Review – Lancôme Génifique

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Een hele poos geleden won in een enorm beautypakket, maar daarin allemaal héle toffe goodies. Ook zat er dit serum in: Génifique van Lancôme. Voor de oudere huid las ik op de verpakking, dus ik stopte hem lekker onderin de kast, voor later. Laatst las ik echter dat er helemaal niet echt ingrediënten in zitten die specifiek voor de rijpere huid zijn, en dat ik hem dus ook gewoon kon gebruiken. Want laten we eerlijk zijn, ik ben de 18 gepasserd en een serum
Je op zijn tijd is geen overbodige luxe meer. Benieuwd wat ik van dit énorm dure serum van Lancôme vind? Lees dan snel verder!

Allereerst de verpakking: die ziet er prachtig uit. Het is een zware, glazen fles, met een pipet als dop. Met het pipet breng je druppeltjes serum op je huid aan, of op je vingers en breng je het met je vingers aan op de huid. Op zich vind ik dit wel een leuk idee, maar praktisch is anders: het pipet druppelt, ook als je niet knijpt, want de volledige lengte van het pipet is ondergedompeld in serum als de fles dicht is. De buitenkant van het pipet is dus helemaal bedekt met serum als je het pipet eruit haalt, en dit druppelt dus naar beneden. Niet handig.

Wat ik ook niet handig vind, is dat de hele fles open is, als je het pipet (dat vastzit aan de dop, of eigenlijk gewoon de dop is) eruit haalt. Ik had verwacht dat er in zo’n ‘rijpere huid’ serum wel anti-oxidanten zouden zitten, en die gaan dan natuurlijk verloren.

Het serum is doorzichtig en, zoals je waarschijnlijk al vermoedde, best wel vloeibaar. Op mijn huid laat het zich makkelijk verdelen en uitsmeren, en aan één druppel per gezichtsvlak heb ik genoeg. Ik doe één druppel op mijn linkerwang, rechterwang, neus & kin, voorhoofd, hals, en decolleté. Met zes druppels serum ben ik dus helemaal voorzien! Hoewel het serum dus echt heel duur is, doe je er wel heel lang mee omdat zo ontzettend zuinig is.

Dan de ingrediënten. Die waren helaas wat lastig te fotograferen op de glanzende verpakking, maar ik heb m’n best gedaan ;)

– Aqua: water
– Bifida Ferment Lysate: Probiotica bacterie
– Glycerin: vochtinbrengend, trekt vocht aan uit de omgeving
– Alcohol Denat.: vorm van alcohol, heeft een ontsmettende en adstringerende werking
– Dimethicone: siliconenolie, zorgt ervoor dat je huid zacht aanvoelt en dat ze vocht vasthoudt
– Hydroxyethylpiperazine Ethane Sulfonic Acid: ph buffer
– Sodium Hyaluronate: een vorm van hyaluronzuur, sterke vochtinbrenger
– Phenoxyethanol: onderdeel van het conserveringsmiddel
– PEG-20 Methyl Glucose Sesquistearate: verzachter en cleanser
– PEG-60 Hydrogenated Castor Oil: wateroplosbare vorm van Castor olie/wonder olie
– Salicyloyl Phytosphingosine: een vorm van salicylzuur
– Ammonium Polyacryldimethyltauramide / Ammonium Polyacryloyldimethyl Taurate: emulgator/verdikker
– Limonene: onderdeel van de geurstof, parfum allergeen
– Xanthan Gum: Gelvormer
– Caprylyl Glycol: onderdeel van het conserveringsmiddel
– Octyldodecanol: emulgator, vergelijkbaar met stearyl alcohol, verzachter
– Citronellol: onderdeel van de geurstof, parfum allergeen
– Parfum/Fragrance: lekker luchtje
– Sodium Benzoate: onderdeel van het parfum

Zoals je ziet zitten er veel sterke vochtinbrengende en huidverbeterende ingrediënten in, die je huid lekker zullen verzorgen. Helaas zitten er ook veel parfumstoffen en andere irriterende stoffen, zoals alcohol, in. Jammer, Lancôme!

Als ik het serum gebruik, doe ik dat ’s avonds, en ik merk dat mijn huid dan eigenlijk geen behoefte meer heeft aan een nachtcrème. Nu gebruik ik sowieso een dagcrème zonder spf als nachtcrème (want what’s the difference, really?) maar mijn huid is na Génifique zó gevoed, dat dit echt overbodig wordt. Of dit nu een voordeel of een nadeel is, is persoonlijk. Sommige mensen willen echt elke avond een serum en een nachtcrème gebruiken, dan is Génfique wellicht teveel van het goede. Maar voor een hele droge huid kan het dan wel weer een uitkomst bieden! Ik heb namelijk een gemengde huid, die nog niet bejaard is, en aan alleen het serum heb ik ’s avonds echt voldoende.

Eindoordeel:

Génifique van Lancôme is qua ingrediënten echt een wandelende tweestrijd: aan de ene kant zitten er lekkere voedende en huidverbeterende stofjes in, aan de andere kant zit er veel alcohol en ook wat parfum in. Op mijn huid voelt het goed aan (natuurlijk ook door de siliconen), en voedt het mijn gemengde huid zó goed dat ik erna geen crème meer nodig heb. Echt huidverbetering heb ik niet waargenomen, maar eens in de zoveel tijd smeer ik Génifique. De verpakking had van mij een stuk praktischer gemogen, want hoewel hij niet schadelijk is voor de anti-oxidanten (want die zitten er niet in), sijpelt het serum wel langs het pipet naar beneden. Wel geeft de verpakking een luxe gevoel.
Al met al vind ik het een lekker product, maar omdat mijn huid (nog) geen behoefte heeft aan zoveel voeding, heb ik er niet veel baat bij. Heb je een droge, maar niet gevoelige huid? Dan is Génifique zeker wat voor jou. Als je daar ruim 80 euro voor over hebt, natuurlijk. Voor mij persoonlijk dus geen vereiste, maar als je huid er behoefte aan heeft kan het lekker zijn. Voor die prijs zou ik je echter aanraden iets anders op te zoeken. Een meh.

Wat denk je van Génifique? Zou jij hem proberen?

Liefs,
Lidewij

16 gedachtes over “Review – Lancôme Génifique

  1. Jammer dat hij niet zo heel goed werkte bij jou, maar gelukkig heb je hem gewonnen :). Ik heb hem ook een paar weken lang gebruikt toen mijn huid er best wel slecht uitzag (veel stress en drukke periode). Moet zeggen dat mijn huid er wel rustiger van geworden is. Wel jammer van de prijs, maar hij is wel zuinig in gebruik en ik gebruik hem ook niet heel vaak.

  2. Ik snap je meh gevoel. Ik zou hem te duur vinden om te testen hoewel ik best nieuwsgierig ben, maar door de prijs zou ik hem lekker in het schap laten staan en gebruik ik liever de Rosa Mosqueta Vitaliserende Gezichtsolie Parels van Weleda. Dat scheelt behoorlijk in prijs en merk ik duidelijk verschil van na 2 weken.

  3. ik heb het Advanced Night Repair Serum van Estee Lauder en dat is fantastisch. Dat is trouwens ook met een pipetje dat je eruit moet halen maar ik heb het nog nooit voorgehad dat ik zo serum morste..

  4. Ik denk dat ik hem idd te duur vind om “gewoon eens eventjes te proberen” Ik hou het wel bij mijn serum van Bioderma; goed genoeg om af en toe (idd, voor het slapengaan), te smeren :-)

share the love...

