FOTD – Chubby & Smokey

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag heb ik een look gemaakt met het oogschaduw-quad dat ik laatst bij Action kocht, en ik heb de look afgemaakt met de heerlijke Chubby Stick die je in mijn shoplog van gisteren kon zien. Ik heb de Action oogschaduw getest omdat ik benieuwd was of het quad net zo fijn zou zijn als het Smokey kitje. Kijk je mee naar de look en wat ik van het quad vind?

Hier zie je de look goed. Ik vind hem heel leuk geworden! Stiekem ben ik best trots op mijn eyeliner, die zomaar uit de oogschaduw lijkt te kruipen ;)

En nog een leuke duckface, want dat is gewoon onweerstaanbaar met mooie lippen!

Dit zijn alle producten die ik (behalve mijn basis) heb gebruikt:

Je ziet hier het Action oogschaduwquad, mijn Urban Decay oogpotlood in Zero, Make-Up Studio vloeibare eyeliner in Sparkling Purple, Clinique High Impact Mascara, en Clinique Chubby Stick Intense in Heftiest Hibiscus.

Ik begon met het oogschaduwquad. De swatches zien er goed uit, maar het duurt even voor de kleur is opgebouwd. Zoals mijn lieve vriendinnetje Marin al zei, is het een goed idee om de oogschaduw nat aan te brengen zodat hij wat intenser wordt. Dat heb ik dus, na wat frustrerende first tries, maar gedaan. En wauw, wat een kleur komt er dan vanaf! Met de witte kleur heb ik mijn wenkbrauwbot en binnenste ooghoek wat gehighlight. Daarna heb ik de paarse kleur nat op mijn bewegend ooglid aangebracht en deze meteen geblend met de zwarte kleur, die ik in de arcadeboog aanbracht. Als laatste heb ik de grijze kleur gebruikt om mijn onderste wimperlijn wat aan te zetten.

Het oogschaduwquad geeft mooie resultaten, maar je moet hem wel echt nat aanbrengen, anders is de pigmentatie frustrerend weinig. Ook gaat het blenden niet helemaal fijn, omdat je óf weinig pigmentatie hebt, óf de oogschaduw nat aanbrengt en dat blendt ook niet fijn. Met de juiste tools en techniek kun je er, zoals je ziet, toch een hele mooie look van maken.

Om de look verder af te maken heb ik met mijn Urban Decay potlood mijn beide waterlijnen (onder en boven) aangezet en het lijntje onder nog een beetje extra geblend met de grijze kleur.

Toen kwam ik op het goede idee om mijn Sparkling Purple Make-Up Studio eyeliner te gebruiken, en wat werd dat mooi! Ik vind het vilten puntje iets minder fijn werken dan het ultradunne kwastje van de vloeibare Urban Decay eyeliner, maar ik kan er alsnog een mooi lijntje mee trekken.

Daarna heb ik mijn wimpers gekruld met deze toffe roze wimperkruller die ik in mijn beautykastje heb herontdekt, en aangezet met de Clinique High Impact mascara. Als je hier een aparte review van zou willen zien, laat het hieronder dan even weten!

De complete look maakte ik af met mijn nieuwste lip-aanwinst: de Chubby Stick Intense in Heftiest Hibiscus van Clinique. Wat een heerlijk ding is dat toch! En wat vind ik rode lippen mooi bij mezelf staan!

Omdat er bij de shoplog werd gevraagd naar de houdbaarheid van de oogschaduw uit het quad, heb ik ’s avonds ook nog wat foto’s gekiekt van mijn look.
Dit is de complete look ongeveer acht uur na het aanbrengen:

Een close-up van mijn lippen na acht uur, lunch, diner, en drinken (inclusief kruimeltjes op mijn lippen, oeps!)

En dit is de close-up van mijn oogmake-up acht uur na aanbrengen. Zoals je ziet is vooral in het midden van mijn ooglid de oogschaduw een beetje verdwenen, en zit de oogschaduw rond het zichtbare gedeelte van mijn bewegend ooglid (dus bij mijn eyeliner en wimpers in de buurt) er nog goed op. Ik heb ’s morgens wel een basis gebruikt, dus dat de oogschaduw is verdwenen ligt echt aan de kwaliteit van het Action-quad.

Máár, als je je ogen niet dichtdoet is hier eigenlijk niets van te zien. Al met al vind ik het best nog een ok paletje, en zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald.

Dit is de complete look, inclusief enorme wimpers. Wat vindt je ervan? Gebruik jij ook wel eens gekleurde eyeliner? Of oogschaduw van Action?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

24 gedachtes over “FOTD – Chubby & Smokey

  1. Pingback: Review – MAX Calcium Treat Base Coat | so... Lidewij

  2. Pingback: Review – Clinique Chubby Stick | so... Lidewij

  3. Mooie look! Ik gebruik eigenlijk altijd zwarte eyeliner, vind ik toch het mooiste staan bij mij. Rode lippen staan je inderdaad goed, had niet verwacht dat de kleur zo lang erop zou blijven zitten.

  4. Lovely lips!
    Gekleurde eyeliner heb ik wel, maar uiteindelijk vind ik het vaak niet zo mooi staan bij mezelf… Oogschaduw van de Action ligt nog in mijn ‘to review’ bakje (al best lang, oepsie)

  5. Die chubby sticks worden steeds aantrekkelijker… Maar ze zijn toch net iets boven m’n budget en het duurt nog heel erg lang totdat ik jarig ben! Achja, de make-up van de action is iets toereikender…

share the love...

