Pastime – films #4

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Ik heb weer zóveel films gekeken laatst, dat ik alweer een artikel heb voor jullie. Als het teveel wordt, moet je het even laten weten hoor ;) Lees snel verder voor de films van de laatste tijd!

Je zag hem hierboven al: ik heb Wreck-It Ralph gekeken! En wat was dat een leuke film! Het is een animatiefilm over Ralph, een character uit een arcade videospel genaamd Fix-It Felix. Ralph wrecked de boel en de speler die het spel speelt, speelt met Felix en fixt de boel weer. Doe je dit binnen een bepaalde tijd, dan krijg je een medaille. Klinkt leuk, maar de andere characters in het spel moeten niet zoveel hebben van Ralph, en daarom wil hij ook een medaille winnen. Hij bedenkt een plan en besluit de medaille in een ander spel te halen, maar dat gaat natuurlijk hartstikke mis. Onderweg ontmoet hij Vanellope von Schweetz, een meisje met een grote mond in een soort Candy Crush-achtig racespel, en samen fixen ze die hap. Heel leuk, lief, en grappig. Wederom een prachtige Disney film.

Ook keek ik Phone Booth, je weet wel, die wat oudere film met Colin Farrell, waar hij eigenlijk de hele film in een, tja, phone booth staat. Ik vind het leuk dat Kiefer Sutherland ook in deze film speelt, want ik ben lichtelijk Kiefer-fan ;) en, als je 24 ook hebt gezien, weet je dat hij heel goed kan schreeuwen en intimideren, precies wat hij in deze film ook doet. Het motief ben ik een beetje kwijt (Kiefer zegt in de film wel wat zijn reden is, maar wat hij eraan heeft snap ik nog steeds niet) maar Kiefer wil dus dat Farrell in die telefooncel blijft staan en met hem aan de lijn blijft. Ik had de film spannender verwacht, maar deze film krijgt het niet zo heel goed voor elkaar een spannende film te maken met iemand die eigenlijk constant op dezelfde plek staat. Dit is wel mogelijk, want Buried kreeg dat wel voor elkaar! Ook zijn er een paar dingen in de film die niet helemaal kloppen. Politie die Farrell verdenkt van een moord met een sniper rifle die je echt niet zomaar verstopt in een glazen hokje, en Kiefer die je constant zijn rifle hoort reloaden maar niet hoort schieten… klopt niet helemaal! Jammer, maar helaas. Het was alsnog een oké film, maar het hele spannende dat ik had verwacht kwam ik helaas niet tegen in Phone Booth.

Dan twee films van een reeks, namelijk Iron Man 1 & 2! Ik vind Marvel films over het algemeen super, en zo ook Iron Man! Tony Stark is echt een baas en ik vind het cool dat hij dat pak voor zichzelf in elkaar heeft weten te knutselen in een of andere grot in Oezbekistan. Oja, het verhaal: Tony Stark is een multimiljonair met zijn bedrijf in wapens. Een groepering uit het Midden-Oosten is het er niet mee eens dat ze niet alle wapens van Tony kunnen kopen (de meesten hebben ze blijkbaar toch kunnen krijgen), en ze kidnappen Tony en dwingen hem zijn laatste wapen nogmaals te bouwen, en dan voor hen. In plaats daarvan bouwt Tony een dikke suit en schiet hij zijn weg naar buiten. Klein detail: er is wat metaalscherf in zijn lijf gekomen tijdens de explosie toen ze hem kidnapten en zonder batterij in zijn lijf zal het zijn hart in gaan. Oeps! In deel 1 zie je hoe hij Iron Man wordt, en in deel 2 zie je wat de mensen die het er niet mee eens zijn doen. Leuke en vermakelijke film met hier en daar wat actie (verwacht geen minutenlang geknal), veel special effects, en hele leuke gadgets.

Als een-na-laatste een film waar ik niet heel wild van werd: Fast & Furious 1. Ik vind de Fast & Furious films over het algemeen wel ok, niet heel spannend, maar ook niet zo saai dat ik ze niet wil zien. Wel vind ik het jammer dat de films, zeker nu er al zes van zijn (en zeven staat alweer op de planning…), het verhaal iedere keer een beetje hetzelfde is. Er moet geraced worden, en de nieuwe hoofdpersoon gaat dat even fixen in een oude auto en zonder ervaring. Yeah right. Desalniettemin heb ik me wel degelijk vermaakt met de film, maar het is wel jammer dat het niet wat meer en beter is uitgewerkt. Oja, en Vin Diesel zorgt altijd voor bonuspunten! (Net als Michelle Rodriguez sinds kort) niet dat ik hem heel knap vind, maar hij is zo stoer! Oh, en die Papi van Prison Break zit erin ;)

De laatste film is toch wel de topper van vandaag: Cloud Atlas! Ik vind het heel lastig om te omschrijven wat voor soort film het is en waarom hij zo mooi is. Ik heb geprobeerd een zo goed mogelijke trailer te vinden van de film, zodat je een beetje een voorproefje krijgt van de film. Hij zit in elk geval bomvol drama (maar niet het GTST-soort), en prachtige muziek. Normaal gesproken ben ik daar niet echt fan van (ik hou bijvoorbeeld ook niet van musicals), maar dit is gecomponeerd en zo ongelofelijk prachtig dat ik er echt de soundtrack van wil hebben.
De film vertelt verschillende verhalen in verschillende settings en tijden met telkens dezelfde acteurs. Wut? Yep. De gehele cast vervult drie tot zes rollen, met Tom Hanks en Halle Berry als grote sterren van de show. Ik vind het prachtig om tijdens de aftiteling alle characters die ze hebben gespeeld voorbij te zien komen en heb genoten van het acteerwerk. Ik vind het dan ook onterecht dat ze vrij weinig awards hebben gewonnen! Voor een Golden Globe zijn ze alleen genomineerd en die heeft de film niet gewonnen, en verder hebben ze alleen wat kleine prijzen en awards gewonnen. Vreemd! Ik vind het een prachtige film die echt iedereen gezien moet hebben. Dus ga hem kijken vanavond! Al is het alleen al omdat ik bij het uitzoeken van de trailer alweer met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen zit. Prachtig.

Welke film heb jij als laatste gezien? Wat is jouw ultieme film-aanrader?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

19 gedachtes over “Pastime – films #4

  1. Wil jij niet zo over Fast and the Furious praten. Ik bedoel, Vin Diesel. Kom op. Dat verhaal is allang niet meer boeiend. Het gaat om 2 uur naar zijn goddelijke lichaam kijken. Ik bedoel. Vin Diesel. Kom op. Dat moet je toch wel wat doen? Toch? Iets?

  2. Iron man 1 &2 heb ik gezien, super leuk & alle fast& Furious delen. Laatst met me vriend de nieuwst nr 6 in de bios gezien, i’m in love with all the karakters in the movie, en gelukkig is michealle (Letty) weer terug,

  3. Vanavond maar eens proberen om Wreck it Ralph te gaan kijken of Cloud Atlas. Ook al wil ik heel graag beginnen met Dexter :)

share the love...

