Stash – mijn skincare van nu

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Benieuwd welke producten ik dagelijks op mijn gezicht smeer? Vandaag zal ik het je vertellen. Ik gebruik nog steeds geen tonic, maar wel een hele hoop andere producten. Kijk snel mee!

In dit mandje bewaar ik mijn skincare producten. De grote Biotherm cleansing milk fles past er niet helemaal in, maar die verhuist toch elke avond weer naar de douche dus dat is geen probleem ;) Eigenlijk gebruik ik qua gezichtreiniging maar echt de basis, terwijl ik voor de verzorging van mijn huid wat meer gebruik.

Laten we beginnen met de reiniging: dit is de Biotherm Biosource softening cleansing milk die ik een poosje geleden bij de Sephora kocht. Jeetje, ik zie nu dat ik hem al in februari kocht en dat ik hem nu dus al 2,5 maand gebruik! Hij bevalt in elk geval goed, ik gebruik hem iedere ochtend met koud water en elke avond onder de douche om mijn make-up eraf te halen. Soms heb ik twee pompjes nodig, als ik bijvoorbeeld echt heel veel make-up op heb, of wat hardnekkige producten zoals gelliner of een lastige lipstick, maar meestal – en ’s morgens sowieso altijd – heb ik aan één pompje genoeg. De softening cleansing milk maakt lekker schoon, zonder harde reinigers en met een piepklein beetje parfum. Ook voedt het mijn huid een beetje. Lekker spul!

’s Morgens ga ik dan verder met mijn nieuwere aanwinst, de Olaz total effects 7-in-1 vochtinbrengende crème anti-veroudering met spf 15, een review vindt je hier. De crème voedt goed, maar niet teveel, en beschermt mijn huid tegen huidveroudering en verbranding door de zon. Omdat er geen parfum in zit, ruikt hij alleen niet zo lekker en hoewel ik daar geen last van heb, vindt mijn vriend het echt verschrikkelijk. Waarschijnlijk wordt dit versterkt door de niacinamide die erin zit, die mijn huid lichtjes peelt terwijl ik de crème op heb. Tja. Zijn probleem ;)

’s Avonds kies ik voor de Natural Intensive dagcrème van dr. van der Hoog. Dagcrème? Yup. Hij is voedend genoeg om met dit weer een nachtcrème te zijn en spf zit er toch niet in, de hoofdreden voor mij om de Olaz crème aan te schaffen. Hij ruikt erg lekker, en hier zit dus wel parfum in.

Onder mijn ogen gebruik ik de Natural Intensive ooggel van dr. van der Hoog, ’s morgens en ’s avonds. Het is een lekkere ooggel, zoals je hier ook al kon lezen, maar voor in de winter voedt hij echt niet goed genoeg. Nu begint hij wat beter aan te sluiten op de behoeften van mijn ooghuid.

Naast deze basisverzorging gebruik ik nog een aantal andere, aanvullende, producten. Dit is de eerste: het Smoothing Eye Serum van Snowberry. Dit is echt heerlijk spul! Helaas betaal je voor een tubetje van 15 ml (twee keer zo groot als deze) ongeveer dertig euro. Slik. Maar aan de andere kant, doe je er wel ongelofelijk lang mee. Zeker als je het, zoals ik, niet elke dag gebruikt, maar alleen als mijn huid daar echt behoefte aan heeft. Heerlijk spul.

Zo af en toe, ongeveer twee keer per drie weken, gebruik ik ook deze Daily (ahum) Microfoliant van Dermalogica. Dagelijks gebruiken vind ik echt overbodig, maar eens in de zoveel tijd vind ik het wel lekker. Ik laat de kraan dan druppelen, schud wat poeder in het kommetje van mijn hand en laat hier een paar druppels water op vallen. Dat breng ik dan met ronddraaiende bewegingen aan op mijn gezicht, en voeg telkens wat water toe als het wat droog wordt, totdat alle korreltjes zo ongeveer zijn opgelost. Lekker, maar ik vind hem niet zo speciaal dat ik de fullsize ervan zal kopen.

Dan hebben we nog een gezichtsserum, Kiehl’s Powerful-Strength Line-Reducing Concentrate. Ook lekekr spul. Maar Lidewij, hoeveel lijntjes heb jij nou helemaal? Geen, eigenlijk, behalve rond mijn ooghoeken. Maar daar is dit serum ook niet voor: het is gewoon een voedend serum met een hoge concentrate Vitamine C, ruim 10%, en dat is goed voor.. tja, van alles! Including onzuiverheden, waar ik af en toe ook nog mee te maken heb.

En last but not least: mijn lippen vragen ook om wat extra verzorging. Vaak smeer ik ze daarom ’s nachts in met deze Honey bronze lip nectar van The Body Shop. Na de Bloggersmeeting liepen we nog even door de Body Shop en hij is nog steeds te koop, voor 9 euro, yay! In deze lipgloss (want dat is het eigenlijk) zit een goede concentratie honing en dat verzorgt mijn lippen supergoed! Als ik velletjes heb en de lipgloss ’s nachts op doe, hangen de velletjes als losse stukjes aan mijn lippen als ik ’s morgens wakker word (klinkt lekker he :P), en daaronder vind ik dan heerlijke zachte lippen! Als ik (nog) geen velletjes heb, maar wel droge lippen, dan zorgt de lipgloss ervoor dat ik geen velletjes krijg en mijn droge lippen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Heerlijk!

Dit is dus de skincare die ik op dit moment gebruik. Zoals je ziet gebruik ik slechts één reinigingsproduct wat voor mij de klus klaart. Daarnaast gebruik ik veel hydraterende producten en af en toe wat aanvullende serums.

Wat voor skincare gebruik jij op dit moment? Gebruik jij meer reinigingsproducten? En gebruik je een serum?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

30 gedachtes over “Stash – mijn skincare van nu

  1. Leuk om te lezen!! Waarom gebruik je eigenlijk geen tonic? Ben wel benieuwd hihi :-) ik ben trouwens op je blog gekomen doordat ik toevallig op youtube filmpjes van je zag! Vind dat je erg leuke video’s maakt! :-) ben nu ook wel benieuwd naar je blog!

    • Hee, wat leuk! Dankje :D ik gebruik geen tonic omdat ik de juiste nog niet heb gevonden en mijn skincare routine nu eigenlijk wel ok is. Het is altijd nog beter om geen tonic te gebruiken, dan eentje die bomvol alcohol zit, daarom ben ik er mee gestopt.

      • Ik gebruik die van The Body Shop in aloe vera. Hij is wel prijzig namelijl €10 maar wel vrij van alcohol en parfum. Ik vind ‘m echt super fijn!

  2. die dermologica heb ik een reactie op gehad jammer genoeg, ik kreeg er een heerlijk zacht huidje van, maar helaas ook een heleboel uitslag :(

  3. Yay! Die ooggel gebruik ik ook :) lekker fris he dat metalen balletje? :D maar ik ben het eens dat ie in de winter toch niet genoeg is. :/ En die lip nectar ziet er zo voedend uit… en tasty ook voor ene of andere rede.

  4. Dat zijn aardig wat producten. Ik gebruik eigenlijk vrij weinig, op het moment dat ik ineens producten ga gebruiken om mijn gezicht te reinigen krijg ik alleen maar puisten en onzuiverheden. Klinkt gek, maar helaas heb ik nog steeds geen wondermiddelen gevonden. Poor me

  5. Wat een mooie verzameling ;-) ! Ik gebruik een tonic van Nivea, een dagcrème van Avène, (heel af en toe) een serum van Bioderma. En sinds vorig weekend (toen iemand er mij attent op wees dat ik rimpels op mijn voorhoofd heb!!!) denk ik na over een anti rimpelcrème ofzo. Weet jij of dat al te vroeg is voor een (bijna) 24-jarige? Tips ? :-)

    • Hmm, klinkt ook lekker, al ben ik geen fan van Nivea. Anti-rimpelcrème werkt eigenlijk nooit zo goed, je hebt crèmes die huidveroudering tegengaan, en crèmes die supergoed voeden (voor als je ‘oudere’ huid droog wordt). Die Olaz crème werkt bijvoorbeeld tegen huidveroudering met de SPF en niacinamide, en die gebruik ik (23) ook gewoon! En diegene die zei dat je rimpels hebt zou ik gauw even een klap verkopen, maar dat is puur persoonlijk ;)

  6. Goh, wat een mooie producten gebruik je. Zelf gebruik ik wel meer reinigingsproducten, ik heb het idee dat mijn huid daar wel van opknapt. Ik gebruik dagelijks een cleansing milk en tonic en vaak (zo om de dag) ook nog een facewash. Qua verzorging gebruik ik een voedende dag- en nachtcreme, oogcreme, maar eigenlijk geen serum.

    • Dankje! Ben er zelf ook wel blij mee ^^ jij hebt ook een heel ander huidtype dan ik denk ik, dus logisch dat we andere producten gebruiken! Serum is ook heel persoonlijk of je er wat aan hebt, en of je crèmes je genoeg voeden of niet natuurlijk.

  7. leuke post! Wat een fijne producten :)
    Eigenlijk gebruik ik alleen altijd mijn dagcreme van garnier en op z’n tijd een lekker maskertje.. en wat reinigingsproducten. misschien moet ik er eigenlijk nu wel (31) iets anti-verouderingsachtigs aan toevoegen :p

    • Wat grappig dat iedereen andere producten gebruikt, sommige mensen schrikken van mij als ik zef dat ik geen tonic gebruik, en ik ben verbaasd dat jij geen nachtcrème gebruikt, hihi. Het kan natuurlijk dat je huid het zelf allemaal hartstikke goed regelt, maar ik zou wel voor een andere dagcrème gaan denk ik, want ik weet niet of Garnier je alles kan bieden wat je nodig hebt. En ook een lekkere oogcrème, om rimpels nog wat langer weg te houden ;)

share the love...

