Review – yes to… Shampoo & conditioner duo

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Toen ik laatst in de Sephora was kocht ik dit Yes to Cucumber shampoo & conditioner duo voor de helft van de prijs. Yay! Omdat de douchegel wel goed beviel – die heb ik in de Tomatoes versie – was ik heel benieuwd naar de shampoos van het merk. Toen ik ze in de aanbieding bij Sephora zag, was ik natuurlijk meteen verkocht! Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!

Laten we beginnen met de verpakking. Zoals je kunt zien, is ook dit een enorme fles van maar liefst 500 ml. Enorm natuurlijk, en voordelig voor de prijs die je ervoor betaalt (zeker als ze in de aanbieding zijn) maar het zijn wel monsters van flessen! Momenteel heb ik dus drie van die reuzen in de douchecabine staan, en veel plek is er niet meer over ;)

De Yes to Cucumbers shampoo belooft je gekleurde haar te beschermen, onder andere met het centaurea extract. Ik kon niet veel vinden over de werking van centaurea (ofwel korenbloem) op haarkleur, maar ik heb wel kunnen vinden dat het een redelijk duur ingrediënt is, en dat het een kalmerende werking heeft. Of het de pigmenten in mijn haar zo kan kalmeren dat ze lekker rustig nog een maandje in mijn haren blijven zitten betwijfel ik, maar het is in elk geval een prettig ingrediënt.

Dit is de volledige ingrediëntenlijst van de shampoo. Zoals je ziet zit het korenbloemextract ook ontzettend hoog in de lijst en is er dus geen sprake van fairy dusting – waar ik overigens echt niet van hou. Verder zie je er vier zachte reinigers staan (Sodium Coco-Sulfate, Lauryl Glucoside, Decyl Glucoside, en Glyceryl Stearate), en een heleboel lekkere fruit- en olie-extracten! Yummie! Verder zit er nog een piepklein beetje parfum in, dat het overigens heerlijk naar komkommers doet ruiken, een emulsie-stabilisator en een preservative dat ervoor zorgt dat de shampoo langer goed blijft. De geur van de shampoo (en de conditioner, want ze ruiken exact hetzelfde) doen me heel erg denken aan de komkommermelk van de Hema die ik heel lang heb gebruikt om mijn make-up te verwijderen. Lekker! Komkommer vind ik sowieso een erg prettige, zachte, maar toch frisse geur, die ik erg lekker vind ik verzorgingsproducten. Score!

Ook de conditioner is zo’n enorme 500ml fles, en is in hetzelfde groene thema uitgevoerd. De conditioner belooft ongeveer hetzelfde als de shampoo, namelijk zacht zijn voor je gekleurde lokken. De conditioner voegt daar ook nog eens aan toe dat het groene thee extract voor extra glans zal zorgen, en dat maakt me blij!

Net als bij de shampoo bestaat ongeveer 90% van de ingrediëntenlijst uit lekkere verzorgende ingrediënten en extracten. Wel staat het groene thee extract pas halverwege de lijst en dat valt me een beetje tegen. Van een ingrediënt waarmee wordt gepronkt op de voorkant van een fles, wil ik natuurlijk wel dat er een goede hoeveelheid in zit! Behalve het ontbreken van de reinigers en het toevoegen van groene thee extract zit er weinig verschil in de shampoo en de conditioner van de Yes to Cucumbers lijn. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel prettig, want dat betekent dat ze allebei je haren goed verzorgen en geen van beiden je haar hard reinigen. Yay!

Eindoordeel:

De Yes to Cucumbers shampoo & conditioner set verzorgt mijn haren goed en wast ze lekker schoon zonder uit te drogen. Pluspunt! Ook krijg je veel waar voor je geld, maar liefst 500ml voor nog geen zeven euro. Hoppa. Nu ik de set een poos gebruik, merk ik dat mijn haar ook een stuk meer volume lijkt te krijgen. In het begin leek het wat droog aan te voelen, maar dat leek alleen zo doordat de haren een hele dot siliconen over zich heen misten, en alleen dat gladde effect misten en niet de hydratatie. Ook merk ik dat mijn haar langer ‘mee’ lijkt te gaan: ik hoef het niet meer per sé om de dag te wassen! Kijk, daar word ik nou blij van. Een betaalbare shampoo & conditioner zonder harde reinigers, boordevol met voedende ingrediënten, en die ook nog eens heel veel goeds doet voor je haar. En dikkere YAY dan deze kun je niet krijgen!

Heb jij weleens een shampoo zonder harde reinigers geprobeerd? Heb jij je ideale shampoo al gevonden?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

14 gedachtes over “Review – yes to… Shampoo & conditioner duo

  1. Ik heb heeeeel lang de Yes to Tomatoes gebruikt en die was erg fijn, alleen bleek ik uiteindelijk niet tegen tomaat te kunnen…? Hij ruikt wel lekker!

share the love...

