Review – Essence Nail Cuticle Remover Gel

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Voor vandaag heb ik eindelijk eens deze all-time favoriet in de review gestopt: het gaat om de Essence Nail Cuticle Remover Gel. Ik vond hem jááren geleden eens voor 50 cent in de grabbelbak bij Kruidvat en sindsdien ben ik hem blijven kopen. Waarom? Lees snel verder, dan vertel ik het!

De Nail Cuticle Remover Gel van Essence zit in een doorzichtige tube en lijkt een beetje op een lipgloss tube. Alleen de substantie die erin zit is héél licht geel! Het kleeft wel ongeveer even hard als sommige lipglossjes ;) Aan de onderkant zie je een tuutje, waarmee je de gel heel makkelijk op je nagelriemen aan kunt brengen. Easy Peasy!

Dit is wat Essence er zelf over zegt:

Fast-acting gel to gently soften and remove excess cuticles. The moisturizing formula cares the cuticle skin at the same time.

Apply a thin strip onto your nail cuticles, wait for 1-2 minutes, then gently push back cuticles with the integrated pusher tip. Wash hands after usage.

Je brengt de gel dus in een dun laagje aan op je nagelriemen en wacht dan een aantal minuten. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik moet dingen altijd een stuk langer in laten trekken dan op de verpakking staat. Bij masker, bodylotions, haarmaskers, en dus ook bij deze Nail Cuticle Remover Gel. Ik laat hem meestal vijf minuten intrekken, waarna ik met mijn duimnagel van de andere hand de nagelriemen voorzichtig terugduw. Het geïntegreerde tipje zou op zich ook prima werken, maar met mijn eigen duimnagel voel ik toch beter aan hoe hard ik kan duwen.

Eindoordeel:

Ik vind de Nail Cuticle Remover Gel van Essence superfijn werken, en een tube – waar je echt heel lang mee doet! – kost maar 1,79 euro. Ik vind de gel zelfs zó goed, dat ik hem ook heb weggegeven in mijn 3-maanden-blogverjaardag winactie! De gel brengt makkelijk aan door het dunne tuutje, maakt mijn nagelriemen goed zacht, maar verzorgt ze tegelijk ook lekker. Ze zijn dan lekker zacht en laten zich gemakkelijk terugduwen. Ik ben zeer tevreden! Van mij krijgt de Nail Cuticle Remover Gel van Essence een yay!

Gebruik jij een product om je nagelriemen mee terug te duwen? Vindt jij ook altijd allerlei leuke producten in de grabbelbakken?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

19 gedachtes over “Review – Essence Nail Cuticle Remover Gel

    • Dat kan ook goed kloppen! Douchen maakt je nagels ook wat zachter, dus waarom je nagelriemen niet ook ;) maar het is lekker spul om ’s avonds op de bank even te gebruiken vind ik!

  1. Klinkt goed, nog nooit van gehoord! Ik druk mijn nagelriemen meestal gewoon achteruit met een speciale tool daarvoor.

  2. Ik hoef mijn nagelriemen nooit terug te duwen, geen idee waarom niet haha. Maar het product klinkt enorm fijn.

share the love...

