FOTD – Sultry

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag heb ik weer een mooie look voor jullie gemaakt. Omdat je altijd veel donkere, sultry looks bij celebs ziet, besloot ik er zelf eens een na te maken, want de combinatie van zwart en bruin is gewoon hartstikke mooi! Wederom vraag ik me af waarom ik dit niet vaker draag. Kijk snel mee!

Dit zijn alle producten die ik heb gebruikt, en het zijn er een stuk minder dan bij andere looks! Dat komt omdat ik eigenlijk al best tevreden was met alleen de zwarte en de bruine oogschaduw en verder niets meer wilde toevoegen behalve wat eyeliner en mascara. De look is dus ook nog eens hartstikke budget- en stressproof, want je hebt weinig producten nodig en je bent lekker snel klaar!

Omdat de look erg intens en donker is, is een vlekkeloze en fris uitziende huid een must. Daarom heb ik wat extra tijd besteed aan het verdoezelen van mijn oneffen plekjes (die ik gelukkig niet veel meer heb, hoera!) en het wegwerken van mijn wallen, die ik dan helaas weer wel heb.

Nadat ik mijn basismake-up had aangebracht, dipte ik mijn kwast in deze prachtige blush van MAC, Ring of Saturn. Hier komt een mooie, lichtrode kleur vanaf.

Ook heb ik weer eens highlighter gebruikt! Hier zie je een Matte & Shimmer cheek color van The Body Shop.

Daarna heb ik mijn bovenste én onderste waterlijn zwart gemaakt met mijn Urban Decay 24/7 glide-on in Zero. Je leest het goed, ook mijn onderste waterlijn! Ik weet dat er veel meiden zijn die dit iedere dag doen, maar ik raak mijn onderste waterlijn eigenlijk nooit aan met iets anders dan een highlighter. Voor mij maakte dit dan ook veel verschil!

Qua oogschaduw is het eigenlijk heel simpel: ik pakte mijn Book of Shadows 3 van Urban Decay erbij, en daaruit gebruikte ik Sin als highlighter op het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek, met Smog kleurde ik mijn bewegend ooglid in en Oil Slick gebruikte ik in mijn arcadeboog. Daarna heb ik alles goed geblend – neem hier echt je tijd voor – en de sultry look was klaar!

Nou ja, klaar op wat eyeliner en mascara na dan. Ik gebruikte mijn gelliner van Bobbi Brown met het bijbehorende Ultra Fine kwastje.

Qua mascara koos ik vandaag voor de High Impact variant van Clinique. Niet de allerbeste mascara die ik ooit heb gebruikt, maar alsnog wel een fijne. Een voordeel van deze mascara vind ik dat je er bijna onmogelijk klontjes of spinnenpoten mee kunt krijgen, dus ideaal voor het opbouwen van effect in laagjes.

Ik kleurde mijn wenkbrauwen in en gebruikte de Clear Brow Gel van Anastasia om ze netjes te fixeren.

Toen ik mijn tas eens goed leeghaalde voor de What’s in my Bag? – tag, vond ik mijn dynamische lipduo weer terug, en besloot ze vandaag weer eens te gebruiken. Ik vind nude lippen bij een donkere ooglook altijd erg mooi staan.

Eerst bracht ik een mooie laag The Nuder the Better aan van Catrice, en daar overheen bracht ik nog een laagje Naturally Pink lipgloss aan, ook van Catrice.

Sexy, non?

Dit is hem dan geworden, mijn sultry ooglook met zwart en bruin!

Wat vindt je van donkere ooglooks? Wat voor lip zou jij bij zo’n look hebben gemaakt?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

20 gedachtes over “FOTD – Sultry

    • Hij is okee, maar niet super. Je kunt er wel iets mee wegwerken, maar meer dan lichte dekking geeft hij niet, dus als je meer nodig hebt zou ik hem skippen. Voor onder je ogen, mits je geen donkere wallen hebt, werkt hij dan wel weer heel fijn!

share the love...

