Review – INM Out The Door Topcoat

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Een poosje geleden bestelde ik, net als heel veel andere meiden, de Voorjaarsgoodiebox van Miss Lipgloss. Wat er bij mij extra in zat, was deze sneldrogende topcoat van INM, die ik al een poos uit wilde proberen. Tijdens de bestelling voegde ik hem toe aan mijn mandje en werd de topcoat gewoon tussen de goodies in de doos gestopt. Benieuwd hoe de topcoat bevalt? Lees dan snel verder!

In het unboxing filmpje zei ik het al: het is totaal onleesbaar waar INM voor staat. Nu ik de foto’s heb gemaakt en die op ware foto-grootte heb bekeken, kon ik eindelijk de kleine lettertjes lezen: INM staat voor International Nail Manufacturers, nog steeds een beetje een vreemde naam. Nail Manufacturers.. ;) Ach ja. Anyway, de topcoat bevat 15 ml, wat hartstikke veel is! Een gemiddeld lakje bevat 7 tot 10 ml, en zo’n enorme OPI verpakking bevat 15 ml, even ter vergelijking. De INM Out The Door topcoat is ook verkrijgbaar in een nóg enormere fles van 75 ml – die ik overigens door het formaat niet aanraad – en een navulling van 120 ml. Zoals altijd geldt: hoe meer je koopt, hoe voordeliger het wordt, want de prijzen liggen dicht bij elkaar. Voor 15 ml betaalde ik 5,95 euro (nu kost hij 7,20 euro), voor 75 ml betaal je bij Miss Lipgloss 14,50 euro en de navulling kost 18,25 euro.

De topcoat noemt zichzelf “America’s #1 Super Fast Drying Top Coat for Nails”, en wordt samen met de topcoat van Seche Vite vaak genoemd als de beste sneldrogende topcoat ooit. Ik heb gekozen voor INM in plaats van Seche Vite omdat de SV topcoat blijkbaar snel indroogt en heel dik en stroperig wordt. Een foutje waar SV zich van bewust is, want ze hebben ook een verdunner te koop. Omdat ik principieel tegen dit soort praktijken ben (als je weet dat een product niet goed werkt of blijft werken, hoor je dat als bedrijf te veranderen en niet de consument meer te laten betalen), ben ik gegaan voor de topcoat van INM.

Mijn oordeel:

Foto’s van de topcoat op mijn nagels zien er niet heel spannend uit, maar het effect is wel groots! De topcoat zorgt ervoor dat mijn nagellak binnen twee minuten in de eerste staat van droogheid is. Dus je kunt je nagels alweer voorzichtig aanraken zonder dat je je manicure beschadigt. Na ongeveer tien minuten, afhankelijk van hoeveel laagjes je hebt aangebracht en of je ze tussendoor goed hebt laten drogen, is de nagellak helemaal uitgehard en zijn je handen en nagels weer voor alledaagse handelingen te gebruiken. Ik ben om. Ook heb ik het idee dat de INM topcoat ervoor zorgt dat mijn nagellak nóg langer blijft zitten dan met een gewone topcoat. De toffe luipaard nailart die ik laatst maakte, zat namelijk zes dagen op mijn nagels met alleen wat lichte tipwear en een chip aan slechts één nagel – en dat was mijn rechtswijsvinger, dus dat is eigenlijk best logisch. Zoals je kunt lezen, ben ik helemaal happy met de INM Out The Door topcoat. Voor 7,20 euro heb je 15 ml supersneldrogende topcoat die je nagellak onwijs snel laat drogen en ook nog eens extreem goed beschermt tegen beschadigingen en chips. De topcoat krijgt van mij een yay!

Gebruik jij ook een sneldrogende topcoat? Vindt jij het wachten tot je nagellak droog is ook zo vervelend?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

16 gedachtes over “Review – INM Out The Door Topcoat

  1. Pingback: Favorite: Murad Skin Perfecting Primer | so... Lidewij

  2. Wat fijn dat hij je goed bevalt! Ik heb zelf slechte ervaringen met deze topcoat. Op de een of andere manier blijft nagellak juist minder lang zitten :S Raar niet? Misschien doe ik wel iets verkeerd of zijn mijn nagels gewoon niet geschikt hiervoor, haha.

  3. Ik heb deze ook gehad, maar op het laatste werd ie helaas heel stroperig en kon ik ‘m niet meer gebruiken.. :-(

share the love...

