Tag – 38 beauty questions

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Ladies! De 38-beauty-questions-tag gaat heel beautyland rond en ik dacht dat het leuk zou zijn om zo’n tag ook eens te doen als hij nog rondgaat en niet twee maanden later ;) Dus bij deze: vandaag beantwoord ik de 38 beauty vragen. Leuke vragen trouwens, want ik kan lekker veel yappen over mijn favoriete producten, en daar word ik blij van!



1. Hoe vaak was jij je gezicht op een dag?

Twee keer! ’s Morgens maak ik het natuurlijk schoon voor er dagcrème op gaat, en ’s avonds haal ik de hele dag er weer af met mijn Biotherm facewash.
2. Welk huidtype heb je?
Ik heb een gemengde huid. Mijn T-zone is wat vetter en mijn wangen wat minder, soms zelfs droog. Hartstikke gemengd dus :)
3. Welke facewash gebruik je op dit moment?
Ik gebruik de softening cleansing milk van Biotherm en daarnaast af en toe de Comfort Zone Facewash – komt binnenkort een review over!

4. Scrub je je gezichtshuid?
Af en toe, voor ik een maskertje gebruik en soms tussendoor.
5. Welk merk gebruik je hiervoor?
Freeman abrikozenscrub, hartstikke lekker en goedkoop!
6. Welke dagcrème gebruik je?
De Olaz crème waar ik helemaal gek op ben!
7. Heb je sproeten?
Nee, wel jammer want ik vind dat supermooi!

8. Gebruik je een oogcrème?
Ja. Of nou, ik gebruik een crème onder mijn ogen, maar het is niet een officiële oogcrème. Je leest er hier over, maar in principe hoef je niet per se een aparte oogcrème te hebben, je kunt hier ook gewoon je meer voedende nachtcrème voor gebruiken.
9. Heb of had je last van acné?
Niet echt. Vroeger had ik wel veel pukkels en puistjes, en nu ik wat ouder word, wordt mijn huid gelukkig ook steeds rustiger! Ik klop nog even af, maar ik ben hartstikke blij met mijn huidje nu!
10. Welke foundation gebruik je op dit moment?
Ik gebruik de compactpoeder/minerale poederfoundation van Sephora eigen merk. Gelukkig kocht ik afgelopen najaar twee verpakkingen, zodat ik nu nog een back-up heb, want mijn lichte kleur was natuurlijk meteen weg toen het nieuws naar buiten kwam dat Sephora ons ging verlaten :(

11. En welke concealer gebruik je?
Ik gebruik de camouflage cream van catrice, en vind hem hartstikke fijn!
12. Weet je wat de ondertoon van je gezichtshuid is?
Geel. Daar hoef ik niet eens over na te denken haha! Als ik in de zon zit, word ik ook niet bruin maar geel. Tja, je kunt niet alles hebben :)
13. Wat vind je van valse wimpers?
Ehh. Je kunt mijn behendigheid met nepwimpers hier bekijken. Volgens mij deed ik er tien minuten over en zaten ze nog scheef. Ik vind ze mooi, maar moet nog even oefenen ;)

14. Wist je dat je je mascara elke drie maanden moet wisselen?
Ja, maar ik doe het lekker niet. Als mijn mascara niet meer doet wat ik ervan verwacht, of als hij gaat ruiken, doe ik hem weg. Maar als hij niet binnen drie maanden over de datum gaat, blijf ik lekker doorsmeren.
15. Van welk merk is je mascara?
Ik gebruik de Max Factor False Lash Effect Fusion en de Ultra Lash van LOOkX door elkaar.
16. Sephora of MAC?
Sephora. En nu ga ik weer even huilen.

17. Heb je een MAC-pro card?
Nee, maar het klinkt goed! ;)
18. Welke tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Ik heb een hele fijne kwastenset van Zoeva, de Bamboo Set, die ik altijd gebruik om mijn make-up mee aan te brengen. Het werkt zoveel fijner dan met mijn vingers en het resultaat is ook mooier! Ik zit er zelfs al een poosje over te twijfelen of ik nog een tweede set zal kopen, zodat ik alle kwasten dubbel heb, zo fijn vind ik ze!
19. Welke primer gebruik je voor onder je oogschaduw?
De Primer Potion van Urban Decay. Urban Decay all the way baby!

20. En voor je gezicht?
Geen, hoewel ik soms mijn Murad Dewy Finish Primer erbij pak. Maar ik mis het niet, en sinds ik niet meer dagelijks siliconen op mijn gezicht smeer, is mijn huid enorm opgeknapt!
21. Wat is je favoriete oogschaduw kleur?
Maakt niet uit, als het maar shimmert!
22. Oogpotlood of eyeliner?
Eyeliner. Ik draag vaak eyeliner zonder oogpotlood, maar sinds ik een fijne eyeliner heb draag ik nooit meer oogpotlood zonder eyeliner!

23. Prik je vaak in je ogen met een oogpotlood?
Uhh nee. Aparte vragen! ;)
24. Gebruik je minerale make-up?
Ja, de foundation van Sephora die ik gebruik is mineraal en ik heb ook een minerale highlighter.
25. Welke lipstick kleur is je favoriet?
Pink, baby! Lekker felroze, zoals de nieuwe Candy Cane van Sleek, of bijna neon zoals MAC Viva Glam Nicki 1.

26. En wat voor kleur lipgloss?
Ook roze, eigenlijk.
27. Gebruik je liever budget merken of wat duurdere?
Tsja, een beetje van allebei! Ik vind het leuk om veel make-up te hebben, en dus kies ik vaak voor budget merken voor producten als nagellak, oogpotlood, lipgloss en blush, maar tegelijkertijd vind ik de oogschaduws van Urban Decay magisch werken en word ik niet blij van de budget mascara’s die ik tot nu toe heb geprobeerd. Ook een primer zou ik niet van een budgetmerk kopen, maar een extra blush dan weer wel. Ik combineer het gewoon lekker!
28. Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Ja, ik weet dat je bij MAC een uur les kunt kopen voor 60 euro en je dan na afloop die 60 euro weer uit mag geven aan MAC producten. Daar heb ik veel en lang over getwijfeld, maar nu ik zelf lekker aan het spelen ben wil ik er nog even mee wachten. In lessen ben ik altijd heel ongeduldig, en ik vind het zonde als ik niet zoveel zou leren want je geeft wel 60 euro uit.

29. Ben je een beetje klungelig als je make-up aanbrengt?
Nee, ik ben echt een pietje precies en dat komt eigenlijk altijd wel goed. Laatst smeerde ik alleen wel twee keer achter elkaar mascara op mijn wenkbrauwbot, dat dan wel ;)
30. Van welke celebrity vind je de make-up prachtig?
Hmm, lastige vraag. Ik let er eigenlijk niet zo op! Wel vind ik Lauren Conrad’s eyeliner supermooi – maar ja, wie niet?
31. Stel, je moet de deur uit, maar je mag maar 1 make-up product meenemen, wat zou dat dan zijn?
Wenkbrauwpoeder en een kwastje. Sinds ik rood haar heb vind ik dat ik wel echt wenkbrauwen ‘nodig’ heb, dat maakt een heel groot verschil nu.



32. Zou je het huis kunnen verlaten zonder make-up?

Ja hoor, makkelijk. En ik doe het ook vaak. Ik ga bijvoorbeeld echt mijn make-up niet doen om wat boodschappen te doen, en als ik moet werken en ik heb niet zoveel tijd ’s morgens, doe ik ook lekker niks op. Is ook nog eens lekker voor mijn huid :) Als ik echt een afspraak heb, of met vriendinnen afspreek, of een gewone lesdag heb, maak ik me wel gewoon op. Want ik word er wel hartstikke blij van :D
33. Vind je dat je er zonder make-up goed uitziet?
Ja hoor. Zeker nu mijn huidje de laatste tijd zo rustig is, vind ik het prima te doen zonder make-up! En al jullie lieve complimentjes over mijn huid in de tutorial van afgelopen zondag, vond ik ook hartstikke leuk om te horen! Ik gebruik eigenlijk al een jaar geen vloeibare foundation meer, alleen nog maar die licht dekkende van Sephora. Zó blij ben ik met mijn huid <3
34. Wat is jouw favoriete blush op dit moment?
Op dit moment gebruik ik Pink Grapefruit Shake van Catrice heel veel. Het is een felroze kleurtje met een rode ondertoon.

” alt=”” />

35. Aan welke make-up fout heb je echt een hekel?
Een hekel is een groot woord, maar ik vind het altijd een beetje jammer als meiden zó vol in de make-up zitten dat je het van een kilometer ver ziet. Ik vind natuurlijke make-up, om je goede punten te accentueren en je minder goede punten wat te verdoezelen, juist zo mooi. Dus als ik meiden zie lopen met scherpe, zwarte wenkbrauwen, drie lagen foundation, en spinnenpotenmascara, dan vind ik dat hartstikke jammer om te zien.
36. Wat is, volgens jou, het beste make up merk?
Urban Decay. Geen twijfel over mogelijk. Ik vind heel veel merken heel erg leuk, maar Urban Decay heeft toch echt wel mijn hartje gestolen. De heerlijke romige oogschaduws, stuk voor stuk megagepigmenteerd, de romige oogpotloden die als een huis blijven zitten, de ultradunne eyeliners die zelfs de ergste regenbui met vlag en wimpel overleven… En dan de palettes, die hartstikke veel inhoud hebben voor wat je ervoor betaalt, en dan ook nog eens echte plaatjes zijn. Ja jongens, ik ben fan!



37. Hou je van felle of natuurlijke ogende make-up?

Allebei. Ik vind natuurlijk make-up in de zin van ‘faken dat je een mooie huid hebt’ in plaats van ‘hier drie lagen foundation opsmeren’ mooier, maar ik hou ook wel van een lekkere smokey eye of een felle lipkleur. Als het er maar niet uitziet alsof ik maar wat kleuren op mijn gezicht heb gegooid en daarna niet meer in de spiegel heb gekeken ;)
38. En als laatste, wat vind je van make-up?
Prachtig. Ik kan er heel blij van worden als ik mezelf in tien minuten (want zo lang duurt het op mijn vertrouwde plekje, zonder dat ik tegen een camera aan het kletsen ben) helemaal omtover van net-uit-bed naar stunning-met-eyeliner-en-rode-lip. Maar tegelijkertijd weet ik: het is maar make-up. Als je er een boze blik boven plakt, helpt het niet ;)

Het was zó leuk om deze tag bij de andere bloggers te lezen, en ik hoop dat jij ook mijn antwoorden leuk vond! Als je nog even door wil lezen, kun je de tag ook nog lezen bij Kirsten, Anouchka, Malou, en Lois!

Ik tag Alette, Elise Joanne, Mademoiselle Sophistiqué, Meryem, Joyce, Marije, Charlotte, Nina, Sophie, Tara, en Mirjam.

Heb je dingen gelezen die je nog niet wist over mij? Ga je de tag ook overnemen?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

19 gedachtes over “Tag – 38 beauty questions

  1. Wat een gekke vraag ‘prik je weleens in je oog’ hihi. Ben het wel met je eens, ik vind natuurlijke make-up ook veel mooier dan zes lagen foundation. Ik vind de tag leuk en omdat je me getagd hebt ga ik ‘m invullen :D

    • Haha ja dat doen de meesten! Maar ik vind mijn wenkbrauwen meer verschil maken dan mijn wimpers. Als ik bijvoorbeeld eyeliner al heb aangebracht en dan word afgeleid (en dan ben ik best snel..) vergeet ik regelmatig mascara omdat ik mijn ogen dan al ‘af’ vind!

  2. die camouflage cream schijnt echt heel goed te zijn! lief dat je mij hebt getagd, zal er eens mee aan de slag gaan :D

  3. Wat leuk dat je mij hebt getagd! Ik ga even kijken wat ik ermee ga doen, het is wel een leuke lijst en je komt er heel veel door te weten. :) Je hebt het ook allemaal leuk beantwoord! Jammer hé dat de Sephora weg is:(

share the love...

