Pastime – Movies #3

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Ik kijk zóveel films dat ik alweer een hele lijst voor jullie heb verzameld. Benieuwd naar wat ik allemaal heb bekeken? Lees dan snel verder!

Als eerste keek ik de laatste Twilight film met mijn vriend, en we wisten allebei eigenlijk niet zo goed waarom. We zijn absoluut geen fans van Kristen met-maar-één-uitdrukking-op-haar-hoofd. Okee, vooruit, misschien dat ze er twee heeft. Maar we zijn dus geen fans, en eigenlijk heb ik me de hele film wel een beetje gestoord aan haar. We hebben de film vooral gekeken om het verhaal een beetje af te sluiten, en omdat we de andere films dus ook hebben gekeken. Deze film draait allemaal om de vampierbaby die Kristen en RobPats hebben gemaakt, en de nasty dingen die andere vampiers ermee willen doen. Hoewel het kind echt de belachelijkste naam ooit heeft, vind ik het wel een leuke uitbreiding in het verhaal. Verder vond ik de film echt niet speciaal, en net toen ik dacht dat er echte actie zou plaatsvinden, bleek het toch weer niet zo te zijn. Jammer, Twilight. Ik had gehoopt dat je laatste film wat beter zou zijn.

Dan Hitch, een echte girlflick! (Noem je dat zo?) Het is in elk geval een heerlijke meisjesfilm, met humor, romantiek en voor de verandering een niet heel voorspelbaar einde. Leuk! Ik dacht dat het einde heel lame zou zijn, maar het bleek toch anders te zijn, score! Het gaat over Hitch, gespeeld door Will Smith, die mensen voor een prijs aan elkaar koppelt. Cliënten komen bij hem als ze iemand op het oog hebben, maar er geen date mee kunnen krijgen. Hitch fixt het! Tot hij zelf verliefd wordt, op een journaliste, wiens vriendin net door Hitch gekoppeld is aan een wel hele foute man. Foute boel, maar gelukkig eindigen meisjesfilms altijd goed :) Leuke, luchtige film!

Next up: Django Unchained. Een hele zware, confronterende, maar ook mooie film over Django. Django is een zwarte man in het zuiden van Amerika, in 1858. Not a good place to be in die tijd. Maar gelukkig is daar dr. Schultz, die Django vrijkoopt en meeneemt om hem te helpen met zijn bounty hunter werk. Django wil zijn vrouw ook vrijkopen, en samen gaan ze dat fixen. Het is alleen wel ongelofelijk lastig, want Django en Schultz zijn door niemand eigenlijk geliefd. De witte mensen hebben een hekel aan Django, gewoon, omdat hij zwart is (nice world), en ook aan Schultz omdat hij Django helpt. De zwarte mensen hebben eigenlijk ook een hekel aan het duo, omdat Django zoveel dingen doet die ‘verboden’ zijn voor zwarte mensen. Tja.
Het is een prachtige Tarantino, met érg veel bloed, en een voortreffelijk einde. Aanrader als je zin hebt in een prachtige experience en een beetje bloed niet erg vindt.

Signs, een gouwe ouwe ;) Ik kijk eigenlijk altijd een mix van oude en nieuwe(re) films, met als voornaamste reden dat er simpelweg niet genoeg films worden gemaakt om mijn filmverslindingstempo bij te kunnen houden. Tuurlijk worden er wel films gemaakt, maar dan moeten ze ook nog goed én naar mijn smaak zijn. Vandaar dat er af en toe ééntje zoals Signs voorbij komt, een wat oudere film. Zoals jullie ondertussen wel weten, ben ik dol op science fiction en mystery, en laat dat nou precies het genre van de film zijn! Signs gaat over een alien invasion, en Mel Gibson wil zijn gezin natuurlijk beschermen. Het dochtertje vind ik heel schattig, want ze drinkt veel water, maar als haar glas even staat, vindt ze het ‘contaminated’. In de trailer hoor je haar ook zeggen: “There’s a monster outside my room, can I have a glass of water?” Ik bedoel, hoe cute is dat! In tegenstelling tot wat de trailer je wil doen geloven, is de film niet echt eng. Wel spannend, maar niet eng. Enjoy!

Als laatste keer ik Thor, weer zo’n lekkere Marvel-film. Ik heb de comics nooit gelezen, maar vind de films van de Marvel-verhalen wel altijd heel tof om te zien. Zo ook Thor, die gaat over, ja… Thor, met zijn blonde haren. Thor is stout geweest en wordt door zijn vader, de koning van Jotunheim, naar aarde verbannen, waar hij wordt aangereden door Natalie Portman, die daar onderzoek doet. Altijd leuk ;) Thor doet me een beetje denken aan Castiel en hoe hij ook geen drol begrijpt van hoe onze wereld werkt. Ik vind hem in het begin van de film lichtelijk irritant, en hij doet me een beetje denken aan de hoofdpersoon van Avatar, waar ik ook geen vrienden mee zou worden. Maar gelukkig trekt Thor wel bij en kan hij zijn wereld redden van de snode plannen die Loki heeft gemaakt.

Voor de tweede film is dat stoere lange haar trouwens wel een beetje misgegaan… Hij lijkt nu eerder op de zus van Natalie dan op haar lover ;)

Welke van deze films spreekt je het meest aan? Wat vindt je van Thor’s lange haar? ;)

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

25 gedachtes over “Pastime – Movies #3

  1. Ik vind films geweldig. Stiekem heb ik een hele film collectie. Eigenlijk wilde ik Twilight niet zien, want ik houd niet zo van films met vampieren en weerwolven enzo. Tot afgelopen kerstvakantie, ik verveelde me en ben toen maar gaan kijken. En eigenlijk vond ik het best wel leuk.

  2. De enige die ik nog niet gezien heb, is Django Unchained. Misschien wel een idee om die op mijn lijst te zetten! Brr signs vond ik super vet, maar ook best wel spannend ;) En Thor heb ik samen met Stein gekeken. Geweldige film vond ik dat. Trouwens Iron Man is ook een aanrader!

  3. Ik heb twilight, thor en hitch gezien. Ik ben wel een beetje twilight fan ik heb ook alle films maar vond de laatste inderdaad een beetje slap. Misschien komt dat ook doordat ik het boek al gelezen had. Will Smith is gewoon awesome dus daar valt niks over te klagen en thor, tja, sexy gewoon!

  4. Jeeej; ik was toe aan zo een lijstje! Was alweer door mijn rijtje met films heen. Vanavond ga ik Hitch kijken heb ik besloten!
    Django vond ik echt een hele goede Tarantino ♡.
    Heb je Het Bombardement al gezien? Ik zeg; niet doen. Heb van de week ook “Alleen maar nette mensen” gekeken die dan wel weer grappig was.

    • Ah, leuk om te horen! Ik verslind films echt, dus binnenkort kun je echt wel weer een nieuwe verwachten ;) ik kijk eigenlijk nooit Nederlandse films, omdat hier het aanbod en het budget toch zoveel minder is dat ze voor mij echt niet op kunnen tegen buitenlandse films. Maar over ‘alleen maar nette mensen’ heb ik wel goede dingen gehoord!

      • En dat vind ik dan weer de charme van de Nederlandse film… het kneuterige hihi.

        Alles is Familie is ook zo’n topper!

share the love...

