Review – Clinique Chubby Stick

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Je zag hem hier en hier al voorbij komen: de Chubby Stick Intense van Clinique. Ik kocht hem laatst bij Sephora en wist niet eens welke kleur ik had meegenomen! Gelukkig was Heftiest Hibiscus een hele mooie warmrode kleur, de me ook nog eens mooi staat. Score! Lees snel mee wat ik van de Chubby Stick vind.

Dit is een Chubby Stick uit de nieuwe lijn Chubby Sticks die onlangs zijn gelanceerd door Clinique: de Chubby Stick Intense. (Moeten jullie trouwens ook elke keer denken aan het hondje van Cynthia/MissLipgloss?) De verpakking ziet er erg mooi en chique uit en past leuk bij mijn ondergrondje ;)

De Chubby Stick Intense kost 18,80 en dan krijg je 3 gram product. Dat is meer dan 6000 euro per kilo, yikes! Gelukkig smeer je per gebruik maar een paar microgram op je lippen en doe je er wel heel lang mee. Aan het uiteinde van de stick zit een draaimechanisme, waardoor je de punt wat omhoog kunt draaien als deze op begint te raken. Zo hoef je de stick niet te slijpen en verspil je geen product. Ook voorkomt dit dat je op het einde van de stick nog maar een heel kort stompje overhebt. Nice touch, Clinique.

Als je dit stick uit de verpakking haalt, vindt je een kort en chubby potloodje, precies wat ik bij de naam had verwacht. Ook is het puntje lekker dik en chubby, en dat vind ik er wel gezellig uitzien.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken aan het draaimechanisme is dat het puntje op den duur wel steeds stomper zal worden, omdat je het dus niet slijpt maar omhoog draait. Nu is dit niet heel storend, want je kunt er alsnog goed je lippen mee inkleuren en heel nauw komt het niet. Mocht het toch een probleem worden, dan zou je de randjes altijd nog met een lippenseel kunnen omlijnen en het met de stick in kunnen kleuren.

Dit zijn de swatches van de Chubby Stick Intense in de kleur Heftiest Hibiscus. De onderste swatch is van één keer met de stick over mijn hand, de middelste swatch bestaat uit twee laagjes en op de bovenste swatch zie je drie laagjes Chubby Stick Intense. Dat is inderdaad intens, Clinique! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga altijd lekker een aantal keer met een lipproduct over mijn lippen en bij mij wordt de Chubby Stick dus extra intens.

In de Face of the Day van afgelopen zaterdag zag je de Chubby Stick al in actie voorbij komen, en ook in mijn shoplog video van de dag ervoor zag je de Chubby Stick. Ik heb hem inmiddels nóg vaker gedragen en kan niet anders zeggen dan dat ik er héél tevreden over ben. De Chubby Stick overleeft met gemak een hele dag aan maaltijden, en dat terwijl hij erg romig is.

Dit is de toestand van de Chubby Stick Intense na een uitgebreide lunch en wat glazen drinken (waaronder wat warme koppen thee). Ziet er nog goed uit, toch?

Hier zie je de ingrediënten van de Chubby Stick Intense. Er zit in:
– Ricinus communis seed oil, ook wel bekend als castor- of wonderolie: verzorgend bestanddeel
– Caprylic/capric Triglyceride: zorgt voor het behouden van vocht
– Vegetable oil: zorgt ook voor vochtbehoud
– Euphorbia cerifera (candelilla) wax (bijenwas): geeft structuur aan het product en zorgt ervoor dat de vloeibare- en olie-achtige bestanddelen van de emulsie gehecht blijven.
– Beeswax: ik weet niet waarom dit er nogmaals opstaat, het is waarschijnlijk net een andere vorm, maar dit is bijenwax net als het vorige bestanddeel.
– Ozokerite: Heeft ongeveer dezelfde werking als de bijenwas. Dit is ook een was en zorgt ook voor dat de bestanddelen aan elkaar gehecht blijven en dat het product structuur krijgt.
– Butyrospermum parkii (shea boter): dit bestanddeel kennen we denk ik allemaal! Het is een verzorgend bestanddeel.
– Hydrogenated vegetable oil: hydrogenated betekent dat het bestanddeel zo is gemaakt dat het oplosbaar is in water. Het is dus de wateroplosbare variant van de vegetable oil hierboven en zorgt voor vochtbehoud.
– Simmondsia chinensis (jojoba) seed oil: dit is ook een verzorgend ingrediënt
– Butyrospermum parkii (shea butter) extract: ook het extract van shea boter heeft een verzorgende werking.
– Mangifera indica (mango) seed butter: ook dit is een verzorgend bestanddeel.
– Limnanthes alba (meadowfoam) seed oil: dit is wederom een verzorgend ingrediënt.
(De volgende ingrediënten stonden niet meer op de foto omdat die op een andere kant van het doosje stonden. Ik had het pijltje niet opgemerkt, maar ik begon me wel af te vragen waar de Chubby Stick zijn kleur dan vandaan haalde. Hier dus:)
-Helianthus annuus (sunflower) seed oil: dit is een verzorgend bestanddeel.
– Hydrogenated olive oil: dit is de wateroplosbare versie van olijfolie en heeft een verzorgende werking.
– Tocopherol: een antioxidant, ook bekend als vitamine E.

De overige bestanddelen (nog zestien) zijn allemaal ingrediënten die bijdragen aan de kleur. Één van deze kleurbestanddelen is carmine, dus deze versie van de Chubby Stick is niet geschikt voor veganisten. Al deze informatie heb ik gevonden op cosmeticsinfo.org, een hele fijne website om informatie over bestanddelen te vinden.



Eindoordeel:

Zoals je ziet betaal je die 18,80 euro dus voornamelijk voor een hele hoop verzorgende en vochtinbrengende bestanddelen, die je lippen ook nog eens een leuk kleurtje geven dat erg lang blijft zitten. De Chubby Stick voelt erg lekker aan op mijn lippen en verzorgt ze heerlijk gedurende de dag. Hij geeft vooral op glazen een beetje af, maar niet genoeg om van je lippen te verdwijnen. Ik was de eerste keer echt verbaasd toen ik het kleurtje ’s avonds nog op mijn lippen aantrof! De Chubby Stick Intense heeft mijn verwachtingen echt overtroffen, want ik had nooit verwacht dat de stick de verzorgende en langhoudende eigenschappen goed zou kunnen combineren, maar hij krijgt het voor elkaar!

Of je 18,80 euro aan één lipproduct uit wilt geven, is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken, maar ik heb zelden zó’n goed kleurbehoud in zó’n ongelofelijk verzorgend lipproduct gezien. Wat mij betreft is hij zijn geld zeker waard!

De Chubby Stick Intense in de kleur Heftiest Hibiscus krijgt van mij een dikke YAY!

Wat vindt jij van de Chubby Stick Intense? Heb je er al één, of een lipproduct dat er op lijkt?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

17 gedachtes over “Review – Clinique Chubby Stick

  1. Pingback: Etos Colour Balm | so... Lidewij

  2. Erg mooi! Ik vind het zeker prijzig maar erg word zeker lovend over gesproken! Ik ga toch maar eens een kijkje nemen denk ik! Ik vind het nogal wat dat de “lippenstift” zo lang blijft zitten!

  3. Ziet er goed uit! Ik had helemaal niet verwacht dat hij zo goed zou blijven zitten, omdat ze toch romig en verzorgend zijn. Als er een keer een leuke aanbieding is ga ik zeker even kijken bij Clinique voor zo een stick.

share the love...

