so smitten… vergeten series in het zonnetje #2

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag is het weer tijd voor een aantal leuke series die van mij best eens in het zonnetje mogen worden gezet! Nu het mooie weer vanaf morgen weer over is, kun je natuurlijk lekker gaan snuffelen naar leuke zomeroutfits zoals ik gisteren heb gedaan, maar een leuke serie is ook niet verkeerd! Vandaag laat ik je vier series zien die me altijd aan het lachen maken, dus lees snel mee!

Ik begin met een serie die volgens mij niet heel veel mensen kennen, maar die wel superleuk is! King of Queens heeft in totaal maar liefst negen seizoenen gedraaid en ik heb ze alle negen al minstens vijf keer gezien. En hoewel ik ondertussen alle dialogen mee kan praten, lach ik me nog steeds in een scheur! Soms is de humor hartstikke flauw, maar ook dat is dan weer grappig. De serie gaat over een man, Doug, die net getrouwd is met Carrie en in de wijk Queens in New York is gaan wonen (hence the title). In de eerste aflevering is het meteen al raak: Carrie’s vader Arthur brandt zijn huis per ongeluk af en komt bij hen in huis wonen, en dan leren we alle personages goed kennen! Doug is een schat maar liegt alles aan elkaar (maar wel op een lieve manier, hij doet geen hele stoute dingen), Carrie kan daar vooral heel boos om worden, en Arthur is echt een gestoorde oude man. Met z’n drieën (en nog meer mensen, natuurlijk) maken ze van alles mee, en elke aflevering van elk seizoen lig ik weer in een scheur. Heerlijk hersenloos vermaak!
Favoriete personage: Arthur en Danny, Doug’s neef.

Dan: de Ellen Show! Hier word ik iedere werkdag supervrolijk van! Dit is natuurlijk totaal geen vergeten serie, maar ik vind hem zó leuk (en hij hoort ook echt in het rijtje met de meest hilarische series) dat ik hem er gewoon bij heb gestopt ;) In The Ellen Show, die door Ellen – Dorey – DeGeneres wordt gepresenteerd, gebeuren elke aflevering weer andere dingen: er worden sterren geïnterviewd, spelletjes gedaan, prijzen weggegeven, leuke clips bekeken, en gedanst. De positieve energie die Ellen constant in elke aflevering kan stoppen vind ik echt fenomenaal: van elke aflevering word ik hartstikke blij! Omdat het een talkshow-plus is, is er geen trailer van, maar hieronder is één van de grappigste rubrieken: Can Andy Say That? Andy is executive producer van de show en kan heel slecht tegen ‘vieze’ woorden. Watch en enjoy!
Favoriete personage: er zijn hier niet echt personages, maar ik vind Ellen (doh) en Andy superleuk!

Friends, wie kent hem niet? Net als King of Queens een serie die in de jaren negentig is begonnen, belachelijk veel seizoenen heeft gedraaid en hartstikke leuk is! Ik vind het een hele toffe serie om eens lekker lui op de bank te kijken / hangen met een enorme kop thee en reep chocola erbij. Echt zo’n serie die je kijkt tijdens wat me-time, of tijdens een avondje met vriendinnen. Het gaat over zes mensen die in New York wonen en vrienden worden en van alles meemaken, maar allemaal op een hele leuke en grappige manier. De personages zijn allemaal hartstikke leuk en samen is het echt een verzameling mafkezen ;)
Favoriete personage: Joey!

Als laatste nog een serie die nog steeds draait, net als The Ellen Show: The Graham Norton Show. Ook hier is er een host die een grappige talkshow heeft, alleen nu is het een Ier die ook veel Britse sterren interviewt. In de Graham Norton show zit ook altijd muziek aan het einde van de show, en er is vaak een mix van twee filmsterren met een comedian. Soms zijn die sterren Amerikaans, soms Brits (en ken ik ze niet), en de comedian is vaak Brits en ken ik ook niet. Maar het is eigenlijk altijd leuk, want de grappen zijn altijd goed ;) Hieronder zie je een fragment dat dit goed illustreert, want ik ken geen van de mannen (behalve Graham dan) en toch is het een grappig fragment :)
Favoriete personage: ook hier zijn er geen personages, maar het aller-aller-laatste wat er altijd gebeurt in de show is één of twee verhalen van mensen uit het publiek die in een speciale stoel achter de schermen gaan zitten en dan hun leukste verhaal kunnen vertellen. Graham Norton heeft dan een hendel naast hem staan, die hij kan gebruiken om die mensen in de stoel achterover te gooien, voor als hij het verhaal niet boeiend vindt. Klinkt cruel, is het ook een beetje, maar wel lachen!

Dit waren alweer vier series die me erg blij maken, ditmaal omdat ze me echt aan het lachen maken! Heerlijk om een seizoen van te kijken op een van de komende regenachtige dagen ;)

Wat is jouw favoriete comedy-serie? Welke van deze series zouden je leuk lijken om te zien?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

13 gedachtes over “so smitten… vergeten series in het zonnetje #2

  1. Haha, dat met Psy en Britney Spears was toen wel grappig :-)
    Friends: daar kan ik echt naar blijven kijken. Het blijft gewoon supergrappig :-) ! Verder heb ik ook nog wel eens zin in Sex and the City !

share the love...

