Review – John Frieda Blow Dry Lotion

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Over de John Frieda Blow Dry Lotion had ik al veel goeds gehoord voor ik hem kocht. Ondertussen kennen jullie me wel een beetje, en weet je natuurlijk allang dat ik niet zomaar iets koop voordat ik weet of het goed werkt of niet. Tenzij het bij Action is, want dan kost het toch geen drol ;) maar dat terzijde. De John Frieda Blow Dry Lotion kocht ik, zoals je hier kon zien, alweer anderhalve maand geleden. Want ondertussen weten jullie ook wel dat ik niet zomaar een review plaats als ik dingen niet door en door getest heb! Zo ook de John Frieda Blow Dry Lotion. Het eindoordeel? Lees snel verder!

Als eerste wil ik even zeggen dat ik het redelijk vervelend vind dat de ingrediënten van de Blow Dry Lotion niet op de verpakking te vinden zijn. Handig… Wel ruik ik veel alcohol als ik de lotion in mijn haren spray, en dat is natuurlijk meteen al geen pluspunt. Maar met dit product heb ik dus écht blind getest! Ik wist niet wat erin zat – okee, natuurlijk wel een beetje, want er zit dus sowieso alcohol in, maar het ruikt wel lekker, dus ook parfum. Ook zullen er vast siliconen in zitten en parabenen, maar verder weet ik het niet. Ik heb het product dus niet kunnen beoordelen op de ingrediënten, maar puur en alleen op de werking. Ben benieuwd!

Wat John Frieda voornamelijk belooft is meer volume op de kroon van je hoofd, waar we het willen hebben natuurlijk! Dan valt het zo prachtig :) Verder helpen zulke lotions meestal ook wel je haar sneller föhn-droog te krijgen, wat natuurlijk ook altijd mooi meegenomen is.

Op de volgende foto’s heb ik John Frieda’s Blow Dry Lotion allemaal gebruikt, maar wel allemaal onder andere omstandigheden:

De dag van de bloggersmeeting, dit is het einde van de dag, waarin ik vrij veel aan mijn haar heb gezeten. Hier heb ik het de avond vantevoren geföhnd.

Pink Sunset! Hier heb ik het ook de avond ervoor gewassen en geföhnd, maar nu heb ik er niet al een hele dag aan gezeten. Scheelt toch veel ;) en voor ik een FOTD foto maak, zitten mijn haren altijd in een knotje zodat ik mijn make-up makkelijk kan doen zonder mijn haar vol te smeren met blush en mascara. Als ik het dan uit het knotje haal, zit het altijd heel mooi, maar wel extra mooi met John Frieda.

En dan het grootste effect: als ik het die ochtend heb gewassen en geföhnd met John Frieda Blow Dry Lotion. WOW. Al zeg ik het zelf ;) Ook hier komt het natuurlijk weer net uit een knotje, maar er is toch veel verschil tussen deze foto en die ervoor!

En nog even ter vergelijking: hier heb ik mijn haren de avond ervoor gewassen, geen producten erin gestopt, en aan de lucht laten drogen. Ook hier komt het uit een knotje. Verschil, hè?

Okee, ik denk dat het wel duidelijk is! John Frieda Blow Dry Lotion kan een héle hoop extra volume aan je haar geven. Maar daar moet je wel wat voor over hebben. Ik was mijn haren het liefst ’s avonds, omdat ik het fijn vind om ’s avonds te douchen. Wat ik merk is dat mijn geföhnde coupe op zich de nacht wel overleeft (en meestal vind ik het de volgende ochtend mooier zitten dan de avond ervoor, I love my hair!), maar het effect van de Blow Dry Lotion overleeft de nacht niet. Als ik mijn haren ’s morgens was en föhn met de Blow Dry Lotion, is het effect fenomenaal. Maar als ik het de avond ervoor was en föhn met John Frieda’s Blow Dry Lotion, en dan ook nog eens de hele dag aan mijn haar zit (en door de wind loop), is het effect weer nergens te bekennen.

Eindoordeel:

Was je elke ochtend je haren? Föhn je elke ochtend je haren? Heb je 9,14 euro over voor een extra product? Dan is John Frieda Blow Dry Lotion iets voor jou. Zoals ik al vermoedde helpt de Blow Dry Lotion je haar ook wel sneller droog te worden door de föhn, maar om daar nou 9,14 aan uit te geven… Zou ik persoonlijk niet doen. Ben ik blij met mijn aankoop? Ja, nog steeds wel. Ook al was ik mijn haren niet elke ochtend, ik kán dus prachtig volume creëren door even een paar keer over mijn haar te sprayen en ze erna te föhnen, mocht ik daar een douchebeurt in de ochtend voor over hebben. En laten we niet vergeten dat ik er maar 5 euro voor heb betaald ;)
Voor als je je haren tóch al ’s morgens wast en föhnt: een hele dikke yay! Anders moet je even zelf bepalen of je het ervoor over hebt, maar een fijn product is het zeker!

Gebruik jij veel of weinig stylingproducten? Wanneer was jij je haren het liefst?

Liefs,
Lidewij

15 gedachtes over “Review – John Frieda Blow Dry Lotion

  1. Klinkt als een heel fijn product! maar ik douche inderdaad ook altijd ’s avonds en als het effect dan de volgende ochtend niet meer te zien is, is het een beetje zonde! Een kleine tip trouwens; In dit artikel, en ook in sommige anderen, zijn je foto’s erg groot. Ik weet niet of dit aan mijn laptop ligt? Maar ik zou moeten scrollen als ik de hele foto wil zien :)

  2. Ik gebruik een handje mousse op handdoekdroog haar en twee drupjes serum in de puntjes. That’s it. Geen tang, geen föhn en ik was het liefst ’s avonds mn haar, omdat het dan de volgende ochtend droog is en plat heeft gelegen. Dan blijft mijn slag er het beste in zitten.

  3. Je ziet duidelijk verschil :-) Ik föhn mijn haren sinds een half jaar niet meer. En, wat een verschil: meer haargroei en mijn haren zijn ook wat dikker geworden (minder haarverlies!). Ik ben er echt achtergekomen dat föhnen helemaal niet zo goed is :-(

share the love...

