FOTD – Tropic Fever

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Toen ik laatst die mooie Pink Sunset look maakte met een Gosh trio mini palette, bedacht ik me ineens dat ik nóg zo’n palette had, en wel met nóg apartere kleuren. Namelijk geel, groen en blauw. Als dat maar goed gaat! Ik gaf mezelf weer een flinke schop onder de bips en heb ook met dit palette een leuke look in elkaar gezet, al zeg ik het zelf ;) Kijk snel mee!

Dit zijn alle producten die ik voor deze look heb gebruikt.

Ik begon met een andere blush dan ‘normaal’, namelijk de Framboise Attraction van Sephora. Zoals je kunt zien, is dit héél lang mijn enige echte blush geweest en heb ik hem maanden achter elkaar standaard gebruikt. Toen ik veel andere blushes kreeg verloor ik hem een beetje uit het oog, maar nu heb ik hem weer helemaal gevonden! Once again attracted to my framboise attraction ;)

Ook gebruikte ik weer highlighter uit het Matte & Shimmer cheek color doosje van The Body Shop.

Voor de look op mijn ogen begon ik natuurlijk met een oogschaduwbasis! Ik gebruikte de Primer Potion van Urban Decay.

Daarna gebruikte ik dit potlood van Evelien (hihi… ik blijf vinden dat het klinkt alsof ik iemands potlood heb gejat) om mijn bovenste waterlijn mee in te kleuren.

Urban Decay’s 24/7 Shadow Pencil in Sin gebruikte ik op de onderste waterlijn en in de binnenste ooghoek voor wat extra sparkle.

Ik gebruikte de twee matte highlighters, Kinky en Freestyle, uit mijn Smoked palette van Urban Decay om mijn wenkbrauwbot en binnenste ooghoek wat mee op te fleuren.

Toen pakte ik mijn Gosh palette erbij. Met de gele kleur zette ik mijn binnenste ooghoek aan en kleurde ik mijn gehele bewegend ooglid in. Daarna gebruikte ik de groene kleur als accentkleur in de buitenste hoek van mijn bewegend ooglid, en met de blauwe kleur zette ik mijn arcadeboog aan. Ik heb het idee dat mijn ooglooks altijd heel makkelijk zijn, jullie ook?

Zoals je ziet aan de swatches, zijn de kleuren wel goed op te bouwen in intensiteit. Dit heb ik dan ook gedaan, want met slechts één veeg was alleen de blauwe kleur goed aanwezig. De gele en de groene kleur heb ik in een laag of vier aangebracht, ook op mijn ogen.

Met Zoeva’s Jungle Fever oogpotlood trok ik een lijntje langs de bovenste wimpers.

En met Urban Decay’s 24/7 Shadow Pencil in Clash ging ik over Sin heen. Sin is nu dus volledig bedekt door de gele kleur uit het palette en Clash.

Omdat ik mijn ogen nog niet gedefinieerd genoeg vond, bracht ik nog een lijntje Sparkling Purple eyeliner aan van Make-Up Studio.

Daarna krulde ik mijn wimpers…

En bracht ik een goeie lik Masterpiece mascara aan van Max Factor.

Op mijn lippen bracht ik Kiss Kiss Hibiskiss aan van Catrice, een heerlijk fel kleurtje dat ook nog eens hartstikke goed blijft zitten. Dubbel score!

En zo is de look uiteindelijk geworden. Ik vind hem wel heel mooi gelukt, maar het is niet iets dat ik gewoon naar college zou dragen. Een feestje misschien wel, maar ook alleen als het in de zomer is ;) Ik vind dat ik het er nog mooi vanaf heb gebracht met zulke lastige kleuren, en ik heb (bijna) niet valsgespeeld, alleen de eyeliner heb ik in een donkerdere kleur gekozen, maar dat mag best van mezelf, hihi.

Wat vindt jij van mijn look? Vindt je deze mooier, of mijn Pink Sunset look?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

18 gedachtes over “FOTD – Tropic Fever

  1. Ik vind zelf de pink sunset look bij je mooier staan. Maar ik hou zelf wat meer van rustige looks. Dan kan pink sunset nog prima hihi. Maar deze look is ook erg leuk hoor! <3 (:

share the love...

