Nieuw haar! Met Garnier Nutrisse Ultra Color in Nectarine – mini review

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

nutrisse ultra color nectarine

Okee, ik heb natuurlijk niet écht nieuw haar, ik heb gewoon nog mijn oude haren. Maar ze zitten wel in een nieuw jasje! Afgelopen december liet ik er een hele hoop afknippen voor Stichting Haarwensen, en nu het kort is wil ik niets liever dan kleur. Ongeveer een week geleden kleurde ik mijn haar en ik ben er super blij mee! Omdat ik het zelf ook altijd spannend vind welke kleur het nu uiteindelijk zal worden, heb ik overal foto’s van gemaakt. Voor alle andere twijfelkonten en nieuwsgierige aagjes: dit is mijn nieuwe haar en zo heb ik het ‘gemaakt’:

De kleur die ik uitkoos is 7.64 ofwel Nectarine. Het is een hele warme koperrode kleur en als je me al wat langer volgt of kent, weet je dat ik dat hartstikke mooi vind! Maar om nou haar tot je ellebogen in de rode verf te stoppen als je nog niet weet hoe het je staat is toch wel een hele grote sprong in het diepe. Nu met mijn korte(re) koppie durfde ik het eindelijk aan, en vooral nu het lekker weer is wilde ik wel een wat lichtere kleur dan dat hele donkere roodbruin dat ik eerst in mijn haar stopte. Time for a change!

Hier zie je hoe mijn haar er vorige week nog uitzag: een beetje donkerblond met een rode gloed en vooral veel uitgroei. Ik vind die rode gloed in mijn lok rechts op de foto wel heel mooi en ik hoopte echt dat mijn haar ongeveer zo zou worden!

Volgens het pakje zou mijn haar best wel rood worden en niet zo heel donker. Hoe donker het precies uit zou vallen wist ik niet echt, want mijn haar is lichter dan het middelste plaatje, maar zeker niet zo licht als het onderste plaatje. Spannend!

Hier zit mijn haar in de verf. Mijn vriend verft mijn haar altijd, super chill! Ik kan gewoon lekker zitten terwijl mijn haren worden gedaan, ik heb er geen rotzooi of gedoe mee, én het kost niet zoveel en ik kan lekker thuis blijven. Oh yeah. Maar de verf zelf was wel heel oranje! Er staat altijd op het pakje dat dat niets zegt over de uiteindelijke kleur, maar ik schrok toch best een beetje! Ook was de substantie veel meer jelly dan die van andere soorten haarverf die ik voorheen gebruikt heb, en was ook ongeveer mijn halve gezicht, nek en oor-region oranje. Dat heb ik er wel even afgepoetst voor de foto ;)

En zo is het dan geworden! Ik ben er super blij mee! Ik heb rood haar altijd onwijs mooi gevonden, en nu heb ik het zelf :D Wel is het helaas zo dat rood pigment heel snel uit je haar verdwijnt (in tegenstelling tot groen, dat echt super hardnekkig blijft zitten, heb ik gehoord van Anouchka). Maar nu kan ik dus wel goed uittesten of de Yes to Cucumbers shampoo & conditioner set daadwerkelijk helpt met het vasthouden van mijn kleurtje. Ik hoop het!

Er staan nog een paar uitspraken op de verpakking waar ik nog wat aandacht aan wil geven, namelijk dat je haar gevoed wordt door de verf, en dat je een intens rode kleur krijgt, ook op wat donkerder haar. Dat gevoedde klopt gedeeltelijk, en dat is ook best logisch. Er zit inderdaad lekker spul in de verf dat het 1) wat minder doet stinken en 2) je haar lekker verzorgt. Maar je smeert natuurlijk nog steeds ammoniak (en zelfs waterstofperoxide!) in je haar, dus eigenlijk zorgt het ervoor dat je haar niet extra droog wordt door het verven. Pluspunt!
Ook zorgt de waterstofperoxide er dus voor dat je haar licht gebleekt wordt en daarom krijg je zo’n intense kleur, zelfs op donker haar. Nice!

En voor degenen die de verf ook willen gaan gebruiken: doen! Het is echt heel intens en mooi. Maar ik wil je wel waarschuwen dat je haar de eerste paar wasbeurten oranje blijft afgeven. Bij mij kwam er pas na 4-5 keer wassen geen oranje water meer uit mijn haar na het wassen. Ook tijdens het uitspoelen heb ik wel drie keer geshampood, want het schuim bleef maar oranje kleuren! Het kan natuurlijk te maken hebben met de Yes to Cucumbers shampoo en de zachte reinigers die erin zitten (met het uitspoelen heb ik overigens wel een SLES shampoo gebruikt), maar ik raad je aan om de komende tijd even met een oude handdoek je haar te drogen en voorzichtig te doen met je pasgewassen haar. Ik was mijn haar altijd ’s avonds en heb telkens met een handdoek op mijn kussen geslapen, maar als je het ’s morgens wast kan het wat lastiger zijn.

Ik ben dus wel blij met mijn haarkleur, maar ik denk dat ik voor de volgende keer toch een andere verf ga proberen. Telkens met een handdoek op mijn kussen slapen is ook zo’n gedoe ;) Maar ik vind het heel stoer rood geworden!

Wat vindt jij ervan? Kleur jij je haar?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

30 gedachtes over “Nieuw haar! Met Garnier Nutrisse Ultra Color in Nectarine – mini review

  1. Echt super tof! Ik wil mijn haar ook rood verven (zo fel als Rihanna), jammer dat ik er waarschijnlijk zo bleek van word. Daarom ga ik het ook maar niet doen, maar hé dromen mag:)

  2. Zo, dat is nog eens een kleurtje! Ik vind het je echt heel tof staan! Zelf heb ik mijn haar nu al meer dan een jaar niet geverfd en ik heb nu echt zo ongeveer mijn eigen kleur weer terug. Ik moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind, het scheelt zoveel gedoe en geld. Misschien wil ik nog wel zo’n ombre effect, zit je ook niet zo met uitgroei :)

  3. Supergaaf! Hele mooie kleur!

    Ik kleur mijn haar zelf altijd met henna. Heeft als voordeel dat het je haar verzorgt ipv beschadigd en de kleur blijft heel lang intens en mooi. En nog leuker. Het is supercheap! Je moet wel zeker weten dat je rood wil blijven, want oververven met chemische verf is lastig. :P

share the love...

