Opgemaakt – Maart (en een beetje April)

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Beste lieve bloglezers en -lezeressen, vandaag heb ik helaas geen filmpje. Ik denk dat er iets goed mis is met de batterij van mijn camera, want die gaat steeds korter mee. Vorige week was hij al uitgevallen tegen het einde van het filmpje en vandaag viel hij om de paar minuten uit :( nu ben ik dus een sad panda, en sorry dat ik geen filmpje heb kunnen opnemen voor vandaag! (Ik heb de batterij trouwens wel opgeladen, dus daar lag het niet aan). Nu is het natuurlijk weekend, maar maandag ga ik meteen bellen voor de reparatie en een vervangend toestel want ik wil zeker niet meer filmpjes-dagen missen! Nogmaals mijn excuses, maar vermaak je met een geschreven artikel over opgemaakte spulletjes van de afgelopen tijd! En snuffel even tussen de filmpjes die ik tot nu toe heb opgenomen ;)

Als eerste maakte ik deze handzeep op van Etos eigen merk. Héérlijk spul! Je zag hem al in de mega Etos-shoplog voorbij komen: ik ben dol op deze zeep. Volgens mij vriend is dit de enige niet-zo-vrouwelijke geur die ze hebben. Riiight ;) Het is de geur lavendel en vanille, maar ik moet toegeven dat hij niet heel hard naar bloemetjes ruikt dus daar heeft hij wel gelijk in. Ik heb deze zeep al opnieuw gekocht, want ik wil niet zonder komen te zitten!

Ook heb ik twee geurkaarsen opgemaakt, waarvan deze er een is. Na wat gespeur ben ik er achter gekomen dat het een geurkaars is van Airwick in de geur Gouden Winter Hout. Klinkt heel spannend, maar ik rook vooral een warme vanillegeur. Wel hartstikke lekker! Ik vind het niet fijn om heel vaak dezelfde geur achter elkaar te branden, maar een andere geurvariant heb ik alweer in gebruik. Als ik dezelfde geur weer ergens vind, zou ik hem weer meenemen want hij is erg lekker.

Deze tweede geurkaars viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, en hij is nog wel van Rituals! Het is de geur Under a Fig Tree, vijgengeur dus. In de pot ruikt hij heerlijk, maar tijdens het branden kwam er verbluffend weinig geur vanaf. Zo jammer! Wel heb ik er heel lang mee gedaan en brandde de kaars helemaal op, in tegenstelling tot de Airwick en Brise (en andere) geurkaarsen. Die moet ik met een satéprikkertje van de randjes naar beneden duwen, maar Rituals brandde kaarsrecht naar beneden alles netjes op. Dat dan weer wel. Zou ik hem nogmaals kopen? Ja, ik denk het wel. Ik hoop gewoon dat ik een slechte kaars te pakken had, zeker omdat ik eigenlijk alleen maar hele goede verhalen over de Rituals kaarsen heb gelezen. Wel ga ik dan waarschijnlijk voor een andere geur, zo kan ik ze allemaal eens proberen.

Ook heb ik, hoe kan het ook anders, mijn nagellakremover opgemaakt. Hij zat al niet heel vol meer toen ik aan de 14 day nail challenge begon, en ergens halverwege was het toch echt gedaan met dit flesje. Een nieuwe heb ik al gekocht, dit kon je in mijn Etos & Kruidvat shoplog zien.

Behalve nagellakremover, zijn er natuurlijk ook heel wat wattenschijfjes doorheen gegaan de afgelopen twee weken. Elke dag nagellak verwijderen zorgde ervoor dat mijn wattenschijfjes helemaal zijn opgegaan en ik aan een nieuw pak heb moeten beginnen, waar er inmiddels ook alweer een hoop uit zijn. Qua wattenschijfjes ben ik niet heel kieskeurig, als ze mijn nagellak of reinigingsmelk maar goed verwijderen, en dat doen deze watjes.

Ook heb ik een deodorant opgemaakt, namelijk de Maximum Protection van Dove in de geur granaatappel en verbena citroen. Yum, deze ruikt zo lekker! Dove heeft ook een douchegel in deze geur en dat is echt mijn favoriete Dove douchegel! Hoewel de geur erg fijn is, merk ik helaas wel dat hij iets minder goed werkt dan de crème deo-stick van Rexona, die ik hiervoor heb geprobeerd. Op dit moment gebruik ik het tubetje crème deo van Nivea, maar hierna stap ik waarschijnlijk weer over op de Rexona stick.

Dan een product waar ik niet heel blij mee was: dit kleine tubetje conditioner van Hair Wonder. Ruikt oké, smeert oké, verzorgt oké, maar kwam voor meer dan de helft leeg aan in mijn Beautybox. Ik kreeg een nieuwe van Beautybox, die ook halfleeg was. Juist. Dit tubetje heb ik in één keer opgemaakt, zo weinig zat er nog in (en mind you: ik heb bijzonder weinig lengte in mijn haar waar ik de conditioner kan smeren). Erg vervelend vond ik hem niet werken, maar onder de indruk ben ik ook niet. Het andere halve tubetje zal ik nog opmaken, maar ik zal hem niet zelf kopen.

Wat ik wel opnieuw zal kopen, is deze Deep Conditioner van John Frieda. Ik ben sowieso dol op John Frieda, omdat alles heerlijk ruikt en goed werkt. Voor dit masker geldt hetzelfde! Het ruikt goddelijk en werkt goed op mijn haar. Het is een dunne substantie voor een masker, maar John Frieda noemt het ook een deep conditioner en geen masker. Wel zit het in een potje, wat natuurlijk wel doet vermoeden dat het een masker is. Anyway, het is lekker spul en laat mijn haar zijdezacht achter. Als ik het weer voor een goede prijs tegenkom, neem ik hem zeker mee.

Ik maakte ook nog wat handproducten op, including deze handcrème van KOH. Je zag hem al voorbij komen in mijn Winter Lifesavers artikel, en nu is hij dan echt op. Helaas, want het is een heerlijke crème. Wel ruikt hij naar een mengelmoesje van roos met jasmijn, wat me erg aan oude dametjes doet denken, maar voeden doet deze crème als de beste. Gelukkig is het niet heel koud meer, anders had ik hem heel erg gemist. Omdat ik nog heel veel handcrème heb en het handcrème seizoen eigenlijk alweer voorbij is, zal ik deze crème net snel opnieuw kopen, maar in dit geval betekent dat niet dat ik hem niet fijn vond!

Dan als laatste dit lekkere spul van The Body Shop. Het is een mini-blikje Olive Body Butter, dat ik een hele poos op mijn benen heb gebruikt. Toen er nog maar een klein beetje in zat, ben ik het na de KOH handcrème als heerlijk voedende handcrème gaan gebruiken. Ging hartstikke goed! Ik gebruik nu een Body Butter in Cranberry Joy voor mijn benen, maar als die op is ga ik denk ik weer voor Olive, die is net wat neutraler. Ook wil ik Shea nog eens proberen, maar Olive is zeker ook een favoriet geworden!

Dit zijn alle producten die ik de afgelopen tijd heb opgemaakt, alweer best veel! Alles zou ik nogmaals kopen, behalve het mini-tubetje conditioner dat me niet verbluft heeft, en de Dove deo, omdat ik dan liever voor de variant van Rexona ga. Met alle andere producten ben ik enorm tevreden en zou ik zo weer kopen!

Wat heb jij de afgelopen tijd allemaal opgemaakt? Gebruik je ook iets van ‘mijn’ opgemaakte producten?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

13 gedachtes over “Opgemaakt – Maart (en een beetje April)

  1. Wat een leuk blogje :-) ! ik heb gisteren een gezichtsmaskertje gekocht (in een handige tube) van Yves Rocher (na het lezen van uw blogje mét bijhorende foto’s over maskertjes, had ik er weer zin in gekregen). Het is eerder een gel. Hij voelt heel verfrissend aan en ruikt naar granaatappel. Na 3min. moest ik het er gewoon afspoelen. Resultaat: een super zacht velletje :-). Me happy!

share the love...

