Rituals… perfection volume mascara

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Na de Pupa Vamp! en LOOkX Ultra Lash is het vandaag de beurt aan de Rituals… perfection volume mascara. Ook deze heb ik voor jullie getest en omdat ik zelf ook heel benieuwd ben naar de make-up van Rituals zat ik te popelen om hem te proberen!

De mascara koop je voor 15,50 euro inclusief deze prachtige chique verpakking.

De mascara komt uit de Precious Mineral make-up lijn van Rituals en bevat edelsteenpoeder. Klinkt chique, ik ben benieuwd! Ook zitten er geen parabenen in.

Hier zie je de ingrediënten, en onderaan de lijst zie ik inderdaad amethyst-, saffier-, en robijnpoeder staan. Spannend!

De huls is juist heel strak en simpel, dat vind ik wel mooi. Het is een hele dikke zwarte huls, met in zilveren letters welke mascara het is.

Het borsteltje is heel ‘oldschool’ met haartjes. Op deze foto zie je het niet, maar er zit erg veel mascara op de borstel, wat het aanbrengen wel enigszins lastig maakt.

Zo ziet de mascara eruit op mijn wimpers. Je ziet hier goed hoe ontzettend veel volume en krul de mascara mijn wimpers geeft. Prachtig! Er zit alleen één nadeel aan deze mascara… namelijk dat er nét iets teveel product op mijn wimpers terecht komt. Het borsteltje pakt heel veel product op, en de ‘stopper’ aan het einde van de huls haalt er niet genoeg af, naar mijn smaak. Dit betekent dat ik best veel moet corrigeren tussen het aanbrengen door, of het borsteltje even af moet doen op een tissue of watje. Op zich niet verschrikkelijk, maar ideaal is anders.

Mijn oordeel:

Ik vind dat de Rituals… perfection volume mascara zijn naam wél en niet waarmaakt. Ja, je krijgt er veel volume van, maar perfection is het toch niet, omdat hij de neiging heeft te klonteren. Zeker als je meer dan één laagje aanbrengt wordt het best lastig geen klontjes te krijgen. Maar als je er even de tijd voor neemt, is het resultaat wel prachtig! Ik zou zeggen, maak de afweging voor jezelf of je het een extra handeling waard vindt :) Ik blijf hem voorlopig vrolijk gebruiken, want ik vind het resultaat wel heel mooi! Maar de zoektocht naar de perfecte mascara is nog niet voorbij…

Welke mascara is jouw ultieme favoriet? Heb jij weleens make-up van Rituals geprobeerd?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

34 gedachtes over “Rituals… perfection volume mascara

  1. ik gebruik de Color Magic Mascara van de Action.
    Deze vind ik zelf erg fijn, er komt niet te veel en niet te weinig mascara aan het borsteltje, en toch geeft het best veel volume!
    Hij kost maar 0,50 cent, dus goedkoop en goed!

    Liefs ♥

  2. Ik heb deze ook getest en blegh, ik vond het echt helemaal niks. Er kwam inderdaad veel te veel mascara op het borsteltje en ik kreeg zelfs na een laagje al enorme spinnenpoten. Zo zie je maar weer hoe persoonlijk dat is mascara’s/

  3. Deze heb ik ook! Hij geeft inderdaad veel volume, maar hij heeft wel neiging tot klonten. Op zich valt er wel mee te werken, maar je moet er even op letten en dan is het effect erg mooi!

  4. Het ziet er goed uit, je wimpers worden er een stuk langer door! Jammer dat er teveel uitkomt. Zelf heb ik het nog niet gebruikt, dus ik ga helemaal van jouw review uit!

      • Op dit moment eigenlijk groot fan van een mascara van Pupa en dan in een paarse kleur (en blauw onder als ik zin heb). Ook de mascara van Lookx vindt ik wel fijn.

      • Wat grappig, die heb ik ook allebei gereviewed! Die van Lookx vond ik ook wel prettiger dan deze van Rituals, maar ook niet perfect. Blijft lastig, de perfecte mascara vinden ;)

      • Ja klopt heb hem ook nog niet gevonden! Wat ik ook vaak doe is mijn mascara iets afvegen en dan opbrengen. Blijven mijn wimpers iets zachter. Maar dan gaat mascara wel weer snel op :(

      • Wat grappig! Dat doe ik nu ook; soms aan het tuutje, soms aan een tissue. Maar inderdaad, dan gaat hij wel snel op. We blijven aan het zoeken.. ;)

      • Haha de eeuwige zoektocht:) Doe het trouwens vaak aan een inlegkruisje :P. Misschien beetje raar maar werkt erg goed, maak hier ook mijn kwasten tussen oogschaduw kleuren mee schoon.

      • Haha, het wordt steeds grappiger! Dat deed ik eerst ook altijd, maar toen vond ik het irritant worden hoe vaak ik dat inlegkruisje moest vervangen en nu veeg ik mijn kwasten af aan de binnenkant van mijn pols!

  5. Hmmm, ik vind het resultaat niet zo geweldig. Vind dat er niet echt een goede krul in je wimpers komt, maar misschien in combinatie met een wimperkruller dat ‘ie wel fijn is! Ik vind zelf van die plastic borsteltjes altijd fijn.

    • Dat zou inderdaad kunnen. Ik gebruik voor reviews expres geen wimperkruller om het effect van de mascara goed te kunnen laten zien, maar met een kruller is natuurlijk wel mooier ;)

  6. Haha een oldschool mascara. Leuke uitdrukking :D awww in een retro cafeetje… aanywhooo het effect is mooi op je wimpers!
    Kan er wel niet tegen als mascara blijft zitten aan het eind van een borsteltje. Zo vervelend :( krijg altijd mishaps overal dan.. *blob* ah nooo…. *BLOB* AH COME ON.
    Maar de formule klinkt fijn! Ziet er niet te runny uit. In een video van NYCGeorgette zei ze dat ze r mascara wel ns open laat staan, om m wat dikker te maken. Kdoe nu hetzelfde met echt dunne formules, net wat dikker werkt zoveel beter toch!

  7. Ik vind hem ook niet helemaal geweldig. Je maakt wel altijd erg mooie foto’s van de voor en zij aanzichten, erg handig! Prettige review maar ik zou de mascara laten liggen.

  8. Deze mascara zat toevallig vorig jaar in de Glossybox en ik heb nog nooit een mascara zo had wergemieterd in de prullenbak! :O. Vanwege het overmatige goedje wat op je borstel komt die er ook niet af wil krijg je alleen maar een dot mascara op je wimpers die maar niet egaal wil verspreiden of fatsoenlijk wil doen..! Ik vond het een mega teleurstelling van Rituals. Volgende keer gewoon alleen lekker de doucheproducten gebruiken, daar word ik wel happy van :D.

share the love...

