Pastime – Movies #2

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Ik heb weer veel films gekeken de afgelopen tijd! Als echte liefhebber van films, chips, en bankhangen kan dat natuurlijk ook niet anders ;) Ben je benieuwd welke films ik heb verslonden? Lees dan snel verder!

Om te beginnen heb ik Don’t be afraid of the Dark gezien, een lekkere horrorfilm. Ik wil je vantevoren even over twee dingen waarschuwen: als eerste heb ik me een aantal keer goed rotgeschrokken tijdens deze film, dus hij is echt best wel eng, en ten tweede speelt het meest irritante meisje ooit hierin. Als je veel Law & Order kijkt heb je kleine Bailee Madison misschien al eens voorbij zien komen als Mackenzie (wat is dat ook weer voor voornaam?!). Misschien vondt je haar toen ook al vervelend. In Don’t be afraid of the Dark speelt ze precies hetzelfde en is ze net zo vervelend, met als enige verschil dat deze film een stuk langer duurt dan 40 minuten. Behalve dat ben ik ook geen fan van Katie Holmes. Goed begin ;)
Afgezien van het feit dat ik niet zo van de cast hou, is het wel een goede horrorfilm. Het gaat over Sally, die met haar vader en stiefmams naar een heel oud huis verhuist. Daar zijn ze niet de enigen die er wonen, en die kleine nasty beestjes doen hele gemene dingen! Vooral eng omdat die kleine etters overal in, om, en doorheen kunnen kruipen en je dus nergens veilig bent. Ik vind dat de trailer de film niet echt recht doet, als je een echte indruk van de film wilt kun je skippen naar de laatste 20 seconden.

Nog een horrorfilm! Ditmaal zijn de bad guys vampiers. En ze zijn best slim! Ze kiezen een dorpje uit waar de zon tijdens de winter wel een maand wegblijft en ze dus lekker rond kunnen roamen, 24 uur per dag. Stella (Melissa George) en Eben (Josh Hartnett <3) hebben moeite met hun relatie en zitten natuurlijk allebei vast als de maand-lange nacht begint. De vampieren hebben ervoor gezorgd dat niemand het dorpje kan verlaten en beginnen de mensen één voor één lekker op te eten/leeg te drinken. Uiteindelijk blijven er een aantal mensen over die er samen voor moeten zorgen dat de vampiers het niet overleven en zijzelf wel. Spannend, omdat je ook in deze film nergens veilig bent en je natuurlijk ook nog te maken hebt met de barre winterse omstandigheden. Niet de beste film ever, maar een goede horror. Hij is niet heel eng, maar wel spannend.

Next up: the Hobbit. Ik heb de LOTR-films verslonden toen ze uitkwamen, dus toen ik hoorde dat de Hobbit zou worden verfilmd, werd ik daar heel blij van! Door de Lord of the Rings boeken heb ik mezelf niet kunnen sleuren, maar de Hobbit heb ik in één ruk uitgelezen. Het is lang geleden, maar ik weet nog wel dat ik het boek en het verhaal erg leuk vond. Toen ik de film zag, was ik een beetje teleurgesteld… zingende dwergen, langzaam opkomend verhaal. Tja, ik had het kunnen weten toen bekend werd dat ze maar liefst drie films zouden maken van het Hobbit-boek, terwijl de LOTR-films elk ook uit één boek bestonden, die ook nog eens een stuk dikker waren dan de Hobbit. Maar toen de film eenmaal op gang kwam, heb ik er wel van genoten! Ik vind het jammer dat ervoor is gekozen hier drie films van de maken, maar ik kijk wel uit naar de volgende twee films omdat ik verwacht dat die wat meer spanning en verhaal zullen bevatten dan deze. Ik vond Martin Freeman wel heel leuk als jonge Bilbo, en het stukje met Gollum vond ik ook leuk om te zien.

De volgende film die ik keek was Argo, Hollywood’s laatste Oscarhit. Het verhaal speelt zich af in 1979 en is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De Amerikaanse ambassade in Iran wordt bestormd en alle medewerkers worden door de aanvallers gegijzeld. Zes van de mensen weten echter uit het gebouw te komen voor het volledig wordt overgenomen, en die zes moeten dus op de één of andere manier het land uit worden gesmokkeld. Er wordt een prachtig verhaal bedacht dat zo goed mogelijk realistisch en plausibel wordt aangekleed om de zes mensen veilig het land uit te krijgen. In de film volg je het proces van de bestorming van het gebouw, tot aan het uitvoeren van de rescue operation. Dat ik dol ben op Bryan Cranston (van Breaking Bad) is geen geheim, en ook Ben Affleck kon ik wel waarderen. Ik vind het heel mooi om zulke waargebeurde verhalen te zien, en dit verhaal is ook nog eens hartstikke spannend! Als ik Canada was, zou ik trouwens wel pissig zijn, want die hebben tijdens de echte gebeurtenis een veel grotere rol gespeeld dan uit de film naar voren komt. Details..

Ook keek in Cloverfield, wederom een goede horror/sci-fi film. In Cloverfield zie je het ‘teruggvonden materiaal’ dat bestaat uit een videocamera met daarin een bandje vol met de gebeurtenissen van een avond. Het begint met een afscheidsfeestje voor Rob, waar ook zijn awkward niet-vriendin, niet-ex, maar-iets-er-tussenin Beth langskomt. Ergens halverwege de avond komt er een hoop herrie van buiten, en blijkt er een enorm monster door de straten van New York te lopen. Nice. Iedereen vlucht, en dan komt Rob erachter dat zijn iets-er-tussenin Beth precies op de plek is waar het monster naartoe gaat. Hij en nog een paar vrienden besluiten haar op te zoeken. Afgezien van het feit dat dit natuurlijk het slechtste idee ooit is, maakt het de film wel heel spannend, want ze komen dat beest natuurlijk een aantal keer tegen. Echt goede shots van het beest zie je niet veel, maar als je je film op het juiste moment weet te pauzeren, kun je hem wel even goed bekijken. Het is een apart ding, dat kan ik je wel vertellen! En hij is enorm! Er zitten niet echt schrikmomenten in de film, maar hij is wel lekker spannend.

Welke films heb jij de afgelopen tijd gekeken? En van wat voor films hou jij het meest?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

14 gedachtes over “Pastime – Movies #2

  1. Omggggg, ja horrors! Thank you! Eindelijk iemand die horrorfilms reviewt, heerlijk. Ik ga ze meteen downloaden!! :D

  2. dat is het enigste stukje toch met Gollum? mja ze kunnen het nog uitrekken. vind het wel jammer dat er dalijk ook verzonnen karakters bijkomen gewoon zodat grote celebs ze kunnen spelen x_x dat zei mijn vader die het boek gelezen heeft.. ik vond the Hobbit echt geweldig maar dat wist ik sowieso al als die hard LOTR fan :’) dusja

    • De karakters die er “bijverzonnen” zijn, zijn wel karakters uit de boeken/werk van Tolkien.. als ze dit niet zouden doen, kunnen er nooit 3 films gemaakt worden want The hobbit is maar een kort boek.

  3. Leuke films! Dat waargebeurde verhaal lijkt me erg goed..
    Vroeger verslond ik alle horrorfilms in de videotheek!
    Nu (sinds de kinderen er zijn eigenlijk) gun ik mezelf te weinig tijd om uitgebreid naar een film te kijken sávonds.. Doe dan meestal dingen waar ik niet aan toe kom wanneer ze nog wakker zijn hihi!
    Zonde want het gaat wel weer kriebelen van deze trailers! Leuke post!

share the love...

