Pastime – Movies #1

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Zoals altijd, heb ik de laatste tijd veel films gekeken. Het is je misschien al opgevallen, maar ik hou wel van een filmpje of een serie om ’s avonds lekker op de bank bij weg te chillen. Qua series ben ik vooral dol op horror en science fiction, en bij films is dat niet veel anders. Alleen kan ik ook heel blij worden van goede actiefilms en af en toe een lekkere comedy – maar dan wel een goede. Lees je mee over de films die ik de laatste tijd heb gezien?

Allereerst – je zag het natuurlijk al – Ted. Wat een toffe film! Ik heb me rotgelachen, even gehuild, en daarna weer gelachen. Wat een eikel is Ted als hij ouder is, en wat is dat Boston-accent heerlijk! Als Mark Wahlberg al die meisjesnamen gaat opnoemen hou ik het niet meer, wat een geniaal stukje is dat :) De film gaat over Mark Wahlberg – als John, lekkere originele naam – die op zijn achtste een wens doet dat zijn teddybeer tot leven komt, en dat gebeurt. Ze groeien samen op en de film fast-forward naar heel wat jaren later, als John in de dertig is een samenwoont met zijn vriendin Lori (Mila Kunis). Ik vind Mila Kunis trouwens helemaal geweldig, dus dat zat sowieso wel goed. Ted heeft een enorm grote mond, en is eigenlijk een hele slechte invloed op John, waardoor hij veel gedoe heeft met Lori. Maar Ted is wel zijn beste vriend, en dat al zo lang! Giovanni Ribisi (die ook de gekke broer van Phoebe speelde in Friends) komt ook nog even langs in de film en is weer geniaal gestoord. Ook al is het acteerwerk niet altijd even top en vind ik sommige grapjes niet leuk, ik heb me het grootste gedeelte van de film rot gelachen. Kijken dus!

Dan een actiefilm: Dredd. Karl Urban (die ook die broer speelde die ge-exiled werd in het tweede deel van LOTR) speelt hier Judge Dredd. Hij is geen rechter, maar een soort peacekeeper die de orde moet en mag handhaven by all means necessary. Dat doet hij dus ook en hij is lekker badass. Omdat hij te goed is, wordt hij door Ma-Ma (Lena Heady, van Game of Thrones) ingesloten in een enorm flatgebouw terwijl hij daar met een nieuwe trainee is die gedachten kan lezen. Iedereen in het gebouw krijgt dan van Ma-Ma (belachelijke naam…) de opdracht hen te doden of naar haar te brengen, dus dat wordt spannend! Ik heb er niet veel meer over te vertellen, behalve dat het gewoon een lekkere actiefilm is.

Voor een echte ‘gouwe ouwe’ ben ik ook wel te porren, dus laatste stopten we ook The Butterfly Effect weer in de virtuele speler. En dat was weer genieten geblazen! Hoewel de vervolg-delen tenenkrommend slecht waren, is het eerste deel wel gewoon goed. Gelukkig maar :) Hoewel ik niet zo heel goed tegen zinloos & weerloos geweld in films kan, weet ik dat het hier bijdraagt aan het verhaal en het verhaal juist zo sterk maakt. Ik moet vaak nog wel een traantje wegpinken aan het einde (tussendoor soms ook, want burning pets zijn ook niet helemaal mijn kopje thee), maar het is zeker de moeite waard.

Pitch Black, met Vinnie was de volgende op de lijst. Wederom een lekkere actiefilm, ditmaal met een extra schep science fiction. Vin is namelijk een gevangene die wordt meegenomen en ergens tijdens de deep space travel crasht het schip en zijn alle passagiers gestrand op een planeet met maar liefst drie zonnen. Ze komen erachter dat ze zeker niet de enigen zijn op de planeet, maar gelukkig kunnen die wezen niet tegen de zon. Maar dan gaan ze allemaal één voor één onder en komt de groep overlevenden in een enorme shitstorm terecht.

Ook keek ik The Devil’s Rejects afgelopen maand, een film over een gestoorde familie die als hobby mensen tortured. Gezellig, toch? Sheri Moon Zombie, dochter van Rob Zombie, horrofilmmaker, speelt hierin de smerigste dochter ooit. Ik vind de verhaallijn hier een beetje vreemd omdat er niet echt een doel is, maar tegelijkertijd past dat wel weer bij die familie, die volgens mij ook maar een beetje aanmoddert. Leuke en vermakelijke film als je van horror houdt.

Brr, deze film geeft me nog steeds de creeps. Ik heb hier serieus niet van kunnen slapen ’s nachts, en dat gebeurt me niet vaak. What can I say? Het is een hele goede horrorfilm, en ik kan slecht tegen hoofden die op een bepaalde manier geshminkt zijn. Ik vind clowns ook doodeng, en ik vond de film Dead Silence, over een stel horrorpoppen, ook verschrikkelijk eng. Deze film, Sinister, gaat over een schrijver, Ellison (gespeeld door Ethan Hawke) die met zijn gezin verhuist. Niets vreemds. Maar Ellison (ook weer zo’n slechte naam!) schrijft over horrorgebeurtenissen die plaats hebben gevonden in huizen en het laatste huis waar ze hebben gewoond, was heel dicht bij zo’n horror huis. Zijn vrouw vraagt hem dan ook of ze weer zo dicht bij zo’n huis wonen, en Ellison zegt dat dat niet het geval is. Neen, ze wonen er nu gewoon in. Natuurlijk gaat zijn vrouw helemaal door het lint wanneer ze hier achterkomt, maar dan zijn de vreemde gebeurtenissen al begonnen. Dat Ellison meestal ’s nachts werkt draagt alleen maar bij aan het onheilspellende gevoel dat je bekruipt en het geluid van zijn oude filmspeler geeft me kippenvel als ik eraan denk. Het idee dat je niet veilig bent in je eigen huis is echt een naar gevoel, en aan het einde zie je alle sinister filmpjes nog even op een rijtje. Echt. De creeps. Als je goed tegen enge films kunt, moet je hem echt kijken want het is een goede film. Maar zorg dat je lampje aan blijft ’s nachts ;)

Dit waren de films die ik de afgelopen tijd heb gezien, er volgen er snel meer want ik kijk er een hele hoop! Wat vind je van de films die ik heb gezien? Wat is de leukste film die jij laatst hebt gezien?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

11 gedachtes over “Pastime – Movies #1

  1. Ted vind ik ook heel leuk, heb ‘m laatst voor het eerst gezien! Hier zit trouwens nog een horrorfilm fanaat.. vooral de klassiekers <3 En met geesten, looooove it! The Devil's Rejects is trouwens ook een heerlijke hillbilly slaughter film :D

  2. The Butterflyeffect is en blijft een goede film! Nu je het zegt; ik zou hem nog eens willen zien :-). Ted vond ik dan weer wat minder…zo zielig als hij uiteen valt :(

share the love...

