No Buy

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Dames en heren, vandaag is een memorabele dag. Of eigenlijk een week geleden al, toen ik samen met mijn vriend een extra badkamerkastje kocht. Uiteraard om het overschot aan badspullen en andere prullaria in op te bergen. Tijdens het opruimen van de badkamer, besloten we ook de huidige hoge badkamerkast te verplaatsen, zodat het nieuwe kastje meer plaats zou hebben. En toen gebeurde het. Ik haalde de hoge kast leeg (ik noem het nu ‘kast’, maar heel breed of diep is hij niet) en stalde de inhoud uit op het bed. Slik. Wat was het enorm veel! Ik heb toen met mezelf afgesproken voorlopig geen spullen meer te kopen, omdat ik echt schandalig veel heb!

Op bovenstaande foto zie je alles dat uit het kastje kwam. Voor een niet-heel-groot kastje vind ik nog dat ik er veel in heb weten te proppen ;) Omdat ikzelf dus ook een beetje schrok van de hoeveelheid spullen die ik heb, en omdat ik weet dat dat nog niet eens alles is (!) heb ik mezelf een no buy opgelegd. Ook ben ik geïnspireerd door de 100-dingen challenge die een aantal blogmeiden zijn begonnen, waarin ze deze zomer 100 dingen wegdoen. Telkens als ze iets bijkopen, komt er een +1 bij, waardoor ze weer iets extra’s weg moeten doen. Omdat ik niet 100 dingen weg wil doen – ik kan niet zo goed tegen dingen weggooien, en daarbij vind ik het zonde – heb ik besloten in plaats daarvan maar eens een poos niets meer bij te kopen. Zelfde effect! (Okee, niet helemaal, maar wel een zelfde goede instelling!)

Hoe lang de no buy gaat duren weet ik nog niet, maar om het officieel te maken wil ik het op mijn blog behandelen. Ik weet dat er veel meiden zijn die net als ik geïnspireerd zijn door de 100-dingen challenge, maar hier om wat voor reden dan ook niet aan mee kunnen of willen doen, en misschien heb ik je nu wel geïnspireerd tot een no buy! Wat een no buy allemaal voor goeds kan brengen zag ik laatst bij Mademoiselle Sophistiqué, die een heuse Marc Jacobs designertas kocht van al het geld dat ze overhield door niet te shoppen. Ik heb niet zo’n duidelijk doel, maar wat geld besparen kan nooit kwaad, en zeker niet als ik qua producten nog wel even vooruit kan ;)

Heb jij wel eens een no buy gedaan? Ga je met me meedoen?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

32 gedachtes over “No Buy

  1. Omg… haha, ik hoop dat je de meeste spullen in een aanbieding hebt gekocht. Wat moet je anders met 5 dezelfde douchecremes he;) Maar wel herkenbaar! Ik had een vriendin die een speciale kast had voor haar voorraad verzorgingsproducten, die kon ook echt niet stoppen met nieuwe spullen kopen. Leuk om te zien:) En veel succes natuurlijk!

    • Uiteraard! Dat is ook de valkuil, want dan koop je meer dan je nodig hebt. Er zitten trouwens ook cadeautjes tussen, dus heb het niet eens allemaal gekocht ;) maar alsnog veel te veel natuurlijk!

  2. Kijk er naar uit om je progress in de gaten te houden. :D Heb ook voor een lange tijd een no-buy gedaan en ik verschoot hoeveel spullen er eigenlijk weg konden die al lang open stonden etc. Als je zoveel hebt vegreet je het some gewoon he! :s Ben wel meer producten gaan apprecieren die ik dan wel koop.

  3. Gosh Lidewij dat dat allemaal in een kast pastte en niet een huis vol! Het wordt even doorwerken, misschien kan je familie helpen (en de buren en diens familie) =]!

  4. jeeeetje :d Ik ben ook aan het overwegen om in augustus en september een serieuze less-buy te doen. Een no-buy hou ik altijd maar een paar weken uit dus ik ga ook regels en afspraken maken die ik ook maar op mijn blog ga zetten als sociale controle haha. Succes!

  5. Wow god.. ik word hier hebberig van! Gelukkig kan ik mij redelijk inhouden met het niet kopen van items enzo, dus een no-buy heb ik niet nodig. At the moment ben ik wel easy with the money, groeit niet op mijn rug.. helaas. Goooood luck met de no-buy! YOU CAN DO THIS!

  6. Jeetje wat een boel spullen!!!!!!!
    Ik koop over het algemeen niet zoveel, maar heb nu nog wat verjaardagsgeld om uit te geven dus ik ga er nog lekker even voor. Succes :-)

  7. Wat een hoop spulletjes! Ik heb mezelf ook wel eens een no buy opgelegd voor onbepaalde tijd, maar het nadeel voor mij was dat er daardoor ook geen minimumtijd was, haha. Na heel kort had ik het voornemen dus alweer verbroken. Hopelijk houd jij het beter vol! ;-)

    ♥ Saskia

  8. woow! Dat is echt onwijs veel! Heel veel succes met je no buy, ik denk dat ik het niet zo goed zou kunnen! Ik koop verder niet heel veel, maar als ik iets leuks zie wil ik het vaak wel kopen

  9. Oh my! Lidewij! Wat een boel spullen wooh! Ik vind het knap dat je gaat proberen niet meer te kopen (lijkt me super lastig!)Maar als je eerst dat alles probeert te gebruiken heb je straks weer ruimte voor meer leuks hihi! <3

  10. Ik wilde zelf meedoen aan de 100- challenge totdat ik de regels zag en me erin verdiepte. Is mij te extreem en al mijn spullen zijn me te dierbaar. Een no buy zou ik ook niet kunnen aangezien ik iedere maand wel wat leuks zie. Maar ik moet erbij vermelden dat ik de afgelopen maanden heel veel heb weggedaan en/of opgebruikt heb. Dat heb ik mezelf wel opgelegd; alles opmaken en gebruiken anders weg ermee.

share the love...

