Review – dr. van der Hoog maskers

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Een hele poos geleden alweer, één van mijn eerste posts, schreef ik over een dr. van der Hoog winter goodie-pakketje dat ik had gewonnen bij beautyjournaal. Nogmaals bedankt beautyjournaal! Uit dat pakketje toverde ik een dagcrème, cleansing doekjes, een ooggel en dus heerlijke maskertjes. Ben je benieuwd wat ik na zorgvuldig testen van de maskers vind? Lees dan snel verder…

De reviews van de dagcrème en ooggel en de reinigingsdoekjes kun je hier en hier vinden.

Let’s move on naar de maskers! Er zaten drie losse maskertjes in het pakket, en één grote maskertube. De drie losse maskertjes die ik opgestuurd had gekregen, waren Passionate Pearl, Funny Figs en Charming Chocolate. Leuke, maar ook een beetje vreemde namen. Ik vind vijgen niet heel grappig, bijvoorbeeld ;) het is wel leuk bedacht en het klinkt vrolijk, maar het slaat helemaal nergens op natuurlijk.

Het grote tubemasker dat ik in de wintergoodiedoos vond, was het Natural Intensive masker. Beetje verwarrend dat het dezelfde naam heeft als de dagcrème, maar het is ze vergeven. Ook zat er een toffe masker-haarband in, die ik ook heb gebruikt.

Als eerst wil ik vermelden dat de losse maskertjes ook écht maar 1 keer gebruikt kunnen worden. Meestal kun je wel twee of soms zelfs drie keer met één zakje doen, maar bij deze maskertjes was dat niet het geval. Er zat net voldoende in voor één keer een hele dikke maskerlaag, en nét te weinig voor twee keer. Helaas! Maar nu heb ik ze wel goed kunnen testen en heb ik in elk geval niet te weinig van het masker gebruikt.


(Sorry voor de slechtere kwaliteit in foto’s weer, ik ben natuurlijk al een hele poos geleden begonnen met testen en heb de verpakkingen na gebruik weggegooid.)

Als eerste heb ik Passionate Pearl gebruikt. Op de verpakking staat dat het poriënverfijnend en matterend werkt, dit heb ik niet gemerkt. Wel was het een lekker maskertje om even mee te ontspannen, en het heeft mijn huid wel lekker gevoed.

Daarna gebruikte ik het Charming Chocolate masker. Ik was eigenlijk een beetje bang dat het net zo overwhelming naar chocolade zou ruiken als de Chocomania lijn van The Body Shop, maar dat was gelukkig niet zo. De Chocomania lijn vind ik namelijk echt té sterk naar chocola ruiken en dat vind ik niet zo lekker. Daar had ik bij Charming Chocolate gelukkig geen last van! Het masker zegt zelf euforiserend (watte?) en revitaliserend te werken. Ook dit heb ik niet gemerkt, maar wederom werd mijn huidje wel lekker zacht en gevoed van het masker.

Toen had ik Funny Figs nog over, en dit masker zou voedend en beschermd werken. Ook deze heeft me lekker gevoed, en doet dus toevallig wél wat er op de verpakking staat ;)

Als laatste testte ik ook nog het Natural Intensive masker. Zoals ik in de review van de dagcrème en ooggel al liet zien in de swatch, lijkt het masker best wel op de dagcrème. Ik gaf toen ook al aan dat ik het vermoeden had dat het masker niet veel meer ging doen dan een beetje voeden, en ja hoor… ook dit masker voedt lekker, maar doet niet veel meer dan dat. Gelukkig is dat ook precies wat het masker belooft!

Eindoordeel:

De maskers van dr. van der Hoog zijn fijn en voeden goed, maar als je op zoek bent naar een masker dat iets anders doet dan wat vocht inbrengen, moet je toch even verder zoeken. Het zijn prettige relax-maskers, maar poriën verfijnen, matteren en euforiseren (wat ze daar ook mee bedoelen) doen ze niet. Als je dus zin hebt in een lekker ontspannend, vochtinbrengend maskertje, kun je dus gewoon voor de variant gaan waarvan de geur je het meeste aanspreekt, want ze doen allemaal ongeveer hetzelfde. De haarband vond ik trouwens een hele leuke bonus! Ik zie er nu uit als een baas als ik maskertjes gebruik, thanks dr. van der Hoog ;)

Heb jij wel eens een masker van dr. van der Hoog gebruikt, en heb jij een favoriet? Wat vond je van mijn review?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

14 gedachtes over “Review – dr. van der Hoog maskers

  1. Leuke review, leuke foto’s! :D Ik koop ze ook vaak voor de geur of de prijs, niet zozeer omdat ze hydraterend moeten zijn.

  2. Ja, dat is ook meestal mijn conclusie met Dr. van der Hoog. Gewoon fijne maskertjes, maar geen echte wondermiddeltjes! Wel leuk dat je dat goodiepakketje had gewonnen zeg! Enneh, euforiserend? Word je er dan helemaal euforisch van ofzo? Haha!

  3. Leuke review! Ik vind de maskertjes van Dr. van der Hoog prima, maar inderdaad niet denderend geweldig. Meestal toch goed genoeg voor mij.

  4. Fijne review! (: Ik kreeg van de zomer een aantal maskers van mijn vriend. Deze moest je zelf aanmaken met water xd.. Best wel vervelend, het duurde ook best lang voor dat ik ze ging gebruiken omdat ik te lui was om naar beneden kokendwater er bij te doen hihi! Die maskers waren ooik van dr van der hoog (: ze waren opzich wel fijn maar ik had wel een beetje het zelfde als wat jij hebt dat ze niet heel erg veel voor je huid doen dan voeden hihi! <3

  5. Ik heb wel eens een maskertje van dr van der Hoog, maar ze voeden inderdaad alleen maar. Ik ga liever voor een kleimasker, die doen tenminste nog wat!

  6. Leuke review en toffe foto’s ;-). Ik heb nog nooit maskers of andere producten van Dokter van der Hoog gebruikt…mis ik iets?! Ik gebruik soms wel een gezichtsmaskertje, maar dan is het eerder om te relaxen. Ik bedoel…dat hele ritueel is toch puur ontspannen? :-)

  7. Fijne review! Ik heb zelf nog nooit een masker van Dokter van der Hoog gebruikt, ik krijg heel snel van maskertje een branderig gevoel, dus ik durf het niet zo goed haha

share the love...

