Review – Burt’s Bees Baby Bee Shampoo

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Benieuwd wat ik vind van de Baby Bee shampoo van Burt’s Bees die ik laatst kocht? Ik heb hem uitgebreid getest en heb vandaag mijn eindoordeel voor je klaar. Lees snel verder!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik de babyverpakkingen van zowel Burt’s Bees als Yes to Carrots (waar ik tijdens dezelfde shopping-trip ook een babyshampoo van kocht) echt het einde vind. Ik ben een enorme sucker voor een hoop dingen, waaronder cute verpakkingen. Deze cutie Baby Bee verpakking scoort dus bonuspunten! (En dan zal ik ook maar meteen verklappen dat ik een zwak heb voor bonuspunten ;) )

De babyshampoo van Burt’s Bees ruikt heerlijk naar honing, maar niet té. Ik hou niet heel erg van overheersende foody geurtjes, één van de redenen dat ik de Chocomania lijn bij de Body Shop heb overgeslagen. Gelukkig is de foody geur in deze babyshampoo lekker subtiel. Weer een bonuspunt! Tijdens het wassen ruik je de zachte honinggeur wel redelijk, maar na het wassen en uitspoelen, en zeker wanneer je haar al droog is, ruik je de geur alleen nog heel subtiel. Ik ruik het vooral als ik mijn haar alle kanten opgooi (en dus ook voor mijn neus langs) of als ik echt een pluk pak en daaraan ga snuffelen.

Dit is wat Burt’s Bees nog te vertellen heeft over hun shampoo slash body wash: plant based, naturally foaming, non-irritating, silky, soft and healthy. Klinkt goed in elk geval!

Dan de ingrediënten. Ik zie hier inderdaad alleen maar verzorgende bestanddelen, zachte reinigers, en wat parfum. Parfum staat helaas wel redelijk hoog op de lijst, dus als je daar niet van houdt of niet goed tegen kunt, kun je deze shampoo beter overslaan.

De shampoo ziet er erg leuk uit, ruikt lekker maar niet overheersend en bevat alleen maar zachte reinigers. Maakt het mijn haar dan wel schoon? Jazeker. Mijn haar voelt na gebruik van deze shampoo niet squeeky clean, zoals ik dat bij andere shampoos wel eens heb gehad (en niet zo van hou), maar juist een beetje stug schoon. Een conditioner is dus geen overbodige luxe, al moet ik eerlijk bekennen dat ik die zelfs niet altijd heb gebruikt. Als ik wel een conditioner gebruik, valt het zoals normaal en als ik er geen gebruik, zit er wat meer volume in, maar voelt het ook een tikje droger aan. Het is maar net waar je zin in hebt :)

Omdat de shampoo een hele dunne substantie is, en niet heel hard schuimt, gebruik je al snel heel veel. Dat vind ik het enige minpunt aan deze shampoo: dat ik erg vaak een handje shampoo vol moet gooien per douchebeurt. Normaal gesproken gooi ik een goede klodder shampoo in mijn ene hand en verdeel dit dan over en door mijn haar met mijn andere hand. Bij Burt’s Bees babyshampoo kan dit niet. De substantie is zó dun, echt bijna water, dat je je hand niet zo vol kunt gooien als normaal en dus een keer of drie/vier wat shampoo in je hand moet pakken. Nu ga ik daar natuurlijk niet dood aan (thank goodness), maar leuk is anders.

Eindoordeel:

Burt’s Bees Baby Bee ziet er schattig uit en ruikt lekker subtiel naar honing. Op het beetje parfum na, zitten er geen irriterende stoffen in, en het maakt je huid en haar schoon met zachte reinigers en verzorgende bestanddelen. Zonder conditioner kan je haar wat droog aanvoelen, maar op mijn haar heb ik hier geen last van gehad. De substantie is erg dun, en dat in combinatie met de zachte reinigers (die ervoor zorgen dat je veel product gebruikt) zorgen ervoor dat je vaak wat shampoo bij moet pakken. Dit is niet heel storend, maar wel een beetje jammer. Burt’s Bees Baby Bee kost normaal 13,20 euro en dat vind ik veel geld voor een shampoo. Granted, deze shampoo maakt je haar op een zachte en eerlijke wijze schoon, maar je doet er niet heel lang mee. Ik heb de shampoo met 70% korting gekocht voor 3,95 en dat vind ik er een mooie prijs voor.
Voor de juiste prijs vind ik het een okee shampoo, maar voor 13,20 euro vind ik het meh. Daar zijn alle bonuspunten al bij inbegrepen ;)

Heb jij wel eens een babyshampoo gebruikt? (En dan niet voor je kwasten).

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

20 gedachtes over “Review – Burt’s Bees Baby Bee Shampoo

  1. Nog nooit geprobeerd! Ik gebruik standaard Andrélon. Ik vind Zwitsal wel altijd super lekker ruiken! Ik hou ook niet zo van overheersende geuren. Jammer dat ie prijzig is, maar hij lijkt me wel heel fijn :) En sinds zaterdag weet ik door jullie het verschil tussen harde reinigers en zachte reinigers ;)

  2. Ik kende alleen de lipbutter/balm van Burts Bee’s, ik wist helemaal niet dat ze meer hadden. Klinkt op zich wel goed, alleen inderdaad jammer van de prijs!

  3. ja ik gebruik af en toe wel babyshampoo, vind het gewoon zo heerlijk ruiken :D maar 13,20 is best wel een serieuze prijs, dan sla ik deze toch over al ziet hij er nog zo schattig uit!

share the love...

