New in – Fujifilm XF1 & even kletsen

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Guys, groot nieuws! Ik heb sinds kort een nieuwe camera en ik ben er zó blij mee! En ik kan je vertellen: er is niets leuker dan hele dagen foto’s maken met een nieuwe camera. Ik heb de eerste paar dagen alleen maar met mond open door de lens gekeken, wat is dat ding schérp! Niet normaal meer. Het is zoals met alle nieuwe elektronica in het begin even fröbelen, maar hij werkt vrij makkelijk. Er zit wel nog een soort learning curve in, zodat mijn camera & ik samen nog tot grotere hoogtes kunnen groeien, en dat was ook wel een vereiste van me. Ik vind het echt een heerlijk ding: ligt lekker in de hand, niet zwaar, ongelofelijk scherp, makkelijk te bedienen, filmt in full HD en zelfs met spiegelreflexmode voor de liefhebbers (zoals ik). Het enige wat er niet op zit wat ik er idealiter wel graag op had gezien, is een kantelbaar schermpje zodat ik kan zien wat ik film zonder dat ik moeilijk hoef te doen met een spiegel erachter (loopt ook zo lastig, mocht ik er onderweg mee willen vloggen). Maar dat is dus het enige. Natuurlijk heb ik meteen een enorme load foto’s van mijn oh zo fotogenieke kat gemaakt, die ik natuurlijk graag met jullie deel :) Ik merk trouwens wel dat ik meer tijd moet nemen om foto’s te uploaden nu, dat is iets waar ik nog niet bij stil had gestaan, haha! Lees snel verder voor de foto’s en nog wat geklets :)

Hier waren we het huis aan het verbouwen; mijn vriend had de lente in zijn bol en alles moest schoon. Prima! We waren hier bezig alle meubels in de woonkamer weer eens van plaats te wisselen, en toen de kast leeg was, sprong de kat er snel in. Het leukst vindt hij het om dan achter de lade te gaan zitten, dat deed hij tien seconden later… Hij schrok hier een beetje omdat we hem hadden ‘betrapt’, want zijn pupillen zijn enorm!

Kijk nou hoe scherp! Hier word ik helemaal blij van <3
Het is trouwens echt een fotomodel, die kat van mij. Hij gaat gewoon op bed zitten en liggen en elke paar seconden wisselt hij van pose. Zo’n professional!

Misschien heb je het al meegekregen op twitter of facebook, maar deze lieve kitten was afgelopen week erg ziek :( mijn poezenmamahart breekt dan echt! Hij had niesziekte, wat eigenlijk gewoon verkoudheid is voor katten, maar hun immuunsysteem krijgt het niet weg dus het gaat niet vanzelf over. Uiteindelijk kan het allemaal heel erg worden en kunnen ze er zelfs aan doodgaan! Toen mijn kat dus aan het niesen sloef, heb ik meteen de dierenarts gebeld en ben ik met hem langsgeweest. Hij bleek inderdaad niesziekte te hebben en we waren er nog goed op tijd bij, gelukkig. We kregen antibiotica mee, en hier werd ik alweer zenuwachtig door omdat mijn kat vier keer geopereerd is en dus ook vier keer een antibioticakuurtje heeft gehad. Ondertussen weet hij precies dat die pilletjes helemaal niet lekker zijn en probeert hij alles om er onderuit te komen. Toen we toch een pil naar binnen hadden gewerkt, werd hij erg ziek van de antibiotica en begon hij te braken. Dus we konden weer terug naar de dierenarts, met een nu heel ziek katje, voor een antibioticaprik. Die moet nog één of twee keer herhaald worden, en dan is hij er weer vanaf. Gelukkig maar. Hij is nu gelukkig al bijna weer de oude, maar ik hoop dat hij bij de volgende prik niet weer zo ziek wordt!

Wat wél leuk nieuws is en wat ik jullie ook graag wil vertellen dat ik Alette’s 14 day Nail Polish Challenge heb aangenomen en vanaf nu ook 14 dagen lang elke dag een ander lakje zal dragen. Net als Alette van Blissful Beauty zal ik dit ook elke dag als extra artikel plaatsen, zodat er ook nog gewoon andere dingen te zien zijn behalve nagels ;) Ik ben benieuwd naar welke lakjes ik zal gaan kiezen en hoe ze zullen staan. Ik heb namelijk erg veel lakjes die ik nog nooit heb gedragen en ik blijf ze maar vrolijk in mijn mandje gooien… Ook heb ik mezelf nog niet weten te porren voor een swatch-middag (of weekend?) waarin ik al mijn nieuwe lakjes nu éindelijk eens ga swatchen, dus dan maar zo! Krijgen jullie en ik toch te zien hoe de kleurtjes er op mijn nagels uit zien, zonder dat mijn huis een weekend lang naar nagellakremover ruikt.

Foto geleend van Alette, dit vind ik haar leukste kleurtje tot nu toe!

En verder… heb ik mijn laatste college van het jaar er alweer op zitten! Iets meer dan een week geleden had ik, heel vroeg overigens, mijn laatste college van dit schooljaar. Normaal gesproken zou dit blok rond eind april zijn afgelopen, maar dit jaar heb ik mazzel. En ik heb nog extra mazzel omdat ik het vorige blok een extra vak heb gedaan, zodat ik nu alleen het vak dat zo vroeg klaar is hoef te doen. Yay! Of ik nu dan zomervakantie heb? Was het maar zo’n feest. Dit weekend moet ik de eindopdracht van dat vak nog afronden en begin komende week inleveren, en daarna begint het blok waarin ik mijn Masterscriptie mag maken. Gelukkig ben ik dit jaar op tijd begonnen, want vorig jaar heb ik heel lang over mijn Bachelorscriptie gedaan! Daar heb ik nu echt geen tijd voor. Gelukkig zal ik voor deze scriptie geen praktijkonderzoek doen, dus dat scheelt een hoop tijd en geplan, maar ik heb zeker nog heel wat werk te doen. Maar dat ik dat lekker vanuit mijn knusse, schone huisje kan doen met thee binnen handbereik is toch wel erg fijn. Beter kan het bijna niet! En als ik even wil stoppen, dan zit ik niet in een muffe bibliotheek (waar je dan natuurlijk je plekje weer kwijt bent), maar plof ik gewoon even lekker op de bank. Life’s good.

Waar werd jij de afgelopen tijd erg blij van? En doe jij nog een opleiding of ga je naar school? Heb je ook al zo’n zin in vakantie?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

17 gedachtes over “New in – Fujifilm XF1 & even kletsen

  1. Pingback: 10 things that make me happy | so... Lidewij

  2. Je kat is echt zo super cute! Gelukkig is hij aan de betere hand, zal wel schrikken zijn om te horen dat hij de niesziekte had. Ik moet ook nodig een nieuwe camera, maar ik ga kijken voor een gewone kleine, iets betaalbaarder voor mij :). Wat fijn dat je je laatste college al gehad hebt, ik moet nog tot eind april en in mei heb ik mijn tentamens en dan hoooop ik heel erg klaar te zijn. Heb nog wel een hoop te doen, dus nog even volhouden en doorzetten laatste 2 maandjes.

  3. oeeh wat een mooie foto’s van je fotogenieke kat hihi. (: pretty pretty! Fijn dat je niet meer zo heel veel hoeft te doen. Ik volg ook een studie (: Ik heb nog 2 weken stage en dan nog 8 weken school ofso en dan heb ik ook vakantie yeaah <3 =D

share the love...

