Review – MAX Calcium Treat Base Coat

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Beste lieve bloglezers en -lezeressen, vandaag heb ik helaas geen filmpje. Ik denk dat er iets goed mis is met de batterij van mijn camera, want die gaat steeds korter mee. Vorige week was hij al uitgevallen tegen het einde van het filmpje en vandaag viel hij om de paar minuten uit :( nu ben ik dus een sad panda, en sorry dat ik geen filmpje heb kunnen opnemen voor vandaag! (Ik heb de batterij trouwens wel opgeladen, dus daar lag het niet aan). Nu is het natuurlijk weekend, maar maandag ga ik meteen bellen voor de reparatie en een vervangend toestel want ik wil zeker niet meer filmpjes-dagen missen! Nogmaals mijn excuses, maar vermaak je met de review van de basecoat die ik de afgelopen twee weken constant heb gedragen! En snuffel even tussen de filmpjes die ik tot nu toe heb opgenomen ;)

Je zag in mijn Action shoplog van vorige week al dat ik de Calcium Treat base coat van MAX had gekocht. MAX is het eigen make-up merk van Action, en aangezien ik nog een échte basecoat nodig had nam ik hem mee. Ik was wel benieuwd of deze basecoat mijn nagels ook echt sterker zou maken en me de 14 day nail challenge door zou helpen. Je zag natuurlijk in de foto’s al dat er geen nagels waren afgebroken, dat is in elk geval al goed nieuws. Maar of ik tevreden ben over de basecoat? Lees snel verder!

De andere spulletjes die ik tijdens die shoplog liet zien, heb je al voorbij zien komen. Over het oogschaduwquad heb ik een beetje een meh-gevoel: als je het niet erg vindt om je oogschaduw nat aan te brengen en daar wat meer moeite voor te doen, kan het een heel leuk effect geven. En helemaal voor dat geld. Maar overdonderd door de kwaliteit was ik niet. Ik heb er een leuke look mee weten te maken, maar het zal geen favoriet palette worden.

Ook de stripers zag je al even voorbij komen in deze 14 day challenge nail of the day. Ik vind de stripers wel fijn werken, maar echt vergelijkingsmateriaal heb ik natuurlijk niet ;) Ik vond ze wel lekker in de hand liggen en het kwastje werkt fijn. Wel moet ik de uiteinden van de kwastjes allemaal even bijknippen, want uit elk kwastje steken wel een paar haartjes die wat langer zijn en dat werkt niet zo fijn. Verder vind ik het jammer dat de glitterkleur totaal niet dekkend is, maar daar had ik me al op voorbereid. Voor een nailart-noob als ik, is het in elk geval een leuk starterssetje!

Dan nu de basecoat. Op mijn nieuwe favoriete website, cosmeticsinfo.org, vond ik al dat het ‘actieve’ ingrediënt van de calcium treat, namelijk Calcium Sodium Borosilicate, niet meer is dan een bulking agent; een ingrediënt dat de substantie wat dikker en voller maakt. Bummer, dacht ik. Maar toch heeft de basecoat iets goeds voor mijn nagels weten te doen.

Dit is namelijk de staat van mijn nagels na twee weken lang iedere dag nagellak opbrengen en verwijderen. Tussendoor heb ik mijn nagels één keer gevijld en met nagelriemolie verzorgd, dus dat zal ook geen wonderen hebben verricht ;) Hoewel er geen actieve ingrediënten in de Calcium Treat Base Coat zitten, heb ik toch het gevoel dat de basecoat iets voor mijn nagels heeft betekend, want volgens mij zijn ze nog nooit zo sterk geweest. Wellicht dat het júist komt door al dat gelak, en dat de nagellak een extra buffer was tussen mijn nagels en de grote boze schoonmaakwereld, maar al die remover kan er tegelijkertijd nooit goed voor zijn geweest.

Misschien heb je het al door: ik heb geen goede verklaring voor de enorm goede staat van mijn nagels na al dat gelak en ge-remove. Ik hoop ergens dat de basecoat tóch iets voor me heeft betekend, want dan zou hij wellicht ook voor jou veel goeds kunnen doen. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb geen idee. Wel kan ik je vertellen dat mijn nagels heel sterk zijn en dat ik dit echt niet had verwacht aan het einde van de challenge.

De thick, healthy nails heb ik. Ik wil graag geloven dat het door de basecoat komt, maar om zeker te weten of de basecoat bij jou hetzelfde effect geeft, zul je hem toch zelf moeten proberen. Gelukkig is dat voor 0.59 euro geen straf!

Ik kan dus geen expliciete yay of nay aan dit product geven, maar ik zou zeggen: test hem zelf ook en laat me jouw bevindingen weten!

Heb jij de Calcium Treat Base Coat van MAX ook wel eens gebruikt? Wat is jouw favoriete basecoat?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

15 gedachtes over “Review – MAX Calcium Treat Base Coat

  1. Pingback: Wie jarig is trakteert! 2x Winactie | so... Lidewij

    • Ja! Wat leuk dat je dat ziet :) zo af en toe smeer ik ze goed in en duw ik ze terug, en sinds een poosje gaan ze ook helemaal terug, yesss ;) Ze zitten gewoon in België, dus dat kan gewoon!

  2. Oehh ik ga hem ook een keertje kopen! Voor dat prijsje is die wel het proberen waard. Jammer van je camera trouwens, ik hoop dat die snel gemaakt is en je weer filmpjes kunt maken!

share the love...

