FOTD – you blue me away

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Het is weer tijd voor een Face of the Day! Deze keer heb ik weer geprobeerd eens niet mijn dagelijkse look te maken, en koos ik voor een Zoeva pigment in de kleur Aqua Light. Ook probeerde ik een andere eyeliner. Of het een succes was? Dat zie je zo!

Ik vind de look heel leuk geworden! Je ziet hier alleen wel meteen goed dat ik een beetje ruzie had met de eyeliner, want de lijn is aan de ene kant dikker bij mijn binnenste ooghoek dan bij mijn andere oog. Wel vind ik het Zoeva pigment erg mooi! Hij werkt ook best prettig; het aanbrengen was veel minder vervelend dan ik had verwacht, dus dat scheelt weer :)

Ik begin altijd met mijn gezichtsmake-up: concealer, foundation, bronzer en blush. Vandaag koos ik voor de Apricot Smoothie blush van Catrice. Dit is de voorloper van de vernieuwde Apropos Apricot en het is een hele mooie warme perziktint.

Daarna heb ik mijn ogen geprept voor de look: ik gebruikte mijn Urban Decay Primer Potion als oogschaduwbasis, mijn chubby Sin-potlood op de onderste waterlijn en – per ongeluk, maar leuk uitgepakt – mijn bruine Golden Rose potlood op mijn bovenste waterlijn. Ik vulde mijn wenkbrauwen in met twee kleuren uit mijn Sephora palette en gebruikte de highlighter Sin uit het Book of Shadows 4 als highlighter op mijn wenkbrauwbot. Daarna heb ik een basis op mijn oog gemaakt met de mooie kleur Aquarius – een lichtblauwe kleur in het Book of Shadows 3. Deze kleur heb ik ook met een klein kwastje onder mijn onderste wimpers aangebracht, voor een extra sprankelend effect.

Hierna ben ik met deze oogproducten aan de slag gegaan! Het Zoeva pigment in de kleur Aqua Light heb ik over mijn bewegend ooglid aangebracht en met het Essence potlood heb ik het lijntje onder mijn oog dat ik met Aquarius had gemaakt nog extra aangezet aan de buitenkant. Ook maakte ik mijn wenkbrauwen af met de transparante wenkbrauwgel van Anastasia. Daarna ben ik met de eyeliner gaan stoeien, maar wat een drama was dat! De eyeliner van Fashion Make-Up (rare naam ook eigenlijk..) werkt totaal niet fijn omdat het vilten tipje erg stroef is. Hierdoor moet je erg vaak opnieuw dippen en kun je niet in één keer een lijntje trekken. Ook lijkt het alsof de substantie ophoopt op bepaalde plaatsen, waardoor je soms een heel dik stuk hebt in je liner. Hierdoor is hij iets dikker geworden dan gepland.. Op Jazylicious vond ik een vergelijkbaar oordeel over de eyeliner, jammer! De ooglook maakte ik af met mijn nieuwe Chanel mascara, wat een aanwinst!

Op mijn lippen bracht ik nog een nude duo aan, namelijk een Essence lip tint uit de Class of 2013 collectie in de kleur Alpha Better Gamma met daaroverheen een gloss van Catrice in de kleur Naturally Pink.

En zo is de look dus geworden! Ik vind het een leuke look geworden, het pigment sprankelt echt van mijn ogen af. Dit is een look die voor herhaling vatbaar is, ik hou wel van een shimmertje!

Wat vindt jij van mijn look? Heb je wel eens een pigment van Zoeva gebruikt? Of de horror-liner?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

32 gedachtes over “FOTD – you blue me away

  1. Aangezien mijn ogen pretty much vallen onder de kleur aqua lijkt het pigment me wel het proberen waard! Thanks voor de aanbeveling :)

  2. Echt een onwijjjsss mooie ooglook!! Moet je vaker dragen! Ik heb de Zoeva pigmenten (14 stuks wel te verstaan *shame on me* ), dus ik kan wel zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

    • Whaah, dankjewel! Zo enthousiast :D en wow, dat zijn er zeker veel! Ik had verwacht dat ze heel lastig zouden zijn om mee te werken, maar ze bevallen inderdaad héél goed!

  3. Mooi subtiel eigenlijk, had ik niet verwacht met deze titel ;) Zelf gebruik ik eigenlijk amper oogschaduws etc, maar vind het altijd heel leuk om alle mogelijkheden te zien bij anderen :)

  4. Mooie look! Ik heb de eyeliner en pigment niet, dus ik heb ze nog nooit geprobeerd. Ben wel erg benieuwd naar het pigment. Jammer van de eyeliner, maar ik vind je lijntjes nog best wel netjes gemaakt met zo een slechte liner.

  5. Ik had inderdaad ook die verschrikkelijke eyeliner in een Glossybox, geloof ik. 1 keer geprobeerd, meteen de deur uit, verschrikkelijk! Ik had jammer genoeg een hele rare bruine pigment van Zoeva die heel slecht blende, maar fijn dat die van jou fijn was :) Ik vind het leuk als je wat nieuws probeert!

    • Ow, wat jammer! Deze is erg fijn. Blenden heb ik niet echt gedaan met deze kleur dus misschien dat deze het ook wel niet fijn doet, maar dat hoeft gelukkig ook niet zo met zo’n kleurtje. En dankje! Ik ook ;)

share the love...

