Action Dior-inspired palette

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Kende jij hem al? Hier zie je het Dior-inspired palette van Color Magic, een merk dat te koop is bij Action. Het belooft ‘rich accents’, prachtige kleuren en een look voor weinig geld: het duo palette kost namelijk maar 0,49 euro! Kijk snel mee naar de looks die ik ermee maakte en mijn oordeel over het palette!

In het palette vindt je twee kanten: aan de linkse kant zie je vijf warme, groene tinten en rechts vindt je koele, paarse tinten. In elke helft zitten ten minste één highlighter, een donkere creasetint, en een aantal tussenkleuren.

Ik begon vol goede moed een look te maken met de groene tinten in het palette… en moest een beetje huilen. De oogschaduw is ontzéttend poederig, heel slecht gepigmenteerd en ruikt naar kindermake-up. Ik begon met de lichtste kleur aanbrengen in mijn binnenste ooghoek en liet deze een beetje doorlopen mijn ooglid op. Daaroverheen bracht ik de lichtbruine kleur linksonder aan, maar die zag ik niet terug op mijn ooglid. Daarom bracht ik ook de groene kleur in het midden links over mijn ooglid aan, en wederom zag ik niet veel kleur terug, dus ook de donkergroene kleur bracht ik in een aantal laagjes aan op mijn bewegend ooglid. Pas toen kreeg ik de kleurintensiteit (als je het zo wilt noemen) die je op de foto’s ziet. De donkerbruine kleur gaf wel kleur af en gebruikte ik in mijn crease. Tot zover de linkerhelft ;)

Van de rechterkant werd ik helemaal depri! Deze paarse tinten zijn in het palette al een stuk lichter en daar kwam dus helemaal geen kleur vanaf toen ik ze aanbracht! Op de foto’s hierboven heb ik alle kleuren één voor één (net als bij de groene look) over elkaar aangebracht tot ik wat kleur terugzag. Alle kleuren van de rechterkant van het palette, inclusief de donkerpaarse kleur, heb ik in meerdere laagjes op mijn bewegend ooglid aangebracht. Hierboven zie je het resultaat.

Enerzijds denk ik: ach, dit is te verwachten met zo’n ontzettend goedkoop palette, maar anderzijds is het toch jammer. Het had zo leuk kunnen zijn! Een echte Dior-dupe qua uiterlijk, gewoon te koop bij Action. Helaas kun je met dit palette van 0,49 euro geen look maken want de donkerbruine kleur is de enige kleur die met minder dan vijf laagjes wat pigmentatie laat zien. Jammer, maar helaas. Ik raad hem niet aan, maar dat had je waarschijnlijk al verwacht ;)

Zijn jullie wel eens heel erg teleurgesteld door een product? Heb je weleens make-up van de Action gebruikt?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

19 gedachtes over “Action Dior-inspired palette

  1. echt heel erg jammer… Zelf gebruik ik de color Magic Mascara van de Action, die doet het vind ik erg goed, en is ook maar 0,50 cent.

  2. Oh hij ziet er wel heel mooi uit zeg, maar ja dat vind ik van de Dior palette ook ;) Jammer dat ie tegenvalt, maar voor 50 cent vind ik ‘m wel heel leuk :D

  3. Nou gelukkig was het maar 50 cent!! Deze dus niet meer halen. Ik heb zelf nog nooit action make-up gehaald, wel heb ik gehoord dat de nagellakjes wel redelijk zijn.. dus die wil ik wel eens proberen :)

  4. Ja k heb m ook gekocht voor bij de kinderfeestjes, daar is ie goed genoeg voor ;)
    Zo leuk als je die kleine meiden met de nagels en make-up ziet tutten :D

  5. Domper, maar het was te verwachten. Je hebt in ieder geval niet teveel geld verspild:) Wel fijne review, nu weet iedereen dat je het palette niet moet kopen:)

share the love...

