Flashback: de 14 day nail challenge

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Omdat jullie het hopelijk net zo leuk vonden als ik, heb ik voor vandaag een flashback gemaakt van de 14 Day Nail Challenge. Vandaag zal ik terugblikken op alle kleurtjes die ik heb gedragen, wat ik ervan vond, en de challenge zelf. Kijk snel mee!

Dag 1 kickte ik af met dit heerlijke groene kleurtje. Over deze kleur kreeg ik voor de challenge al veel complimentjes dus ik besloot deze als eerste te gebruiken. Het is King of Greens van Catrice. Ik vind het een mooie kleur, maar niet echt mijn favoriet. Hij dekt met twee laagjes.

Op dag 2 vrolijkte dit duo mijn nagels (en dag!) op. Heerlijke combinatie van Catrice Mrs. Brightsight met de confetti topcoat van L’Oréal. Wat mij betreft echt een toppertje! Ik ben dol op de combinatie van roze met een toffe topcoat, en deze witte en zwarte stippeltjes zijn gewoon té cute! Ik droeg hier twee laagjes Mrs. Brightsight en slechts één laagje confetti. Het kwastje van de topcoat laat wat mij betreft wel te wensen over, maar het effect maakt dat helemaal goed! Dit is echt één van mijn favorieten van de challenge.

Deze gouden kleur droeg ik op dag 3. Het is Oh My Goldness! van Catrice. Ik moet zeggen dat ik het goud bij nader inzien toch niet helemaal geslaagd vind. Het is een leuk kleurtje, op het goud is niets aan te merken, maar het is toch niet helemaal mijn smaak. Ook dekte het lakje niet helemaal 100% met twee laagjes, en dat vind ik toch altijd jammer. Als de zon fel op mijn nagels schijnt, zie je het niet, maar als je in de schaduw recht op mijn nagels keek, kon je de witte randjes van mijn nagels nog wel zien. Jammer, Catrice. Ik vind twee laagjes toch wel het maximum voor een niet-heel-speciaal lakje dat ook geen pastelkleur is.

Is it a bird? Is it a plane? Nope, dag 4 droeg ik Yellow Sub-Mandarin. Maar welke kleur dat nou precies is? Ik kan het je niet vertellen. Het zit een beetje tussen okergeel en mandarijntjes-oranje in – maar dan wel van die bleke mandarijntjes ;) In het zonlicht lijkt hij heel warm en oranje, in de schaduw werd het weer meer een okerkleurtje. Mooie kameleon, en een lekker zomers kleurtje! Deze dekte lekker wel met twee laagjes.

Kijk hem eens lekker van mijn nagels af fonkelen! Het is Dirty Berry van – alweer – Catrice. Wat een beauty! Ik heb geen idee wat Dirty Harry en Halle Berry (want daar komt de naam volgens mij vandaan) met paars en glitters te maken hebben, maar deze lekkere paarse kleur die ik op dag 5 koos glitterde een eind weg! Ik was heel blij verrast door de fonkels in dit lakje, en in het zonlicht leek het net een galaxy nagels. WOW. Deze dekt ook in slechts twee laagjes en maakte me erg blij :) ik ga hem zeker vaker dragen!

Dit lekkere kleurtje van Essie droeg ik op dag 6. Het is Stylenomics, een héél donker groen lakje, dat bijna zwart lijkt. Bijna, en dat maakt hem juist zo mooi (vind ik)! Ik vind het een heel chique kleurtje en ik ben heel blij dat ik deze beauty in de sale-bak vond! Ik zie mezelf ook wel een lakje als dit naar een belangrijke presentatie dragen, het straalt echt kracht en netheid uit vind ik. Naar een sollicitatie niet, daar zou ik voor een nude kleurtje of zelfs geen kleur gaan, maar voor iets waar je heel stevig in je schoenen moet lijken is hij zeker geschikt. Ook dekt hij in slechts één laagje, waar ik helemaal blij van word!

Stay the Night, met jou wil ik zeker de night stayen. Wat ben je mooi! Op dag 7 droeg ik dit lakje, een liquid sand editie van OPI. Het is mijn eerste OPI lakje en ik ben meer dan tevreden! Ik heb hier drie laagjes gebruikt, maar als ik eerder had geweten dat de formule nog zo zou veranderen tijdens het uitharden, had ik het wellicht met twee kunnen doen. Dat is dan ook het enige nadeel aan dit lakje: het duurt heel lang voordat hij écht droog is. Eerst wordt het lakje een soort van semi-droog, waardoor hij niet meer plakkerig aanvoelt als je je nagels aanraakt, maar na nog wat tijd hardt het lakje helemaal uit en komt het liquid sand-effect echt tot zijn recht. Wel heel mooi! Mijn nagels zijn nog nooit zoveel aangeraakt als de dag dat ik dit lakje droeg, en niet alleen door mezelf! Ik vond het een heel leuk effect en dit lakje gaat zeker nog vaak gedragen worden!

Dit lakje van Essie droeg ik op dag 8. To Buy or not to Buy is een licht lila kleurtje met shimmers, wat helaas niet helemaal dekt in twee laagjes. Tja, pastel. Het is jammer, en ik had er eigenlijk nog een extra laagje op willen doen, maar om de één of andere reden heb ik dat niet gedaan. Ik vind dit een lekker lentelakje, en samen met mijn leuke en vrolijke groene kleurtjes zal deze nog vaak gedragen worden de komende tijd!

Tja, hoe leg je een mat lakje vast op foto? Heel lastig, blijkt! So Suit van Catrice droeg ik op dag 9 van de challenge, en is één van mijn favoriete lakjes. Ik vind grijs sowieso een hele mooie kleur, en dat matte effect maakt hem lekker apart – en ook weer een beetje chique! Ik zou hier nog wel eens een leuke nailart met felroze mee willen maken, want de combinatie van grijs met roze vind ik echt de leukste combi die er is. Dit lakje dekt nèt met twee laagjes, een derde laagje was wenselijk geweest.

Dan het lakje waar ik alweer een twee flesje van heb gescoord, namelijk Sold out Forever, die inderdaad – alsof ze het al wisten – áltijd uitverkocht is. Een lekker minty groen kleurtje, en vandaag lekker versierd met mijn nieuwe Action/MAX stripers, speciaal voor dag 10. Vorig jaar was ik helemaal verslingerd aan dit kleurtje, en hoewel de liefde enigszins bekoeld is, vind ik het nog steeds een prachtige kleur. Maar mijn favoriet is het niet meer, zeker niet nu ik zie dat ook dit lakje van Catrice eigenlijk een derde laagje nodig heeft.

Ik zei in een video dat ik alleen maar lakjes van Catrice had, een paar van Essence, en een paar van Essie, maar dat was helemaal niet waar! Op dag 11 viste ik dit kleurtje uit mijn nagellakdoos, Black Bronze van YSL, chique hoor ;) Het is echt een prachtig lakje met een prachtige verpakking, en net als Stylenomics van Essie helemaal powervrouw-proof! In één laagje zat dit kleurtje er perfect op. Kijk, daar word ik blij van :)

Dag 12: va-va-voom! Russian Roulette van Essie is écht heel fel en heel rood. BAM. Ik ben eigenlijk niet heel erg fan van rode nagels, omdat vrouwen zo vaak gestereotypeerd worden met rode nagels. Maar dit lakje is wel heel mooi! Met een hint of framboos, en een hint of tomaat verbaast dit lakje me telkens weer. Wáárom draag ik dit niet vaker? Omdat ik me aan het einde van de dag een va-va-voom voel, daarom. Helaas.

Hij zat er wat shaky op, nummer tien van Hema. Net hiervoor had ik namelijk Far Cry 2 gespeeld en daar kunnen mijn zenuwen niet heel goed tegen ;) De adrenaline gutste nog door mijn aderen toen ik als een echte lady mijn nagels weer ging doen, en dat ging op mijn ringvinger niet helemaal goed ;) Op dag 13 van de challenge wilde ik jullie toch nog écht even dit kleurtje laten zien, want wat zou het zonde zijn om dit over te slaan! Dit diepblauwe lakje heb ik al vaker gedragen, en zal ik zeker nog veel vaker gaan dragen!

Mijn laatste lakje van de challenge, op dag 14! Ik wilde echt lekker uitpakken met een panterprint, maar die lukte niet helemaal ;) eerst nog even oefenen met je stripers, Lidewij! Maar bij nader inzien vond ik alleen stipjes op mijn nagels ook al hartstikke vrolijk! Ik gebruikte Mr. Brightsight en Raspberry Fields Forever van Catrice, met daaroverheen een flinke laag van de Night in Vegas topcoat van Essence. Whoppa. En een toffe manicure was born. Ik ben een aantal dagen echt heel vrolijk geworden van dit ensemble, totdat het helaas ging chippen. Dat was ik niet meer gewend om te zien ;) Ook over deze manicure kreeg ik héél veel complimentjes, en daar word ik, naast het ensemble zelf, heel blij van!

Ook ben ik heel blij geworden van al jullie lieve reacties, en sowieso het feit dat echt heel veel van jullie ’s middags weer terug kwamen voor mijn challenge NOTD! Dat vind ik echt een enorm compliment, dankjulliewel :D Het lakken zelf iedere dag werd op een gegeven moment – ergens halverwege – een beetje een tedious karweitje in plaats van lekker-nagels-lakken, en dat vind ik wel jammer. Too much love wíll kill you, dat blijkt maar weer. Maar door de challenge heb ik wel al mijn prachtige kleurtjes weer herontdekt en is mijn liefde voor nagels lakken weer helemaal aangewakkerd! Maar niet meer voor elke dag ;)

Liefs,
Lidewij

Jullie maken me helemaal happy-de-peppy! <3

Follow on Bloglovin

13 gedachtes over “Flashback: de 14 day nail challenge

    • Uiteindelijk wel hoor ;) ik heb een poosje geleden zelfs nog een lakje opgemaakt. Maar hopelijk kan ik met mijn nieuwe OPI en Essie lakjes nog wel even vooruit, ik vind het altijd zo jammer als er een op is!

share the love...

