FOTD – Candy Cane Clash

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Als je de afgelopen week toevallig mijn about me-pagina hebt bekeken, had je al een kleine preview gevonden van de look van vandaag. Ik vond de foto’s van deze look namelijk zó mooi, en mijn haar zat zó goed (en ik wilde geen mindere kwaliteit foto’s meer op die pagina) dat ik ze er meteen in heb gestopt. De producten die je hier op de pagina ziet, heb ik allemaal gebruikt in de look, behalve Shocking van YSL, die ligt daar gewoon alleen heel mooi te zijn :)
Benieuwd? Kijk mee!

Dit is hem dan geworden! Omdat ik de vorige keer zoveel positieve reacties kreeg op mijn blauwe look, ben ik weer met blauw aan de slag gegaan. Toen ik namelijk inspiratie zocht voor mijn look van vandaag, viel mijn oog op de andere Urban Decay chubby potloden. Ik heb daar een poosje geleden een setje van gekocht, maar het enige potlood dat ik met regelmatig gebruik is de kleur Sin, een highlighter. Maar er zaten natuurlijk ook nog andere kleuren in: twee neutrale tinten en twee felle kleurtjes. Mijn oog viel op de blauwe Clash, die mijn potloodbakje stond op de fleuren. Ook Delinquent, zijn paarse zusje, viste ik eruit. Maar eerst heb ik natuurlijk de basis aangebracht!

Met deze producten heb ik mijn gezichtsbasis verzorgd. Als eerst bracht ik mijn Murad primer aan, die weer kan nu ik een paar dagen zon heb gezien! Ik heb al een hele poos geen primer meer gebruikt omdat deze veel te donker is voor me in de winter en mijn andere primers voornamelijk uit siliconen bestaan. Laatst ben ik erachter gekomen dat ik daar niet zo goed op reageer en ben ik gestopt met het gebruik ervan. Echt gemist heb ik mijn primer niet, maar nu ik hem weer heb gebruikt, vind ik het toch wel erg fijn! Daarna heb ik met de Garnier stick mijn wallen een beetje verborgen, en met de Catrice concealer heb ik het klusje afgemaakt. Ook heb ik hier wat rode plekjes mee aangestipt.

Met het compact poeder van Sephora (linksboven) heb ik de concealer onder mijn ogen lichtjes afgepoederd en de poeder ernaast heb ik als foundation gebruikt. Daarna heb ik wat geshaped met de Catrice bronzer en heb ik de Catrice blush Apricot Smoothie gebruikt. Ook heb ik weer eens een highlighter gebruikt, namelijk de kleur Pink Light van be Mineral.

Mijn ogen en wenkbrauwen heb ik geprimed met de Urban Decay Primer Potion.

Met mijn Urban Decay oogpotloodje in Zero heb ik de bovenste waterlijn ingekleurd, en met het Chubby potlood Sin (niet op de foto) heb ik mijn onderste waterlijn een touch-up gegeven.

Daarna was het tijd voor wat kleur! Met Clash heb ik mijn bewegend ooglid ingekleurd. Dit ging verbazend makkelijk! Het potlood is lekker romig en gleed over mijn ooglid heen, maar als het eenmaal droog is, zit het wel als een huis.

Hierna heb ik met Delinquent mijn arcadeboog van een kleurtje voorzien. Omdat de potloodjes na een tijdje muurvast zitten, heb ik dit oog voor oog gedaan en meteen geblend met Clash. Ik weet niet hoe jullie dat normaal doen, maar ik doe liever alle handelingen meteen op beide ogen maar dat was nu echt geen optie ;)

Ook heb ik mijn Zoeva pigment in de kleur Aqua Light er weer bijgepakt en over het midden van mijn bewegend ooglid aangebracht voor wat extra shimmer, highlight en kleur.

Met mijn Zoeva oogpotlood in de kleur Jungle Passion heb ik aan de buitenkant van mijn onderste wimperrand nog een lijntje gezet, dat iets naar boven uitloopt.

Daarna was het tijd voor eyeliner! Om mijn Urban Decay vloeibare eyeliner niet sneller op te laten gaan dan nodig is, kies ik de laatste tijd steeds vaker voor gelliner. Ook leuk! Vandaag koos ik voor een gelliner van Catrice, namelijk de kleur Nautica uit de limited Cruise Couture collectie. Met mijn Bobbi Brown ultra fine kwastje trok ik hier een ultra fijn lijntje mee.

Tijd voor wenkbrauwen, highlighter, en nog een touch of purple! Met Sin kleurde ik mijn wenkbrauwbot, en Skimp bracht ik aan in mijn binnenste ooghoek. Ook blendde ik nog wat extra paarse kleur, Gravity, over Delinquent heen. Voor mijn wenkbrauwen gebruikte ik de derde kleur van onder in de tweede en derde rij uit mijn Sephora palette.

Daarna heb ik mijn wimpers gekruld en bracht ik de False Lash Effect Fusion aan van Max Factor.

De ooglook was nu klaar, maar met zo’n felle look kunnen felle lippen natuurlijk niet ontbreken! Ik koos voor Viva Glam Nicki 1 van MAC, een heerlijk fel kleurtje.

Omdat ik het toch nét niet fel genoeg vond (echt waar), bracht ik daar overheen ook nog een laagje Yellow van Excellent aan. Yéllow? Van Excellent? Watte? Yup. Dit kleurtje ken je misschien wel als je ook de Truly Yours box hebt gehad, want daar zat hij namelijk in. Dit is een kleur die langzaam reageert met de temperatuur (niet de zuurgraad wat ze altijd zeggen, dat is onzin) van je lippen of hand. Ook staint de kleur een beetje, en dat vind ik ook wel fijn!

Dit zijn de swatches op mijn hand. Boven zie je Yellow van Excellent (wel een gare naam), en onder zie je Nicki 1 van MAC. Yellow kleurde later nog een beetje bij (ik heb vaak koude handen) en bleef dar gezellig nog twee dagen zitten. Dat was dan weer minder handig ;)

Op mijn lippen zag het ensemble er zo uit. Lekker fel, love it!

Dit is dan de uiteindelijke look geworden, ik ben er erg tevreden mee! Lekker vrolijk!

Wat vindt jij van mijn vrolijke look? Gebruik je ook wel eens zulke felle kleurtjes? Of vindt je me net een zuurstokje? ;)

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

16 gedachtes over “FOTD – Candy Cane Clash

  1. Die Zoeva brushes zien er super fijn uit! Zijn ze synthetisch? En khad niet verwacht dat die Yellow lipstick zo pretty ging zijn… EVER. Maar ohhh.. :D een bullet proof combo van kleuren, het verbaast mij altijd dat jij looks zo mooi licht kan houden. I have serious issues with that.

share the love...

