Pastime – Films #5

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Het is weer tijd voor films! Tenminste, voor mij wel! Als het jullie iets teveel wordt, kun je dat gewoon laten weten, dan zal ik wat minder film-artikelen schrijven. Ik vind zelf ook dat ik best snel alweer een artikel heb, maar ik heb nu eenmaal alweer vijf films gekeken en meer dan vijf films per artikel wordt wel heel veel. Anyway, ik heb er dus alweer vijf veralonden! Lees snel verder welke films ik heb gezien en wat ik ervan vond!

Als eerste keek ik The Departed, een crime/drama/thriller met Matt Damon, Leonardo DiCaprio, en Jack Nicholson. Het gaat om de maffia, waar Jack Nicholson hoofd van is. Matt Damon gaat infiltreren bij de mafia en is eigenlijk spion voor de politie, terwijl Leonardo DiCaprio bij de politie gaat, maar eigenlijk voor de mafia is. Beiden komen erachter dat er een mol is aan hun kant en dit zorgt voor een superspannende film!

De volgende film die ik zag was The Aviator en ik moet bekennen dat ik niet wist dat deze film ging over Howard Hughes, degene die het vliegtuig as we know it heeft uitgevonden/bedacht/gerealiseerd. Mijn vriend heeft hier even heel hard om gelachen, maar ik had echt geen idee wie Howard Hughes is. Nu wel! Je ziet Leonardo DiCaprio (alweer, wat een straf..) als Hughes, een rijkeluiskind dat films maakt. Ze filmen echt jaren omdat DiCaprio alles perfect wil hebben, tot aan de wolken toe (hij maakt de film Hell’s Angels, met zweefvliegtuigen). Als de film dan eindelijk klaar is, komen net de eerste films uit waar geluid bij zit, en wil hij eigenlijk alles opnieuw doen – perfectionist! Je ziet in deze film hoe hij én een beetje cuckoo wordt, maar wel op een briljant plan komt!

Ook zag ik The Da Vinci Code, die volgens mij iedereen wel kent. De film gaat over Robert Langdon, gespeeld door Tom Hanks, die symbologist is. Hij wordt in een moordzaak binnengehaald door de politie om ze te helpen met het ontcijferen van vreemde tekens… of toch niet? Hoe langer je kijkt, hoe meer Langdon en de aardige detective Sophie Neveu (gespeeld door Audrey Tatou) te weten komen over een enorm complot. Mooi omdat er veel Bijbelse verwijzingen in zijn verwerkt (doh) en ook veel kunst. Mijn ckv-hartje ging even sneller kloppen!

Toen we The Da Vinci Code hadden gezien, hadden we de smaak goed te pakken en hebben we meteen de Bluray van Angels & Demons (of, zoals ik hem noem: angelos & demolos – vraag me niet waarom) opgezocht. Oh yeah! Deze vind ik misschien nog wel leuker dan The Da Vinci Code, want I love raadsels! In deze film is Audrey Tatou helaas niet meer van de partij en haar hele personage is vervangen door een andere vrouwelijke partner in crime van Tom Hanks. Maar als goedmaker zit Ewan McGregor in Angels & Demons, dus pluspunten voor de cast ;) In deze film gaan ze vier mysterieuze raadsels oplossen die uiteindelijk leiden naar één enorm raadsel. Spannend, en een verrassend einde!

De laatste film die we keken in deze rits was A Good Day to Die Hard. Voor wie de Die Hard-serie niet kent: het is een vette actiefilm met Bruce Willis. Je weet wel, die kale ;) De Die Hard films vind ik altijd heerlijk om te kijken! Lekker chillen met een oké verhaal, veel actie en niet te ingewikkeld dus je hoeft niet echt op te letten. Héérlijk om te kijken als je echt even wat ongecompliceerd entertainment nodig hebt. Ik bedoel, Angels & Demons vind ik geweldig, maar daar is het wel nog opletten geblazen voor je het verhaal kwijt bent. Bij A Good Day to Die Hard is dit niet het geval. In deze Die Hard gaat Willis samen met zijn zoon het gevecht tegen evil dudes aan, en ook deze film is weer hartstikke leuk om te zien.

Welke film lijkt je het leukst? Heb je één van deze films ook laatst gezien?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

11 gedachtes over “Pastime – Films #5

  1. the departed, the da vinci code en the aviator heb ik ook alledrie gezien en vond ze stuk voor stuk heel erg goed, mar the aviator op nummer één :)

share the love...

