Stash – skincare: zonnebrand

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag wil ik even de aandacht vragen voor iets heel belangrijks, wat zelfs beautybloggers volgens mij nog eens vergeten! Een product dat ervoor kan zorgen dat je huid langer mooi, jong, en onbeschadigd blijft. Een product dat rimpels uit kan stellen en de huid langer behoud van vochtarm worden dan welke crème ook. Ik heb het natuurlijk over zonnebrandproducten! Lees snel verder voor mijn tips en de zonnebrandproducten die ik gebruik.

Er zijn natuurlijk veel verschillende manieren om je huid te beschermen tegen de schadelijke invloed van de zon. Je kunt in de schaduw gaan zitten, tussen 11 uur ’s morgens en 15 uur ’s middags sowieso de zon vermijden, je huid bedekken, en een zonnebril dragen. Maar de zon is ook heel goed voor ons lichaam! We moeten alleen onze huid goed beschermen, en dit kan het beste met een zonnebrandproduct.

Hierboven zie je Solar Expertise van L’Oreal, met spf 20. Spf 20 is niet heel hoog, en de meningen en theorieën verschillen over hoe lang je nu precies in de zon kunt zitten met een bepaalde spf, maar met spf 20 kun je zeker even vooruit. De Solar Expertise is fijn omdat hij lekker uitsmeert en snel intrekt.

L’Oreal zegt zelf ook dat de zonnemelk beschermt tegen huidveroudering door de zon en hydrateert. Mooi, want de zon droogt je huid natuurlijk ook uit.

Hierboven zie je die ingrediënten van de zonnebrandcrème, voor de liefhebbers. Normaal gesproken zou ik je, als het een crème of shampoo was geweest, zo kunnen vertellen of het qua ingrediënten een goed product is of niet, maar ik moet bekennen dat ik van zonnebrandingrediënten geen kaas heb gegeten. Maar dit zit er dus allemaal in ;)

Deze van No-Ad vind ik er fijn, en hartstikke betaalbaar! Het is twee keer dezelfde zonnebrand, maar de linkse fles bevat een luchtigere versie in sprayvorm, en rechts zie je een tube met crème. Ik vind de spray erg fijn om mee te nemen en tussendoor nog wat bij te sprayen, maar de crème in de tube geeft me echt een beschermd gevoel. De spray trekt wat sneller in dan de crème, maar bij beiden duurt het niet lang.

Dit zijn de ingrediënten van de spray.

En deze bestanddelen zitten in de crème.

Ook heb ik nog deze mini van Biotherm, die eigenlijk standaard in mijn tas aanwezig is zodra de zon begint te schijnen. Je weet maar nooit of je toevallig een plekje bent vergeten en als je je huid droog of trekkerig voelt worden, kun je haar het beste meteen insmeren. Vandaar deze kleine rakker ;) De citrusgeur had van mij niet gehoeven, maar hij is wel heel handig om mee te nemen!

De ingrediëntenlijst van de zonnemelk van Biotherm.

Voor het écht zware geschut is er deze stick van Planter’s, die biedt maar liefst spf 50!

Ook al zo’n lekker klein meeneem-ding! Deze zit in mijn andere tas ;) Hij is wat plakkeriger dan de andere zonnebrandcrèmes en -lotions, maar biedt natuurlijk ook meer bescherming. Dus als ik weet dat de zonnekracht erg hoog zal zijn en ik veel buiten zal zijn, zorg ik dat deze stick in de buurt is.

De ingrediënten, voor de liefhebbers :)

Wat natuurlijk ook niet mag ontbreken is after sun! Hierboven zie je de aftersun van No-Ad, maar dat je per sé een aftersun product moet gebruiken na het zonnen is een grote fabel. Je kunt je huid natuurlijk ook gewoon verzorgen met een lekkere bodylotion of -butter, en juist bodylotions kun je parfumvrij vinden, iets wat je in aftersun niet snel tegen zal komen. Juist als je huid geïrriteerd is door de zon is het natuurlijk belangrijk haar niet verder te irriteren met parfum, dus als je een parfumvrije bodylotion hebt, gebruik die dan! Het zal erg verkoelend en verzorgend werken, want de zon droogt je huid uit en die kan echt wel een vochtboost gebruiken na een dagje strand!

Hier zie je de ingrediënten van de aftersun van No-Ad.

Dit zijn de zonnebrandproducten die ik gebruik, en meteen als de eerste zonnestralen verschijnen voel ik me schuldig dat ik ze nog niet heb gebruikt. Dat zit dus wel snor! Het schijnt dat het risico op huidkanker onwijs wordt verhoogd met elke keer dat je verbrand, ofwel een zogeheten cumulatieve factor. Het is dus heel belangrijk om je altijd voldoende te beschermen tegen de zon, ook al ga je maar een uurtje naar het strand of naar het terras! Ook alle verbrandingen die je als kind hebt opgelopen dragen hieraan bij, en mijn handen gaan altijd jeuken als ik kinderen onbeschermd in de zon zie lopen… Dus spread the word en smeer je in!

Smeer jij je altijd goed in? Hecht je veel waarde aan een ‘gezond’ bruin kleurtje?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

16 gedachtes over “Stash – skincare: zonnebrand

  1. Ik let er nu heel erg op, om zonnebrand te smeren. Vooral op mijn gezicht! Op zonnige dagen doe ik gewoon geen foundation op, maar smeer ik met zonnebrand! :-)

  2. Ik verbrand heel erg snel dus ik probeer er wel altijd aan te denken. Ik vind een bruin kleurtje altijd wel prachtig staan maar ik weet dat het voor mij niet echt weggelegd is. Ik ben of spook of kreeft dus ja. Het is jammer dat een witte huid altijd lelijk word gevonden hier.

  3. Ik probeer er tegenwoordig wel wat meer aan te denken.. Maar als ik echt de zon in ga smeer ik me sowieso in, want ik verbrand als een tierelier. Bij gewoon even naar buiten voor een boodschap ofzo vergeet ik het te vaak!

  4. Wat goed dat je een post doet over zonnebrand en leuk om te zien welke plakkers jij in je stash hebt, want plakken doen ze ;p

share the love...

