Series – new in!

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Jullie weten natuurlijk al lang dat ik heel veel series volg, en daar heb ik even geleden ook een aantal artikelen over geschreven. Maar nu heb ik laatst weer een aantal nieuwe series ontdekt, die ik ook graag met jullie wil delen! Alles series zijn afgelopen seizoen begonnen en hiervan kun je dus al (bijna) het hele eerste seizoen kijken! Lees snel verder om erachter te komen wat voor leuks ik allemaal heb ontdekt!

Als eerst de serie Revolution. Het speelt zich af in een wereld die helemaal geen elektriciteit meer heeft en dit kan ook niet meer hersteld worden. Op een bepaald moment viel alle elektriciteit uit en sindsdien is de hele wereld eigenlijk een aantal decennia terug in de tijd gegaan. Omdat er complete chaos heerst als zoiets gebeurt, is er een groep ontstaan die de orde wil handhaven, maar zij schieten hier compleet in door, waardoor er ook weer een groep is die tegen hen strijd. De serie begint met de Monroe Republic die een dorp binnenvalt om iemand mee te nemen waarvan ze denken dat hij meer weet over het uitvallen van de elektriciteit. Naar mate de serie vordert kom je steeds meer te weten over de blackout, hoe die is ontstaan, en hoe de situatie van vijftien jaar na de blackout (wanneer de serie zich afspeelt) zo is gekomen.
Ik vind het een leuke serie, maar ben er niet súúúperkapot van. Ik vind het een leuke serie om te kijken, maar het verhaal is best langzaam en het duurt lang voor je meer te weten komt. Ook vind ik het soortvan-hoofdrol-meisje redelijk vervelend. Desalniettemin ben ik blij dat er weer een science fiction serie bij is, want ik vind het een leuk genre om naar te kijken. En zelfs met de niet-zo-fantastische elementen inbegrepen, vind ik hem nog zeker het kijken waard!
Favoriete character: Tom Neville, gespeeld door Giancarlo Esposito, die ook Gus speelde in Breaking Bad.

Dan een serie waar ik helemaal dol op ben: Hannibal! Ik vond de films al hartstikke tof, maar de serie vind ik ook heel leuk. Ik vind dat je kunt zien dat ze wat onzeker waren over de kijkcijfers van de serie, want het verhaal is in een csi-jasje gestoken: elke aflevering vindt er een moord plaats, en die wordt opgelost. Will Graham wordt daarvoor gebruikt omdat hij zich goed kan inleven in de moordenaars, maar hij kan zelf ook wel een mentale pauze gebruiken. En Hannibal Lecter, onze favoriete chef-kok, wordt natuurlijk gevraagd om zijn mening. En, zoals Hannibal zegt, “office hours are for patients; my kitchen is always open to friends.” :)
Oja: niet kijken als je slecht tegen blood & gore kan.
Favoriete character: allemaal. En dat gebeurt niet snel.

Een kort trailer zie je hierboven, en hieronder – voor de fans – een lange:

Dan Arrow, een film gebaseerd op het DC-comics character Green Arrow. Oliver McQueen, die ook even een kijkje kwam nemen in één van mijn favoriete old-time series Smallville, over de jonge Superman, vindt zijn weg terug naar de bewoonde wereld nadat hij vijf jaar op een Chinees eiland heeft doorgebracht. Hij kwam daar terecht na een ongeluk op de boot van zijn vader, waarbij iedereen is overleden behalve Ollie. “To right the wrongs,” stort Oliver zich op het opsporen van criminelen in Star City. Ik ben sowieso dol op DC en Marvel-verhalen, en Arrow is er daar zeker één van. Het is een luchtig, maar goed verhaal (kan dat?) en de serie heb ik in één ruk uitgekeken; het kijkt gewoon heel lekker weg! Hoewel ik niet van alle acteurs even overdonderd ben (zeker zijn zusje Thea vind ik ronduit irritant) doet dat geen afbreuk aan de serie. Een leuke actie/avontuur/comic serie.
Favoriete character: Oliver! En natuurlijk ook Felicity Smoak, zijn geeky sidekick.

De laatste nieuwe serie die ik heb ontdekt is Defiance. Ik kreeg deze tip van Anouchka, bedankt! Defiance speelt zich af in de toekomst, waar aliens naar de aarde zijn gekomen. Er is een lange oorlog geweest, en uiteindelijk is er een staakt-het-vuren gekomen en wordt er niet langer actief gevochten. De aarde ziet er wel heel anders uit, want de aliens hebben haar geterra-formed, waarbij het oppervlak werd aangepast aan de leefomgeving van de aliens. Eh, nice? Niet echt. Bovendien leven de mensen weer als eeuwen geleden, maar toch met een moderne touch. Zo zijn er walkie-talkies en tenten, maar ook hi-tech apparaten die je lichaam scannen op medische aandoeningen. De serie draait vooral om Nolan die met zijn half-alien dochter Irisa terecht komt in het dorp Defiance, voorheen Saint Louis. Hier wonen aliens en mensen samen en tja, gebeurt er gewoon van alles. De serie kijkt weg als een lekkere drama actieserie met een enorme chunk sci-fi. Leuk dat er weer een nieuwe sci-fi serie is! Voor echte die-hard liefhebbers is er ook nog een spel van Defiance, voor PS3, Xbox360 en PC, maar dat is nog onderweg. Als het leuk is, zal ik het wel laten weten!
Favoriete character: Irisa. Met haar grote mond en lekkere rode haar vind ik haar helemaal top ;)

Welke serie heb jij laatst ontdekt? Of hou je meer van films?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

20 gedachtes over “Series – new in!

      • Ik weet niet of je al Dexter kijkt? Erg goed! Breaking Bad ook, en Game of Thrones natuurlijk. Flashforward vond ik ook heel goed maar dat werd gecanceld na seizoen 1 :(

      • Whaah, we hebben echt dezelfde smaak! Die vind ik ook allemaal geweldig :D inderdaad heel jammer van Flashforward..maar dat doet me denken aan Invasion, die ook werd gecanceld na 1 seizoen, maar die ik ook heel tof vond! Kende je die al?

  1. Hahaaa dankje voor me te vermelden hoor!! ;) Weer wat series erbij. Hannibal ga ik zeker kijken, en Revolution ook ns proberen ookal issie niet geweldig. Das toch weer wat erbij voor ff te vluchten van de zon aaa!

    • Dat was precies mijn idee ;) ook al is hij niet perfect, het is toch wat leuks om de zomerstop mee door te komen! Als je nog meer leuke tips voor me hebt hoor ik ze graag hoor :D

  2. Ik volg helemaal niets van hierboven en kijk eigenlijk heel weinig series hihi. Wat op het moment wel mijn verslaving is is Dexter!! Oh my god dat is zo spannend haha, en ook een hele leuke meneer om naar te kijken ;-), zit nu in seizoen 4 dus heb nog even te gaan :-)

    • Zeker een lekkere hap mancandy ;) Hannibal is echt geniaal. Prachtig hoe ze dat hebben gedaan en absurd dat het zolang duurde voor hij officieel ge-renewed werd!

  3. Revolution en Arrow volg ik ook heel leuk, vooral Revolution. De series Hannibal en Defiance kende ik nog niet maar klinkt super goed die ga ik op mijn to watch lijst zetten

share the love...

