Boots Botanics Intensive Nourishing Serum

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Vandaag wil ik jullie vertellen over het Intensive Nourishing Serum van de Botanics lijn van Boots. Boots is een van oorsprong Brits merk dat nu ook op redelijk veel plaatsen te koop is in Nederland (helaas (nog) niet in België). De apotheek – want dat is het origineel, je kunt er nu nog steeds terecht voor medicijnen – verkoopt allerlei leuke merken, maar heeft ook een eigen merk dat goed loopt en veel fijne producten heeft. Ik kocht een poos geleden het Intensive Nourishing Serum en wil daar mijn mening over delen! Lees snel verder wat ik ervan vind!

Ik kocht het serum omdat ik gebruik kon maken van een 1+1 korting die op dat moment gold en ik een nieuwe reiniger wilde proberen. Dit is al best een poos geleden, want de reiniger heb ik een poos geleden al naar het ga-ik-niet-meer-gebruiken-hoekje verhuisd, maar het gebruiken van het serum kwam er telkens niet van.

Tot ik laatst mijn beautykastje aan het opruimen was en het serum weer tegenkwam. Toch maar eens proberen!

Boots zegt zelf over het serum dat het vol zit met plant extracten “at levels that really work”, “combined and formulated for unbeatable product performance.”

“This intensive serum with murumuru butter softens and moisturizes while alfalfa extract boosts collagen to help reduce the appearance of lines and wrinkles. A brightening complex tackles melanin in the skin to even out skin tone leaving skin looking brighter and more youthful.”

Ik ben benieuwd!

Ik zoek vaak voor ik een nieuw product koop en/of gebruik, even of Paula (daar is ze weer!) er iets over heeft geschreven. Dat heeft ze! Dit is wat Paula over het serum van Boots zegt:

“Labeling this a serum is not accurate because texture- and formula-wise it is best described as a traditional moisturizer for normal to dry skin not prone to breakouts. Skin will get some antioxidant benefit from the olive oil it contains, but the amount of vitamin C is unimpressive and not enough to be part of the company’s so called “brightening complex” that this is supposed to contain. This isn’t a bad moisturizer for the money, but it doesn’t live up to the claims on the label and is outpaced by many other well-formulated products for about the same cost.”

Dat is niet heel positief, maar dit wist ik dus al voor ik begon met het testen van het product. Ik heb het dan ook niet als serum, maar als nachtcrème gebruikt – ik wil het niet als dagcrème gebruiken omdat ik ten eerste een hele fijn heb (Olaz!), en ten tweede omdat er geen SPF in zit. Dus bracht ik het product elke avond aan als nachtcrème. Het is een luchtige gel, die prettig aanvoelt op de huid, niet plakt, en snel intrekt. Ik heb aan drie pompjes genoeg voor mijn gezicht, hals, en decolleté. Ook gebruik ik het product als oogcrème, zowel ’s morgens als ’s avonds.

Laten we even naar de ingrediënten kijken!

– Water
– Glycerin (vochtinbrengend)
– Olea Europaea (Olive) Fruit Oil (houdt vocht vast)
– Astrocaryum Murumuru Butter (vochtinbrengend)
– Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil (licht exfoliërend)
– Sodium Polyacrylate (emulsie stabilisator)
– Ascorbyl Glucoside (een vorm van vitamine C die gebonden is met glucose. Een anti-oxidant)
– Butylene Glycol (emulsie stabilisator)
– Methylparaben (conserveermiddel)
– Xanthan Gum (emulsie stabilisator)
– Potassium Sorbate (conserveermiddel)
– Fragrance (parfum)
– Ethylparaben (conserveermiddel)
– Potassium Hydroxide (pH regulator)
– Medicago Sativa (Alfalfa) Extract (alfalfa extract, kan niet vinden wat het doet – volgens mij doet het niet zoveel)
– Tetrasodium EDTA (conserveermiddel)
– Dipropylene Glycol (zorgt dat het geheel een emulsie blijft)
– Agarum Cribosum (een soort alg, werkt als anti-oxidant)
– Phenoxyethanol (conserveermiddel)
– Citronellol (geurstof)
– Butylparaben (conserveermiddel)
– Propylparaben (conserveermiddel)
– Isobutylparaben (conserveermiddel)

Als ik zo naar de ingrediënten kijk, snap ik Paula’s argument. Er zitten vooral vochtvasthoudende ingrediënten in, en slechts één anti-oxidant in een werkende hoeveelheid. De rest van de lijst bestaat vooral uit stabilisatoren en conserveermiddelen. Het nut van het alfalfa extract en de alg (Agarum Cribosum) snap ik niet helemaal, want beiden doen ze bijzonder weinig. Het ziet er vooral spannend uit, denk ik.

Eindoordeel:

Voor 9,99 euro koop je in de Boots apotheek een serum dat eigenlijk een moisturizer is, en ook goed werkt als oogcrème. Het crèmepje voedt de huid lekker, maar niet té, trekt snel in en voelt prettig aan op de huid. Het is geen serum, want meer dan wat vocht inbrengen doet het eigenlijk niet, maar so what? Zolang je onthoudt dat je geen wonderen van het product moet verwachten kan dat geen kwaad. Ik heb de crème nu al een paar maanden getest en ik vind het een prettig product. Elke avond gebruik ik het op mijn gezicht, hals, en decolleté, en elke ochtend en avond breng ik het aan onder mijn ogen, en het voedt de huid goed.

Ik denk dat de formule te luchtig zal zijn voor droge huidjes, maar mijn gecombineerde/normale huid komt hier prima de nacht mee door. De verpakking vind ik er netjes uitzien en het pompje werkt prettig en hygiënisch – ook al zaten er na een week al twee grote barsten in de dop, dus die had wel wat steviger gemogen. Grote veranderingen zoals Boots die belooft heb ik helaas niet gezien, maar die had ik ook niet verwacht. Het is niet wat het belooft te zijn, maar ik vind het Intensive Nourishing Serum van Boots Botanics toch een fijn product. Een yay!

Ben jij weleens gefopt door de naam van een product? Heb je weleens iets van Boots geprobeerd?

Liefs,
Lidewij

15 gedachtes over “Boots Botanics Intensive Nourishing Serum

  1. Ik ontdekte Boots in Bangkok, de nourishing night cream van Botanics vind ik super! Hoop hem nu te kunnen kopen in Nederland aangezien ik geen verkooppunten gevonden heb in België

  2. Pingback: Tag – 38 beauty questions | so... Lidewij

  3. Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets van Boots heb gebruikt en dat ik eigenlijk niet eens wist dat ze tegenwoordig ook verkooppunten in Nederland hebben! Dat is dan wel weer erg leuk om te horen :)
    Het serum klinkt niet heel spannend, maar aan de andere kant is dat voor 10 euro ook weer niet heel gek volgens mij. Voor mijn droge huid zal het waarschijnlijk op zichzelf niet voldoende zijn, dus ik weet niet of het dan wel een interessant product is

share the love...

