Pastime – Films #6

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Daar zijn we weer! Hoewel ik ook een aantal hele toffe nieuwe series heb ontdekt (daarover later uiteraard meer!) heb ik ook weer heel wat films versleten! Vandaag laat ik je weer de vier laatste films zien die ik bekeken heb, dus lees snel verder!

Als eerste zag ik Bullet to the Head, losjes gebaseerd op een comic. En zoals je al kon zien zit Sylvester Stallone in deze film; ik vind hem zo leuk! Ik zag hem volgens mij het eerst in de Rocky films, en sindsdien vind ik het een hele leuke acteur. De film gaat over Syllie, die een hitman speelt. Als hij en zijn partner een dirty cop uitschakelen, worden ze zelf het doelwit van een aanval, waarbij Syl’s partner doodgaat. Ai. De oud-partner van de politieagent gaat ondertussen ook op onderzoek uit en komt erachter dat Stallone er van alles mee te maken had. Samen komen ze erachter wie hen bespeelt en gaan ze achter deze bad guy aan.
Bullet to the Head is een leuke, niet-teveel-over-nadenken actiefilm, met als plus natuurlijk Stallone :) Het verhaal gaat niet diep (maar wanneer wel bij een actiefilm), maar de actie en spanning zit er wel goed in! Het gevecht tussen Stallone en de bad guy (die ook Khal Drogo speelt (of eh, speelde, afhankelijk van welk seizoen je bekijkt) in Game of Thrones) is ontzettend stoer.

Ook keek ik Hansel & Gretel: Witch Hunters, die ik ook heel leuk vond! Het gaat over, jawel, Hansel & Gretel, oftewel Hans en Grietje. En Hans en Grietje zijn, zoals de titel al doet vermoeden, witch hunters. Best een leuke twist aan het verhaal, als je het mij vraagt! Hans & Grietje hebben van heksen jagen hun dagelijkse bezigheid gemaakt en ze staan er ook bekend om. Als ze dus in een dorp terecht komen waar belachelijk veel kinderen worden vermist, gaan ze op onderzoek uit.
De film biedt een leuke combinatie van fantasy, horror, en actie en natuurlijk zijn de leuke acteurs die erin spelen ook niet verkeerd! Zo vind ik Gemma Arterton (Gretel) en Jeremy Renner (Hansel) hartstikke leuk, maar ook Famke Janssen (evil heks) speelt in de film.

Nog meer heksen! Drie deze keer, in Oz, the great and powerful. Het begint allemaal met Oz (Jamer Franco! Gotta love James Franco), die een goochelaar is, en eigenlijk ook best een zwendelaar. Als hij weer eens vlucht voor boze mensen – dit keer in een luchtballon – komt hij door een storm in Oz terecht. De inwoners van Oz hopen al jaren op een wizard die hen van de evil heks kan verlossen, en als Oz daar naar beneden kukelt denken ze dat hij het is. Hij speelt het spelletje mee, tot hij erachter komt dat hij de heks moet verslaan. Ondanks dat hij niet veel meer kan dan konijntjes uit zijn hoed halen, wordt Franco toch ‘great and powerful’-waardig. Toffe film!
Ik vind eigenlijk alle acteurs hier super, en dat maakt het geheel helemaal leuk om naar te kijken! De film speelt zich af in een fantasy wereld, en zit boordevol fantasyinwoners en -decors, waar ik helemaal blij van word, want het is hartstikke leuk gedaan. Het is een beetje een zoetsappige film, maar dat komt door het originele verhaal. Ik vind het een hele mooie film om te zien, en raad hem aan voor een avondje magische feel-good.

En dan de laatste van de rij: Identity Thief. Wat heb ik me hier rotgelachen! De film gaat over een goudeerlijke en arme man, Sandy Bigelow Patterson (gespeeld door Jason Bateman), wiens identiteit gestolen is door Diana (Melissa McCarthy). Sandy gaat naar de politie, maar krijgt daar weinig gehoor omdat het niet in dezelfde staat is. Nou ja zeg! Als hij zelf de persoon die zijn identiteit heeft gestolen naar het politiebureau kan brengen, zal alles wel worden opgelost. Sandy denkt daar geen twee keer over na en vertrekt naar Florida, om daar de nep-Sandy op te pakken en mee te nemen, maar… dat loopt toch even anders dan gepland. De eerste helft van de film heb ik me echt heel erg geërgerd aan Diana (het lef! het lef om van die arme man zijn identiteit te stelen en hem de schuld in te jagen!!), maar naar mate de film vordert wordt alles beter, en ook Diana. Must-see als je een avond heerlijk wilt lachen en – uiteindelijk – een feel-good film wilt zien.

Welke film(s) heb jij ook gezien? Wat zou jij doen als je Sandy was?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

15 gedachtes over “Pastime – Films #6

  1. Ohh, Silvester is inderdaad leuk! Ik heb hem toen ook gespot in Rocky, maar ook in the Expendables ofzo.. maar die wil ik ook wel zien. He is so handsome. Oh en Identity Thief.. hilarische trailer. :’) Ik keek gister Parker, echt een nice movie! Jason Statham.. oh sexy beast!

share the love...

