Review – Handcrème Couvent des Minimes

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag review ik de Baume du Jardinier van Couvent des Minimes. Wat een chique mond vol! Benieuwd of het ook wat is? Lees dan snel verder…

Dit is hem dan, de 25 ml tube handcrème van Couvent des Minimes. Wat ik al vermoedde, werd via de website van Couvent des Minimes bevestigd: behalve dat het een Frans merk is, is het ook onderdeel van de l’Occitane groep. Aha! Van de l’Occitane handcrème ben ik ook fan, en ook dit merk claimt te werken met goede natuurlijke ingrediënten. Ik was benieuwd!

Op de tube staat dat de handcrème 20% sheaboter bevat en daarnaast ook nog maar liefst zeven (!) magische planten. Eh. Magisch?

Hier worden de ‘magische’ planten even vermeld, het gaat om:

Mimosa Tenuiflora – mimosaplant
Verbena Officinalis – verbena kruid, ofwel vervain (Vampire Diaries!)
Anthemis Nobilis – kamilleplant
Althaea Officinalis – marshmellow plant. Eh, wat? Extract van de wortels werkte blijkbaar goed tegen keelpijn en dit werd gebruikt in recepten. Later werd daar eiwit meringue aan toegevoegd en kregen we de marshmellow zoals we die nu kennen. Je leert nog eens wat van handcrème, leuk!
Calendula Officinalis – marigold of goudsbloem
Melissa Officinalis – citroenbalsemplant, uit de muntfamilie, werkt antibacterieel
Rosmarinus Officinalis – roosmarijn kruid, ook uit de muntfamilie

Klinkt goed allemaal, maar hoe zit het met de concentraties van deze goodies? Ik heb alle natuurlijke ingrediënten in de lijst onderstreept in onderstaande afbeelding:

Zoals je ziet zit er vooral veel sheaboter en mimosa schors extract in, de overige ingrediënten staan eigenlijk al te ver naar onder om echt goed hun werking te kunnen verrichten. Wel staat Dimethicone vrij hoog op de ingrediëntenlijst, en dit bestanddeel zorgt voor vochtbehoud in de huid, dus dat is wel mooi meegenomen.

Al met al ziet de ingrediëntenlijst er dus wel ok uit, maar niet zo spectaculair als Couvent des Minimes je wil doen geloven. Ook las ik dat Mimosa eigenlijk alleen in Brazilië en vergelijkbare klimaten (dus niet Frankrijk) echt goed groeit, dus dat ze alle ingrediënten uit hun tuin halen, klopt niet helemaal, al had ik dat ook niet verwacht.

De werking is echter fenomenaal. Ik vind hem inderdaad vergelijkbaar met mijn l’Occitane handcrème, maar dan nog nét een tikkeltje beter! De Baume du Jardinier voedt mijn handen als een tierelier en laat ze lekker verzorgd en goed ruikend achter. De handcrème ruikt namelijk lekker fris, naar citroentjes! Dat zal die Melissa wel zijn ;) De handcrème trekt snel in, maar houdt de huid van mijn handen wel heel lang lekker zacht en gevoed. Top!

Eindoordeel:

Ondanks dat ik niet gecharmeerd ben van fairy dusting (het promoten van een product om de fantastische ingrediënten die erin zitten, maar die echt in een veel te lage concentratie voorkomen om hun werking te kunnen doen), heeft de werking van de handcrème me echt overtuigd. De Baume du Jardinier van Couvent des Minimes is echt een dikke yay! De handcrème werkt lekker, voedt mijn handen goed, trekt snel in en ruikt ook prettig. Voor 4,75 euro heb je een tube zoals die van mij, van 25 ml, en voor 11,90 euro krijg je zelfs 75 ml. Een goede prijs voor een goede handcrème als je het mij vraagt.

Heb jij wel eens iets van Couvent des Minimes gebruikt? Wat is jouw favoriete handcrème?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

18 gedachtes over “Review – Handcrème Couvent des Minimes

  1. Mijn favoriet is de handcreme van Janzen. De zelfde eigenschappen als je in je review vermeld maar dan heb je 75 ml voor € 5,95

  2. Oeh, dat klinkt goed! Ik ben echt erg benieuwd. Ik moet zeggen dat ik de l’occitane handcreme ook nog nooit heb gebruikt, maar die staat nog wel op mijn lijstje. Misschien dat ik die schrap en deze er voor in de plaats zet!

share the love...

