Review – Hand- en nagelcrème Hegron Action

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Voor vandaag heb ik een handcrème gereviewed. Een handcrème?? hoor ik jullie denken… ja, want ook als het weer wat beter is krijg ik droge handen; eigenlijk heb ik alleen als het lente of herfst is geen droge handen. In de winter worden ze namelijk droog van de buitenkou en het weer, en in de zomer worden ze droog omdat ik mijn handen dan best vaak was. Tijd voor een nieuwe handcrème dus, want in mijn vorige opgemaakt filmpje kon je zien dat mijn geliefde l’Occitane handcrème toch echt helemaal op was. Laatst was ik weer in de Action en zag ik deze handcrème van Hegron. Omdat ik er al veel goeds over had gelezen, bijvoorbeeld bij Evelien, besloot ik hem mee te nemen. Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!

Dit is wat Hegron er zelf over zegt:

Hegron hand- en nagel crème met panthenol en het co-enzym Q10, hydrateert en beschermt de huid. Panthenol en Q10 zorgen voor het versterken van de nagels en gaat veroudering van de huid tegen. Deze crème trekt snel in de huid, maakt de handen zacht en soepel en verstevigt de nagels.

Ingrediënten:

– Aqua
– Glyceryl Stearate SE (hydrateert)
– Ethylhexyl Stearate (hydrateert)
– Paraffinum Liquidum (minerale olie, vormt een barrière op de huid zodat deze minder vocht verliest, maar niet vochtinbrengend)
– Glycerin (vochtinbrengend)
– Cetyl Alcohol (stabilisator)
– Caprylic/Capric Triglyceride (werkt hetzelfde als minerale olie)
– Cera Microcrystalline (stabilisator)
– Dimethicone (hydrateert)
– Stearic Acid (zorgt dat het geheel een emulsie blijft)
– Palmitic Acid (zorgt dat het een emulsie blijft en dat het ondoorzichtig is)
– Panthenol (hydrateert)
– Ubiquinone (Q-10, anti-oxidant)
– Parfum
– Sodium Polyacrylate (emulsie stabilisator)
– Phenylethanol (een alcohol met bloemengeur)
– PPG-2-Methyl Ether (zorgt ervoor dat andere bestanddelen oplossen)
– Methylisothiazolinone (conserveermiddel)
– Tetrasodium EDTA (conserveermiddel)
– Sodium Hydroxide (pH regulator)

Informatie van cosmeticsinfo.org, beautyjournaal, wikipedia, en skinnovators.

Zoals je ziet zitten er veel verzorgende bestanddelen in, hoewel de Q-10 en panthenol waarmee geadverteerd wordt wel in redelijk lage concentratie aanwezig zijn.

De substantie van de handcrème is niet heel dik en niet heel dun, en dat vind ik precies goed. Als het een heel dikke substantie is, duurt het vaak ook heel lang voor de crème is ingetrokken, en een hele dunne crème voedt vaak weer niet genoeg.

De crème voedt mijn handen goed, zeker goed genoeg voor dit weer, en heeft een typische crème-geur. Ik vind het niet storend, maar ook niet enorm lekker. De crème smeert goed uit, trekt snel in, en laat mijn handen dan licht geurig en gehydrateerd achter.

Eindoordeel:

Ik vind de hand- en nagelcrème van Hegron een fijn product. Ik ben er niet heel wild van, maar hij doet wat ik ervan verwacht: hij hydrateert mijn handen. Ook trekt de crème snel in en heb ik niet snel weer een nieuwe dosis handcrème nodig. Op mijn nagels merk ik niet bijzonder veel verschil, maar die van mij zijn dan ook enorm droog; ik denk niet dat deze crème daar tegen opgewassen is ;) En het beste is natuurlijk het typische Action-prijsje dat bij deze tube hoort: voor 0,99 euro heb je een tube handcrème van 100 ml. Als dat geen yay is, weet ik het ook niet meer!

Gebruik jij nu ook nog handcrème? Wat is jouw favoriet?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

13 gedachtes over “Review – Hand- en nagelcrème Hegron Action

  1. Hij doet voor mijn nagels ook vrij weinig, maar het feit dat ‘ie zo budgetproof is, heerlijk ruikt (ja ik ben echt dol op de geur, hihi) en snel intrekt maakt hem tot één van m’n favorieten! <3

share the love...

