat merk je goed! Ze werkt voor de CIA en helpt daar de V.S. veilig te houden van terroristische aanslagen (als je 24 hebt gekeken, denk je nu dan ook meteen aan CTU?). De serie begint met allemaal intel over een ‘geturnde’ prisoner of wardie zou terugkeren naar de V.S. en Carrie stort zich daar natuurlijk meteen op. En ja hoor, er wordt een pow gevonden en als held binnengehaald door de V.S. Carrie gaat heel ver om achter de waarheid te komen. Ook hier doet ze me erg denken aan Jack Bauer van 24, want die hield zich ook nooit aan de regels…
Het is een hele spannende serie, en je weet – net als Carrie – eigenlijk geen moment waar je aan toe bent en wat er allemaal speelt. Je bent constant bezig met het uitvogelen van de motieven van mensen en dat houdt de serie spannend. En als je eindelijk denkt de dingen op een rijtje te hebben, blijkt er toch weer iets te spelen. Of Carrie krijgt een breakdown.
Mijn favoriete character? Brody, de prisoner of war die terugkomt. En Carrie natuurlijk!
Hieronder zie je een kort stukje van Anne Hathaway die Carrie nadoet bij Saturday Night Live. Lachen! Klik ook zeker door naar deel 2 en 3 (allemaal maar 30-40 seconden), want die zijn ook leuk!

Dan Californication, een héél ander soort serie. Ik moet je even waarschuwen: kijk deze serie alleen als je niet vies bent van een paar blote borsten in beeld, want die zul je vaak tegenkomen! Hank Moody is de hoofdpersoon van deze serie, en de serie begint met zijn boek ‘God hates us all’ dat op dat moment wordt verfilmd als ‘A crazy little thing called Love’. Hank is een oversekste, regels-aan-zijn-laars-lappende, drank- en alcoholverslaafde slons van een schrijver. Maar wat schrijft hij goed! Chapeau voor de schrijvers van deze serie, want er zitten hele mooie stukjes tekst in. Omdat hij veel vreemdgaat, gaat het tussen hem en Karen, waar hij een dochter, Becca mee heeft, niet zo goed. De serie is naar mijn mening juist zo goed omdat het huisje-boompje-beestje / white picket fence scenario hier niet opgaat. Hank is een goede schrijver, maar een slechte manager en krijgt het telkens voor elkaar het kleine beetje geluk dat hij heeft weer te verpesten, precies op het verkeerde moment. Soms heb je een hekel aan hem, soms ben je blij voor hem, soms vind je hem zielig, maar het mooiste aan de serie vind ik dat je altijd wat voelt. Er gebeurt zoveel, en het verhaal is zo dense opgezet dat elke aflevering een topper is.
Mijn favoriete character? Marcy Runkle, aka cokey smurf. Heerlijk wijf ;)

Game of Thrones, daar heb je waarschijnlijk al van gehoord. De eerste aflevering van seizoen 3 is zojuist op tv geweest! Eindelijk! Game of Thrones is een prachtige, maar ook ingewikkelde serie. Voordat seizoen 3 weer begon hebben mijn vriend en ik de eerste twee seizoenen weer opnieuw gekeken en ik moet bekennen dat ik bepaalde dingen nu pas kan plaatsen. Gewoonweg omdat er zoveel verschillende personages in zitten! Er zijn zeven grote families die allemaal graag op de Iron Throne willen zitten om daar over Westeros te rulen. De serie speelt zich in een fictieve wereld af, maar wel een die doet denken aan een paar eeuwen geleden. Ook hier gebeurt altijd wat, maar je moet wel opletten ;)
Mijn favoriete character? Dat zijn er zoveel! Sowieso Eddard Stark, Jon Snow (knapperd!), Daenerys Targaryen en Shae ‘the funny whore’.

De laatste alweer! Dit is Nikita, een serie die draait om het hoofdpersonage Nikita die al heel wat heeft meegemaakt. Zo wordt ze uit de gevangenis gehaald door een organisatie die Division heet, om daar te worden opgeleid tot assassin en Division te helpen hun targets uit te schakelen. Nikita is het echter niet altijd eens met de missies van Division en komt telkens meer te weten over de organisatie en hun achtergrond.
Mijn favoriete character? Birkhoff, de whizkid die Division en Nikita telkens uit de brand helpt. Zonder hem was alles al zo vaak fout gegaan!

Dit was het laatste artikel over mijn favoriete series die nu nog op tv zijn, maar niet getreurd! Als je de eerste twee hebt gemist, kun je die hier en hier nog even teruglezen ;) Ook volgt er een serie artikelen over de series die niet meer op tv zijn (zoals 24!!) en waar ik ook veel kijkplezier aan heb gehad.

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

20 gedachtes over “so… smitten – series op tv #3

  1. Ik keek alleen de oude Nikita, waar zij nog blond is. Of nouja, Nikita de andere vrouw is daar nog blond. xD De rest ken ik trouwens nog niet.. even een paar trailers enzo bekijken op YouTube. You never know!

  2. Wat grappi ik keek vroeger altijd naar Nikita!
    Dat was toen nog een blonde maar als ik de omschrijving zo lees is het wel redelijk hetzelfde.. die Nikita was ook uit de gevangenis gehaald iig.. Was een leuke serie! Misschien hebben ze ‘m idd wel in een nieuw jasje gestoken :)

  3. Thanx voor de tips! Nikita en Homeland kende ik nog niet, maar ik kijk graag series, dus wie weet. Californication is sowieso top, al jaren. Al kijk ik het de laatste tijd niet meer zo, maar vind het altijd heerlijk als ik perongeluk inval. Game of Thrones heb ik ZO LANG OP GEWACHT, eindelijk het nieuwe seizoen! Ik vind het wel een beetje gek dat je die geweldige dwerg niet in je favolijstje hebt staan, want dat is mijn alltime favourite! Verder kijk ik nu (door elkaar) Rome opnieuw (vanwege vakken op school snap ik het nu ongeveer een triljard keer zo goed, en die serie is ECHT historisch gezien TOP) en Arrow (niet heel boeiend concept, maar de acteurs zijn erg goed en the archer.. need I say more? Omg, wat een hottie). Oja, ik wacht nog in SMART op het vervolg van Breaking Bed. Zo spannend en bloederig! Volgens mij is dat één van de beste realistische series ooit gemaakt?

  4. Wat een leuke series! (: ik kijk zelf ook wel graag series, de laatste tijd heb ik er alleen niet zo veel tijd meer voor! Ik kijk graag naar vampire diaries en ocen upon a time !

  5. Ik ken deze series niet, maar Homeland lijkt me een leuke serie. Ik heb nu helaas niet zoveel tijd om series te kijken. Ik ben net klaar met Once Upon a Time (seizoen 1). Wil graag aan seizoen 2 beginnen, maar dat ga ik na mijn tentamens doen :)

    • Haha, ik vroeger ook! Maar nu vind ik series prettiger, want een enkele aflevering duurt niet zo lang (handig voor tijdens het eten? :D), maar je hebt niet die teleurstelling dat het na 1,5 uur al afgelopen is (als ik eenmaal voor een film ga zitten vind ik het zo stom dat het maar zo kort duurt namelijk).

  6. Ik heb nooit naar Homeland gekeken. Ik hoor er echt zoveel goeds over, dat het niet anders kan dat ik wel wat gemist heb :-). Californication speelde hier ook op de televisie. Ik vond het best een leuke serie! Met inderdaad wel wat bloot in ;-)

share the love...

