Review – Olaz dagcrème

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Laatst kocht ik een nieuwe dagcrème, waar ik al veel moois over gelezen had. Het is de Olaz Total Effects 7-in-1 vochtinbrengende crème anti-veroudering met spf 15. Een hele mond vol! Benieuwd of hij net zoveel doet als wat ik ervan had verwacht? Lees dan snel verder!

Dit is wat Olaz zelf zegt over deze crème:

Speciaal ontwikkeld voor gevoelige huidtypes, bestrijd deze formule met SPF 15 de 7 tekenen van het ouder worden EN helpt het de vochtbarrière van de gevoelige huid sterker te maken.

Gebruiksaanwijzing: Breng twee keer per dag royaal aan op de huid van het gezicht en de hals. Oogcontact vermijden.

Dan de ingrediënten. De enorme hoeveelheid ingrediënten doet me meestal een beetje schrikken, maar als ik er wat beter naar kijk zie ik eigenlijk niets waar ik niet blij van word. Er zit geen parfum in, de parabenen staan helemaal onderaan de lijst, evenals de twee slechte alcoholen, en de eerste helft van de ingrediëntenlijst bestaat volledig uit voedende stoffen. Ook bevat de crème niacinamide, een ontzettend geraved ingrediënt dat ook Paula Begoun en Jetske Ultee enorm aanprijzen. Niacinamide zorgt ervoor dat je huid meer vocht vasthoudt en werkt ook licht exfoliërend, waardoor je huid dus soepeler en egaler wordt. Ook heeft niacinamide een positieve werking voor acnéhuidjes en huidirritatie, want het verminderd de productie van talg en histamine (dat irritatie veroorzaakt). Wel werkt niacinamide alleen als de concentratie voldoende is, namelijk niet minder dan 4-5%. Nu kan ik op de ingrediëntenlijst van de crème natuurlijk niet zien hoeveel procent er precies in zit, maar dat het als zesde ingrediënt op de lijst staat, betekent dat er zeker 4-5% in zal zitten. Mooi!

Nog een paar mooie beloftes van Olaz.

Zoals je ziet, komt er een wat dikkige witte substantie uit het flesje. De crème is waarschijnlijk wat dik omdat er SPF in zit, dit zorgt er over het algemeen voor dat crèmes wat dikker worden. Hoewel de crème dus erg dik is, voelt hij niet vet aan op mijn huid (dankjewel, niacinamide!) en trekt hij ook lekker snel in. Omdat de crème in een licht- en luchtdicht flesje zit, zal de werking van de ingrediënten ook niet of nauwelijks afnemen, wat natuurlijk goed nieuws is. Ook vind ik een flesje, net als een tube, erg hygiënisch werken, en dat is voor mij ook een pluspunt.

Of de crème mijn holy grail is zou ik je niet kunnen vertellen, maar dat ik een goede dagcrème heb gevonden met SPF en niacinamide en zonder parfum en irriterende stoffen (in elk geval niet in hoge concentraties) vind ik al een achievement op zich. Ook ben ik blij dat de crème niet te voedend is voor mijn huid en dat ik hem dus waarschijnlijk het hele jaar door (ook in de zomer!) kan gebruiken. Kijk, daar word ik blij van.

Eindoordeel:

De Olaz Total Effects 7-in-1 vochtinbrengende crème anti-veroudering met spf 15 is vrij duur, namelijk rond de 23 euro. Dat vind ik heel veel geld voor een flesje van 50 ml! Maar het is een van de weinige dagcrèmes die aan mijn eisen voldoet: spf, werkzame ingrediënten, een geen irriterende stoffen. De dagcrème bevat veel goede ingrediënten in hoge concentraties en weinig slechte ingrediënten, ook nog eens allemaal in zeer lage concentraties. Ik ben er blij mee! Nu ik erop ben gaan letten, zie ik de Olaz producten vaker voorbij komen met fikse kortingen, zoals 50% korting of alle producten voor 10 euro. Zelf heb ik hem ook voor 10 euro gekocht, en dat vind ik wel een mooie prijs om een crème uit te proberen. Nu ik weet hoe fijn hij is, zou ik er ook 23 euro voor over hebben. Voor mij is deze crème dus een yay!

Heb jij weleens een dagcrème van Olaz geprobeerd? Aan welke eisen moet jouw dagcrème voldoen?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

11 gedachtes over “Review – Olaz dagcrème

  1. Pingback: Tag – 38 beauty questions | so... Lidewij

  2. Pingback: Stash – mijn skincare van nu | so... Lidewij

  3. Klinkt goed! Die van Olaz wil ik ook nog eens uitproberen, want hoor er wel vaker goede verhalen over. 23 euro vind ik best wel veel voor een product van Olaz, maar gelukkig zijn er vaak aanbiedingen.

  4. Nog nooit een dagcrème van Olaz gebruikt…. Ik blijf trouw aan de mijne van Avène. Die koop ik bij de apotheker. Het is een dagcrème voor de vette huid :-)

share the love...

